Toon posts:

AD of File Share?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Allereerst mijn excuus als mijn topic toch in netwerken thuis hoort maar ik twijfelde.

Mijn vraag en situatie.
Ik heb thuis een server 2003 enterprise staan die als printer server, web server en file server functioneert. Nu ben ik nog niet geheel bekend met Active Directory, dus daar waag ik mij liever nog niet aan maar mijn vraag is het volgende. Ik heb 2 computers waar op iedere computer alle gebruikers aangemaakt zijn. Nu heb ik op de server (file server gedeelte) mappen met share en ntfs rechtten gemaakt waar alle Mijn Documenten van de gebruikers heenlopen. Zo kunnen de gebruikers op willekeurige computer toch goed bij hun mijn documenten map terecht. De werkstations zijn met Windows XP Pro uitgerust. Het lijk mij in eerste instantie een mooie vervanging voor AD maar de snelheid is slecht en regelmatig loopt de verbinding (vast - traag) wanneer ik mijn documenten map benader of al helemaal wanneer ik een word document bijvoorbeeld benader rechtstreeks vanuit word.

Hoe kan ik dit versnellen of moet ik toch overstappen op AD? Is het soms mogelijk om de computer te laten weten dat hij puur synchroniseerd bij het aan en afmelden en tussentijds tijdens het werken niets doet?

Alvast bedankt.

Martijn Greven

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Denk dat je topic hier niet thuishoort, gezien het om een thuisserver gaat, je kunt een topic report aanvragen met dat handje.

Je snelheid wordt met AD niet verbeterd.

Je kunt mbt het synchroniseren de ingebouwde synchronisatie tool van XP gebruiken(off line files) dat werkt best redelijk. Rechts klikken op een netwerk folder en kiezen voor off line werken.

Je zult moeten gaan troubleshooten mbt je snelheid. werk je bedraad of draadloos?

[ Voor 8% gewijzigd door Saab op 13-01-2008 22:27 ]

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-02 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, als eerste is een thuisserver natuurlijk niet Professional, dus hier in Professional Networking & Servers zit je fout.

Aangezien we niet kunnen concluderen dat je problemen met het netwerk te maken hebben (ik heb nl. geen enkele info over het netwerk zelf gezien) en het probleem dus ook aan de serverkant kan liggen stel ik voor dat je eerst met de performance monitor aan de slag gaat om je echte probleem te achterhalen.

Zowiezo zal het activeren van Active Directory niet een verbetering in snelheid geven. Hooguit doordat je dan ook DNS zal draaien.

Als ik jou was zou ik gewoon eerst DNS eens installeren en configureren. Hou je dan nog steeds problemen, dan goed meten met Perfmon.exe.

Blijkt het een Netwerk issue, dan ben je in Netwerken welkom, en anders in Windows Servers en Server-software

Suc6 :)

Dit topic is gesloten.