Een wereldreis..hoe contact met het thuisfront?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:37

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Ha hallo jongens en meiden natuurlijk!

Nou zoals het er nu naar uitziet ga ik na de zomer vakantie met een boot over de hele wereld varen voor een jaar..of misschien wel 2 .. nu wil ik natuurlijk contact houden met het thuisfront. Mijn vraag is dan ook.. hoe kan ik dit het beste gaan doen?..Via internet?..of misschien via SMS?..al is de verbinding maar 14kb..maakt niet uit..want ik maak zelf mijn emailservic thuis op tekst basis..(webbased bedoel ik dan).. zodat de site snel gedownload kan worden.

Kan iemand mij helpen ?.. Alvast bedankt!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• DSmarty
  • Niet online
Misschien met een Nokia 8890 WorldPhone met daarbij een goede provider met goede roaming-contracten. (verwacht echter niet dat je midden op zee ook kunt bellen...)

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Oh nee ..das ook niet de bedoeling...als ik maar aan land contact kan krijgen..even kijken bij nokia..

Bedankt..

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

iridium als het nog een doorstart heeft gehad.... Anders moet je eens een brief sturen naar het tijdschrift zeilen.. Die weten daar wel goed antwoord over te geven...

AKA Rinkel weblog

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Ik zou gewoon voor de postduif en tamtam gaan :)

ff zonder dollen. Wat is er mis met een regulier Hotmail accountje? Iig werkt Mail4U niet helemaal, want de servers van Mail4U zijn niet overal ter wereld snel te bereiken. Een vriend van mij zit op de Filipijnen en heeft nogal problemen dus hiermee. Hotmail is dan een stuk beter (is MicroSoft toch nog ergens goed voor! ;))

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

sony j5? kan je gewoon je iemeel versturen en ontvangen als je maar enigzins bereik hebt....

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Haai.

Ik heb wat reiservaring enzo. Indien je een Nederlands abbonement neemt, reken er dan wel op dat de prijzen per minuut in het buitenland de pan uit reizen. Een SMS-je kost al gauw 1 piek ofzo, en een minuut bellen kan buiten Europa al gauw 3 piek per minuut kosten, en dat is nog relatief goedkoop... Reken op meer in sommige Africaanse en Zuidamerikaanse landen.

Reken er ook op dat je in sommige landen zowiezo geen dataverbinding kunt opbouwen, omdat het netwerk daar niet goed voor geschikt is. In Argentinie werkte het in in 1998 in ieder geval niet om een dataverbinding op te zetten.

Als je de VS en Canada aandoet EN ook het Midden Oosten of gedeelten van Asie, neem dan een TRI bander telefoon. In de VS en Canada werken ze op 1900 Mhz (dus niet op 900 en 1800), en in sommige aziatische landen en het midden-oosten is alleen 900 Mhz. Met een tweebander tussen 900 en 1900 Mhz maak je genoeg kans denk ik, maar ben je in Nederland gelimiteerd tot Libertel en KPN. Je kunt dus ook een 1800/1900 nemen, maar dan loop je de kans geen verbinding te hebben in midden/verre oosten. Een Tribander telefoon kost ong. 1000 piek, maar dat moet voor iemand die 2 jaar weg kan blijven voor een wereldreis geen probleem zijn.

Wel kan ik je vertellen dat mede omdat de telefoonlijnen toch al niet zo goed zijn, en Internet voor persoonlijk gebruik erg duur is (computer kopen bijv.), dat overal in Afrika en Zuidamerika vele Internet Cafe's te vinden zijn waar je kunt mailen. Meer dan in Nederland, en dat komt dus omdat iedereen hier een PC kan betalen.

In het kort:

1) Koop Tribander telefoon met Internationaal abbo.

2) Print alvast een lijst met internet cafe's van de plaatsen die je denkt aan te doen.

3) Maak 3 E-Mail accounts aan, op verschillende plaatsen. Reden hiervoor is dat gratis webservices wel eens zouden kunnen verdwijnen, of failliet kunnen gaan. Heb je altijd nog extra accounts achter de hand. Neem ook webadressen mee zodat je altijd onderweg nog een nieuw adres kunt aanmaken :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• CrusaderNoR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 12:53
Bunkerhaven met InternetCafé :??????????

Verwijderd

Volgens mij kan jij beter een satelliet-telefoontje kopen, bellen midden op zee enzo:z:z

Verwijderd

Euronet heeft als 1 van de eerste een wereldwijde Internet roaming service. Werkt hetzelfde als een GSM dat je gewoon bij een andere provider kan aanloggen.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Hartelijk bedankt jongens!..

Misschien laat ik hier nog welles van me horen :)..

Ciao!.. au revoir.. Auf wiedersnitzel...en succes! :)

Pagina: 1