Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

maar ik neem aan dat je niet constant op het maximum zit.
dus ik ben eigenlijk benieuwd naar de gem. snelheid.
[ Voor 41% gewijzigd door daanski82 op 13-01-2008 19:21 ]
Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.
Verwijderd
Alleen met imageshack werkt dat volgens mij niet.
☻/
/▌
/ \
nee ik heb een eigen website :-DVerwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:32:
Dank je, ik kreeg hem niet rechtstreeks op het forum. Gebruik je daar image-tags voor ofzo?
Verwijderd
ik vind het zelf niet echt een telefoon specefieke vraag en hier mee zien denk ik iedereen de vraag.Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:02:
Misschien dat je voor gemiddelde snelheden het beste bij een topic van bijv HTC Tytn 2 (of een andere phone die op WM6 draait) kunt checken en daar die vraag stellen.
Ondertussen is de FUP (fair use policy) van vodafone er nog wel, maar nu met 25MB (of zelfs 50?) oftwel maximaal 250MB...Al een stuk beter..
Ook vraagt Vodafone pas kosten als je gestructureerd over de 250MB gaat...
(toch blijf het een stomme limiet bij zulke snelheden, ze moeten er 1000MB van maken oid)
T-mobile Pocket Internet totaal is nu 128Kbs ipv 64...
ik hoop dat ze wel zo slim zijn want als ik 30 dagen per maand 3 uur lang 128kbps gebruik is dat:schaap2005 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 21:39:
Dit plaatje is overigens wel achterhaald...
Ondertussen is de FUP (fair use policy) van vodafone er nog wel, maar nu met 25MB (of zelfs 50?) oftwel maximaal 250MB...Al een stuk beter..
Ook vraagt Vodafone pas kosten als je gestructureerd over de 250MB gaat...
(toch blijf het een stomme limiet bij zulke snelheden, ze moeten er 1000MB van maken oid)
T-mobile Pocket Internet totaal is nu 128Kbs ipv 64...
30*3 *60*60 = 324.000 seconden luisteren
128kbit/s * 324.000 s = 4147200 kbit = 4,9 GByte
dus ik verbruik dan per maand even afgerond 5 GByte per maand, alleen al naar muziek luisteren.( Waarom via deze weg omdat de overheid nog steeds DAB http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Audio_Broadcasting niet invoert)
dus ik denk/hoop dat de toekomstige mobiele telecom ISP zicht wat meer gaan gedragen naar een normale ISP want ik wil eigenlijk met mijn mobiel ook dingen doen die ik op mijn PC doe.
Verwijderd
_██_
(ಠ_ృ)
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
Het overzicht is niet helemaal up-to-date.daanski82 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 19:20:
hier is hij dan
[afbeelding]
maar ik neem aan dat je niet constant op het maximum zit.
dus ik ben eigenlijk benieuwd naar de gem. snelheid.
De maximum download-snelheid die het Vodafone-netwerk biedt, is niet meer 1800 Kbps, maar 3600 Kbps.
Op onze website kun je dit ook terugvinden bij zakelijke aansluitingen (bijvoorbeeld met een Mobile Connect Card) en bij Zorgeloos Internet BloX.
(De Mobile Connect Card is ook gewoon voor consumenten en in prepaid beschikbaar.)
Feit blijft wel dat de snelheid die je daadwerkelijk haalt ondermeer afhankelijk is van de netwerkdekking, weersomstandigheden, locatie en niet te vergeten het toestel.
Je kunt de netwerkdekking op een bepaalde locatie zelf opzoeken via http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html.
Overigens bestaan Live! Plus BloX en Mobiel Internet Plus BloX niet meer. Daarvoor in de plaats is Zorgeloos Internet BloX gekomen.
Antoine
ook dat klinkt goed, maar jullie net als alle andere mobiele providers houden er een FUB op na waar vaak een datalimiet opstaat.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:35:
[...]
Het overzicht is niet helemaal up-to-date.
De maximum download-snelheid die het Vodafone-netwerk biedt, is niet meer 1800 Kbps, maar 3600 Kbps.
Op onze website kun je dit ook terugvinden bij zakelijke aansluitingen (bijvoorbeeld met een Mobile Connect Card) en bij Zorgeloos Internet BloX.
(De Mobile Connect Card is ook gewoon voor consumenten en in prepaid beschikbaar.)
Feit blijft wel dat de snelheid die je daadwerkelijk haalt ondermeer afhankelijk is van de netwerkdekking, weersomstandigheden, locatie en niet te vergeten het toestel.
Je kunt de netwerkdekking op een bepaalde locatie zelf opzoeken via http://umtscoveragetool.vodafone.nl/UMTSdekking.html.
Overigens bestaan Live! Plus BloX en Mobiel Internet Plus BloX niet meer. Daarvoor in de plaats is Zorgeloos Internet BloX gekomen.
Antoine
is het dan ook mogelijk op jullie netwerk wat ik wil ?
Verwijderd
Een abonnement zonder limiet of FUP is er niet,daanski82 schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:16:
[...]
ook dat klinkt goed, maar jullie net als alle andere mobiele providers houden er een FUB op na waar vaak een datalimiet opstaat.
is het dan ook mogelijk op jullie netwerk wat ik wil ?
Wel is het mogelijk om, i.p.v. Zorgeloos Internet BloX, een abonnement met een bundel te kiezen.
De data-abonnementen die staan bij zakelijke aansluitingen (zie ook tabel hieronder), kun je eveneens laten toevoegen bij een particulier (Basis)abonnement.
Abonnement | Maandbedrag | Bundelgrootte |
Data Nationaal Standaard | € 19,95 | 250 MB |
Data Nationaal Plus | € 39,95 | 1 GB |
Data Nationaal Super | €59,95 | 2,5 GB |
Antoine
Dit zijn trouwens altijd HSDPA snelheden of hoe lager het abo hoe lager de snelheid?Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:50:
[...]
Een abonnement zonder limiet of FUP is er niet,
Wel is het mogelijk om, i.p.v. Zorgeloos Internet BloX, een abonnement met een bundel te kiezen.
De data-abonnementen die staan bij zakelijke aansluitingen (zie ook tabel hieronder), kun je eveneens laten toevoegen bij een particulier (Basis)abonnement.
Abonnement Maandbedrag Bundelgrootte Data Nationaal Standaard € 19,95 250 MB Data Nationaal Plus € 39,95 1 GB Data Nationaal Super €59,95 2,5 GB
Antoine
Verwijderd
Vodafone werkt niet met snelheidslimieten.DaannO schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:52:
[...]
Dit zijn trouwens altijd HSDPA snelheden of hoe lager het abo hoe lager de snelheid?
Dus ongeacht welk abonnement je hebt, als je HSDPA dekking hebt, kun je ook die snelheid (theoretisch 3,6 Mbps) halen.
De daadwerkelijk behaalde snelheid is, zoals ik eerder aangaf, afhankelijk van omgevingsfactoren en het gebruikte toestel
Antoine
en naar mijn idee lopen de meeste telco's hard achter zekers als je mijn berekening ziet om alleen maar naar muziek luisteren.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:50:
[...]
Abonnement Maandbedrag Bundelgrootte Data Nationaal Standaard € 19,95 250 MB Data Nationaal Plus € 39,95 1 GB Data Nationaal Super €59,95 2,5 GB
Antoine
hier zit dus nog geen wedsite kijken of mails ontvangen en versturen bij.
dus dan als ik met mijn HTC touch of een andere dit ga doen ben ik nog steeds veel geld kwijt terwel dit naar mijn idee ook een belemering vormt voor inovatie.
Verwijderd
Het Agentschap Telecom heeft officieel aan ons als Vodafone meegedeeld dat wij in Nederland 100% UMTS-dekking hebben. In 99,33% van de gevallen behalen we ook de vereiste netwerksnelheid (data throughput 144 kbit/s buitenshuis).
Beide resultaten liggen aanzienlijk hoger dan de gestelde norm die is vastgelegd in de licentievoorwaarden. Hiermee slagen we dan ook ‘cum laude’ voor de vereiste uitrolverplichtingen.
Het Agentschap Telecom besteedde maanden aan het meten van de UMTS-prestaties van de verschillende providers op vele plekken verspreid door het land.
Daaruit blijkt dat we ook de beste van alle Nederlandse mobiele operators wat betreft netwerkprestatie zijn.
Een abonnement zonder FUP is er wel, namelijk de PIT van T-Mobile. Deze heeft echter een snelheidscap.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:50:
[...]
Antoine
Toch apart dan dat jullie, met een 100% dekking, geen 3G dekking bij mij thuis (en niet alleen binnen) hebben. Ik kwam, toen mijn Vodafonesim nog actief was (tot 2 weken geleden) toch regelmatig op plaatsen waar ik geen 3G-dekking had. 100% dekking vind ik dan toch een vreemde constatering, zodra er op ook maar 1 plek geen dekking is is het dus al geen 100%.Verwijderd schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:02:
@ Atomsk en anderen:
Het Agentschap Telecom heeft officieel aan ons als Vodafone meegedeeld dat wij in Nederland 100% UMTS-dekking hebben. In 99,33% van de gevallen behalen we ook de vereiste netwerksnelheid (data throughput 144 kbit/s buitenshuis).
Beide resultaten liggen aanzienlijk hoger dan de gestelde norm die is vastgelegd in de licentievoorwaarden. Hiermee slagen we dan ook ‘cum laude’ voor de vereiste uitrolverplichtingen.
Het Agentschap Telecom besteedde maanden aan het meten van de UMTS-prestaties van de verschillende providers op vele plekken verspreid door het land.
Daaruit blijkt dat we ook de beste van alle Nederlandse mobiele operators wat betreft netwerkprestatie zijn.
Ik wist niet dat de forums van tweakers.net tegenwoordig als reclamemiddel gebruikt mogen worden. Nog leuker is dat je foute feiten geeft.
Zowel het Agentschap Telecom als Vodafone hoef ik nu niet meer serieus te nemen (Reclame maken met valse feiten op een forum? Dat je dat nodig hebt is diep triest...). Zometeen gaan jullie nog vertellen dat jullie 'zorgeloos, ongelimiteerd internet' aan kunnen bieden, terwijl dat niet zo is.
Bedankt voor het meehelpen kiezen van mijn volgende provider. Hint: het zal geen Vodafone zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 04-04-2008 07:32 ]
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Voor mij geldt hetzelfde. Ook geen 3G dekking thuis. En ik heb natuurlijk mijn Onbezorgd Internet Blox niet voor GPRSLeekah schreef op donderdag 03 april 2008 @ 09:25:
[...]
Toch apart dan dat jullie, met een 100% dekking, geen 3G dekking bij mij thuis (en niet alleen binnen) hebben. Ik kwam, toen mijn Vodafonesim nog actief was (tot 2 weken geleden) toch regelmatig op plaatsen waar ik geen 3G-dekking had. 100% dekking vind ik dan toch een vreemde constatering, zodra er op ook maar 1 plek geen dekking is is het dus al geen 100%.
@VodafoneWR: het zou fijn zijn als jullie eens zouden vermelden wat de FUP dan is?
Er staat 10x het gemiddelde, maar dat zegt nog niets als jullie het gemiddelde niet vermelden.
In de randstad zal het allemaal prima in orde zjin, maar met 100% dekking mogen er toch geen gaten vallen, ook niet aan de landsgrenzen.Wolfboy schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 07:58:
Ach... als je in de randstad zit heb je in ieder geval bijna 100% dekking volgens mij, ik heb nog geen moment zonder 3G gezeten hier (behalve dan in de metro/diep in gebouwen/etc... uiteraard). Zo slecht is de dekking niet.
@VodafoneWR: het zou fijn zijn als jullie eens zouden vermelden wat de FUP dan is?
Er staat 10x het gemiddelde, maar dat zegt nog niets als jullie het gemiddelde niet vermelden.
Ben benieuwd of Vodafone hier nog een rectificatie komt plaatsen. Ik geloof dat ze iets te enthousiast zijn geweest.
Inderdaad. Je hoort niks meer van 'VodafoneWR'. Wat gek.Leekah schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 15:00:
Klik
Ben benieuwd of Vodafone hier nog een rectificatie komt plaatsen. Ik geloof dat ze iets te enthousiast zijn geweest.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
DaannO schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 19:35:
Back on topic heren. Het is inmiddels duidelijk dat Vodafone wat te voorbarig was echter doet dat verder geen afbreuk aan de discussie hier
en dame

maar je hebt wel gelijk, excuses
Valt me heel erg tegen van Vodafone! Of doe ik iets verkeerd??
Ik zou sowieso niet met Speedtest.nl meten. Pak dan http://www.speedtest.net/ of een 100MB file.Svyatagor schreef op woensdag 05 november 2008 @ 23:09:
Sorry voor de misschien onnodige kick, maar ik heb net een nieuwe Nokia E71 (die HSDPA ondersteunt) met Vodafone Zorgeloos internet. Ik haal hier snelheden van max 100kb/s, terwijl mijn vriendin (met ook een E71) via T-Mobile zeker 1300 kb/s haalt - beide snelheden volgens speedtest.nl.
Valt me heel erg tegen van Vodafone! Of doe ik iets verkeerd??