[VBA / Word] 5151 runtime error

Pagina: 1
Acties:
  • 1.445 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Topicstarter
Een gebruiker heeft Word2007 en als Add-In bij Word een aangepast snelmenuutje met macro's.
Dit is een snelmenu.dot dat wordt gestart als invoegtoepassing. Via dit snelmenuutje
kunnen via knoppen sjablonen worden gekozen die zich op een netwerklocatie bevinden.

Het vreemde is nu dat bij deze gebruiker dit prima werkt en ook heeft gewerkt in Word2003 waar
'vroeger' in gewerkt werd.

Zodra ik dit snelmenuutje ook implementeer bij 3 andere gebruikers (twee op Word2003 en een op Word2007) en vervolgens de Macro-beveiliging en paden correct in stel, alle gebruikers (behalve die waar het dus wel bij werkt) een Runtime error 5151 krijgen. Als ze via het netwerk
rechtstreeks op een willekeurige *.dot klikken werkt het uiteraard wel.

"Run-time error 5151: Word was unable to read this document. It may be corrupt."

Ik kan erg weinig over error 5151 vinden en ik heb helaas geen mogelijkheid om Foutopsporing te doen.
http://www.uscourtforms.c...ion=FormsWorkflow+Toolbar

Ik heb dus een aantal dingen gecontroleerd:
- gekeken of bij de overige gebruikers de invoegtoepassing mee opstart (dat doet het, want ze krijgen
ook het menuutje)
- macro-beveiling gecontroleerd (desnoods beveiliging helemaal op laag of uit gezet)
- gekeken of al deze gebruikers ook lees- en schrijfrechten hadden op de netwerkshare waar
de sjablonen in staan (klopt ook)
- als uiterste nog gedacht dat misschien 2 gebruikers niet tegelijkertijd hetzelfde menu + sjablonen
konden raadplegen, dus mappen uit elkaar getrokken en paden goed gezet. Dit maakte niets uit.
- vervolgens gekeken of die ene gebruiker uitgelogd was en dan kijken of een van de andere
gebruikers de sjablonen via het menuutje op konden vragen... geen resultaat, nog steeds 5151.

Ik ben een beetje door m'n opties heen, maar durf voorzichtig het verschil tussen Word2003 en 2007 uit te sluiten, aangezien een van die andere gebruikers ook Word2007 heeft (gelijk aan de werkende dus).

Wie heeft er verder nog een idee? :/

edit: stukje uit macro in het menuutje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
''ALGEMEEN

Sub Etiket()
'
' Etiket Macro
'
    Documents.Add Template:="\\DATA\Sjablonen\Algemeen\etiket.dot", _
        NewTemplate:=False
End Sub

''NEDERLANDS

Sub brief()
'
' brief Macro
'
    Documents.Add Template:= _
        "\\DATA\Sjablonen\Nederlands\brief.dot", NewTemplate:= _
        False
End Sub
Sub begroting()
'
' begroting Macro
'
    Documents.Add Template:= _
        "\\\DATA\Sjablonen\Nederlands\begroting.dot", _
        NewTemplate:=False
End Sub

Niets spannends volgens mij.

Uit een andere thread:
When I try and open a form I get an “Error 5151” box appearing
In Word, look under Tools>Options>File Locations to see where the Startup folder is pointing. NOTE you will not see the “LSANormal.dot” file.
Using Windows Explorer ensure that the “LSANormal.dot” file is in the Startup folder that you have found in step one. Make sure the old LSA.dot file is deleted as well. (if LSANormal.dot is NOT there – use your search function to find it and then copy and paste it into this Startup folder)
In Word, look under Tools>Templates and Add-ins and check that “LSANormal.dot" is checked
Alles wijst naar de bestandslocaties of naar de invoegtoepassing (snelmenu), maar
de bestandlocaties zijn dus hetzelfde voor iedereen (ook goed gezet in Word>Bestandslocaties) en
het snelmenu is geladen, anders zou ik die invoegtoepassing met knoppen niet te zien krijgen.

[ Voor 27% gewijzigd door Mujo op 13-01-2008 20:56 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 12:05
Ik heb dergelijke foutmeldingen gehad in Word2k, telkens bleek hij problemen te hebben met het standaard template ( normal.dot ).

Het terugzetten van een backup van normal.dot was dan de oplossing. Kan het zijn dat ( omdat ze op een netwerk staan ) de templates worden vernaggelt? ( denk aan write caching ism meerdere users die het document open hebben etc ).

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Topicstarter
Vreemde is dat hun Normal.dot's gewoon ieder voor zich lokaal staan, dus:
pad\Documents and Settings\gebruikersnaam\Application Data\Microsoft\Templates\Normal.dot

Kan dit dan nog steeds van invloed zijn?

Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Mujo schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:43:
Ik kan erg weinig over error 5151 vinden en ik heb helaas geen mogelijkheid om Foutopsporing te doen.
tuurlijk wel, start word, open de invoegtoepassing nog eens bijkomend als een gewoon document en start dan een van de macro's.
http://www.uscourtforms.c...ion=FormsWorkflow+Toolbar

Ik heb dus een aantal dingen gecontroleerd:
- gekeken of bij de overige gebruikers de invoegtoepassing mee opstart (dat doet het, want ze krijgen
ook het menuutje)
- macro-beveiling gecontroleerd (desnoods beveiliging helemaal op laag of uit gezet)
- gekeken of al deze gebruikers ook lees- en schrijfrechten hadden op de netwerkshare waar
de sjablonen in staan (klopt ook)
- als uiterste nog gedacht dat misschien 2 gebruikers niet tegelijkertijd hetzelfde menu + sjablonen
konden raadplegen, dus mappen uit elkaar getrokken en paden goed gezet. Dit maakte niets uit.
- vervolgens gekeken of die ene gebruiker uitgelogd was en dan kijken of een van de andere
gebruikers de sjablonen via het menuutje op konden vragen... geen resultaat, nog steeds 5151.

Ik ben een beetje door m'n opties heen, maar durf voorzichtig het verschil tussen Word2003 en 2007 uit te sluiten, aangezien een van die andere gebruikers ook Word2007 heeft (gelijk aan de werkende dus).

Wie heeft er verder nog een idee? :/
maak de sjablonen eens opnieuw aan in de laagste versie. zorg dat er geen ongeldige verwijzingen zijn (bv. naar een niet-bestaande invoegtoepassing). maar goed, ik vrees eigenlijk dat deze tips je niet zo veel verder zullen helpen...

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Topicstarter
Ik kan die invoegtoepassing natuurlijk wel zelf als sjabloon met macro's openen en dan het menu testen. Maar dan werkt alles gewoon goed. Da's het vervelende. Ik kan dan wel in de VBA-editor door de scripts lopen, maar niet die 5151 runtime error reproduceren.
Net ook nog even hier op het netwerk getest met zowel Word2003 als Word2007 en lezen
vanaf een netwerkshare, maar dat werkt ook allemaal fijntjes.
Ik vermoed dat het een netwerk-related issue is bij de klant wat ik zo ga onderzoeken.

[ Voor 55% gewijzigd door Mujo op 14-01-2008 16:52 ]

Verwijderd

geopend als sjabloon én nog steeds geladen als invoegtoepassing, zo zou de situatie moeten zijn om correct te debuggen, bizar dat de fout zich dan niet opnieuw voordoet.
is er misschien een probleem met de werkbalk die verschillend is aangemaakt/opgeslagen? (hiervoor is de customizationcontext van belang, manueel is dat aanpassen->opdrachten->opslaan in...)

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Topicstarter
De 'werkbalk' is de menu.dot (met macro's) die bij Bestandslocaties onder Opstarten wordt geladen (als invoegtoepassing). Die is voor iedereen hetzelfde (het is er maar 1 op een netwerklocatie, in de mappen daaronder zitten de daadwerkelijke sjablonen).

Verwijderd

is de macro zoals hier getoond, of wordt er info opgehaald uit een database om de locatie van het sjabloon te bepalen?
voor het laatste sjabloon staat er iig een backslash teveel in het unc pad. "\\\DATA\... -> "\\DATA\..."

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-07 20:12

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Even een tikje door naar Officesuites en -software. Zie ook Waar hoort mijn topic?.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Mujo

Mujo

Nee hè?

Topicstarter
Thanks for die typo _heretic_.

Inmiddels het een en ander geprobeerd met een ouder menu en die werkt wel. Ik vrees
dat er iets corrupt is geraakt bij het switchen tussen Word2003 en Word2007. Toch vreemd,
het is toch altijd in het '97/2003 formaat opgeslagen.

Inmiddels het besluit genomen om de 2000/2003-gebruikers los te koppelen qua sjablonen van
de 2007-gebruikers en het menu opnieuw te bouwen in Word 2003 (dat wil zeggen, het verouderde
werkende menu weer uit te breiden naar wat het moet zijn).

Allen bedankt voor het meedenken.

[ Voor 9% gewijzigd door Mujo op 16-01-2008 16:37 ]

Pagina: 1