Toon posts:

PC freezed

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een pc en die heeft het altijd goed gedaan, alleen de laatste tijd loopt hij geregeld vast en ik weet niet wat ik er aan kan doen.

Het beeld freezed gewoon, en ik kan niks meer doen. ik moet hem dan uitzetten of resetten. soms geeft het beeld vlekken of pixels of het beeld staat gewoon stil.

Ik heb al geprobeerd een andere videokaart erin te doen, maar dit mocht niet helpen. ook heb ik geprobeerd het geheugen te wisselen en in de andere 2 sloten te doen, maar ook dit hielp niet.

nu wilde ik windows xp opnieuw installeren, maar ook nu liep hij vast. dit al tijdens het formateren van de c: partitie (250 gb schijf) de 2e keer ook alleen toen tijdens het installeren. dit was op de 80 gb schijf.

Ik weet niet meer wat ik nu kan proberen. heeft iemand een idee? ik denk dat ik niet eens windows meer opniew kan installeren omdat hij daarbij al vast loopt. dit lijkt tog op een hardwarefout of niet?

mijn specs:
amd 3500+
asus an8e
1 gb intern 400mhz
xfx 7800 gt
400 watt voeding huntkey.
80 gb samsung hdd
250 gb samsung hdd

heeft iemand een idee hoe ik het kan verhelpen?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er staan mogelijk nog wat andere tests in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 22:55
Tijdens formateren loopt hij vast, probeer eens een andere hd.
Start vanaf de xp cd, ga naar herstelconsole, voer daar uit chkdsk, indien hij daar niet door komt dan is de hd toch kapot(wel met oppervlakte kontrole)

chkdsk station /p /r

station is de hardeschijf.

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 15:02
Misschien is je moederbord wel aan het overlijden. Check eens voor bolle condensators.

• rauzer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04-2024
Heb ik ook weleens gehad op een oude 486 :P (jaaaren geleden) klinkt gewoon als een instabiel systeem. Ik zou memtest x86 draaien, kijken wat dat opleverd.

Verwijderd

ik heb dit probleem enkele weken geleden ook gehad, precies zoals je het omschrijft, het probleem zit em bij de processor, deze heeft hoogstwaarschijnljik geen koelpasta meer. Controleer eerst op bolle/lekkende condensatoren, haal vervolgens het koelblok van je proc af en kijk wat er tussen zit. Waarschijnlijk zit er wat aangekoekte troep tussen die je er af kan krassen, nieuwe pasta ertussen en het probleem moet verholpen zijn. In mijn geval dacht men aanvakelijk dat het mijn geheugen was, toen was het de voeding, mn schijven, de graka n toen we alles hadden gehad (behalve de proc) lag het aan de lokale albert heijn die te veel stroom zou trekken en zo de stroom wijkverdeler zou overbelasten..... dus om al deze onzin te besparen:: kijk naar je koelpasta ;)

Verwijderd

Topicstarter
ahh dat is miss wel een goede, aangezien ik al van alles heb geprobeerd. het asus moederbord is dnek ik nog maar 2 jaar oud, dan kan dat tog niet al gaan lekken of kapot gaan? maar dat met de processor zou wel eens kunnen. alhoewel ik wel naar de temps heb gekeken en die zijn gewoon goed.

Ook de hdd is het niet, ik heb er 2 geprobeerd. devideokaart is het ook niet, ook 2 geprobeerd. geheugen of voeding zou dan idd ook nog kunnen. ik heb even met 1 reepje 512 geprobeerd, maar ook toen zelfde probleem. miss dan de voeding of tog dat ene reepje geheugen of de processor idd. Ik ga weer ff wat testen.

Verwijderd

de temps zijn goed/redelijk zolang hij draait en niet teveel belast wordt. Als je koelpasta in huis hebt is het zeker de moeite waard om even te kijken, harde schijven zullen je systeem niet zo snel laten vastlopen, je krijgt dan nog minstens een bluescreen te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe koelpasta op de processor gedaan en de koeler er weer op gezet. Ik heb hem ook goed aangedraaid. Hij heeft het daarna ong een dag goed gedaan, daarom dacht ik dat het opgelost was. maar dit bleek tog niet zo te zijn. Hij geeft nu het oude probleem weer. Soms wil hij ook helemaal niet opstarten. Of hij geeft strepen :S

heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen, of zal het dan tog het moederbord zijn?

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 14:24

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Nou ben ik er dol op om het moederbord de schuld te geven, maar dat kan wel eens te snel zijn in dit geval. Hoe heet wordt je processor? (BIOS) Je controller van je moederbord kan brak zijn, je CD kan brak zijn (te vaak gehad), of weet ik veel. Heb je een pre-installed windows ergens liggen, een Linux-Live-CD of weet ik wat zodat je van CD kunt opstarten? Kun je namelijk je proc stressen om dan nog eens te kijken hoe warm ie wordt. Oh, en je kunt uiteraard proberen of je HDD nog goed is, Samsung heeft daar leuke tools voor

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een linux livve cd gedaan, maar zelfs bij het laden hiervan liep hij al vast en ik heb meerdere hdd's geprobeerd, mocht niet helpen. Ook heb ik windows opnieuw geinstalleerd, maar mocht ook niet helpen.

De temps heb ik bekeken in de bios, en die liepen op van 29 tot ong 34 graden, maar geen vastloper gehad. Ik kan is proberen de pc heel lang daarop te laten staan als hij dan vast loopt zie ik waarschijnlijk de laatste temperatuur.

Ik ben bang dat het moederbord tog kapot is.

Edit: ik heb hem opgestart en was nog helemaal koud, maar zo snel ik in de bios was was hij al vastgelopen. kon dus niet bij de temps komen. Het vreemde was dat hij freezed en gewoon niks doet en dat er vanaf dat moment een voor een allerlei vierkantjes met een andere kleur over het hele scherm verschijnen. :?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 20:53 ]

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:17
misschien toch een andere voeding proberen, als je die hebt liggen. en anders is het misschien toch het moeederbord.... mijn pc hangt de laatste tijd ook om de 10 min. maar dat ligt aan de HD, das moet ik een nieuwe halen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ondertussen een andere voeding getest, maar ook nu weer vastlopers :( Ik wordt er eenbeetje gek van. soms duurt het even en soms is het al gelijk bij het opstarten dat hij vast loopt. Hoe dan ook het gebeurd altijd. ik heb de laatste hardwaremonitor tooltje laten lopen en op het moment dat hij vast loot heb ik geen extreme temperaturen gezien. Ook heb ik even een stresstest gedaan van sp2004. maar ook dit had geen invloed. hij heeft nog een poos kunnen stressen voor hij vast liep. Ik ben dan ook bang dat het wel mijn moedrbord is, of kan het mijn cpu zijn? lijkt me wel sterk eigenlijk. Of tog nog iets anders? Ik heb alles al geprobeerd....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 13:37:
Ik heb ondertussen een andere voeding getest, maar ook nu weer vastlopers :( Ik wordt er eenbeetje gek van. soms duurt het even en soms is het al gelijk bij het opstarten dat hij vast loopt. Hoe dan ook het gebeurd altijd. ik heb de laatste hardwaremonitor tooltje laten lopen en op het moment dat hij vast loot heb ik geen extreme temperaturen gezien. Ook heb ik even een stresstest gedaan van sp2004. maar ook dit had geen invloed. hij heeft nog een poos kunnen stressen voor hij vast liep. Ik ben dan ook bang dat het wel mijn moedrbord is, of kan het mijn cpu zijn? lijkt me wel sterk eigenlijk. Of tog nog iets anders? Ik heb alles al geprobeerd....
Ik heb hetzelfde probleem gehad als jou.
Ik heb echt bijna alles vervangen eerst voeding, geugen, videokaart.
Maar dat hielp niks.
Ik gebruikte ghost maar tijdens het ghosten liep het vaak vast en kreeg ik weer een iri bevroren scherm.
Toen heb ik het moederbord omgewiseld met een andere cumputer.
En ja hoor, geen bevroren beeld meer.
Conclusie: Je doet er goed aan om je moederbord te vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 14:37 ]

Pagina: 1