Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

BBL Opleiding verdiensten.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.049 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeie Avond,

Ik zit op het moment op school in Leiden. MBO school.

Daar heb ik me Niveau 2 diploma gehaald en ben ik door gestroomt naar 2de jaar niveau 3. 1ste jaar heb ik overgeslagen. Ik ga nu van deze school af en ik wil graag naar een BBL school in gouda.
Hier ga ik dan 1 dag in de week leren en 4 dagen werken.

Nu is mijn vraag, Wat zou ik ongeveer moeten verdienen met een BBL opleiding.

Vrienden van mij uit een andere branche, automonteur, en loodgieter, zelfde niveau alleen andere opleiding verdienen tussen de 700 á 800 euro per maand.

Ik ben 19 jaar bijna 20.

Al vast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand hier ervating mee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ligt eraan wat voor werk je gaat doen, hoe goed je bedrijf gaat betalen en wat school er vanaf snoept.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:20:
Heeft er iemand hier ervating mee?
Binnen 24 uur je topic kicken wordt niet echt gewaardeerd, wacht een volgende keer gewoon op een reactie :)

Heb je al gekeken bij de minimumlonen?
Per uur EUR 4.74 + 8% = EUR 5.12
Per dag EUR 37.89 + 8% = EUR 40.92
Per week EUR 189.45 + 8% = EUR 204.61
Per maand EUR 821.05 + 8% = EUR 886.73
Per jaar EUR 9852.60 + 8% = EUR 10640.81
dat is op basis van 40 uur werk per week dus reken maar uit wat het dan voor 4 dagen á 8 uur is :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik was een beetje laat :P,,
Morgen gesprek bij me oude baas.. Daar ga ik BBL doen en wou dus alleen weten wat de verdiensten waren.

Sorry dat ik ongeduldig was.

Wel onwijs bedankt!!

• jorrit126
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 19:12
Als ik dit topic nog even mag kicken;
Ik ben 18 jaar over 1 maand 19, op dit moment 3e jaars MBO ICT student op niveau 3.
Nu ben ik deze opleiding echt zat (niet door gebrek aan doorzettingsvermogen, maar omdat alles brak geregeld is; landstede harderwijk).
Is het slim om een BBL opleiding te gaan volgen in de ict? zoja, is Gouda de enige stad waar dit mogelijk is? kan er zelf bar weinig over vinden.
Bij voorbaat dank

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit via me huidige school geregeld. Die zouden hier wat meer over moeten weten qua scholen die dit doen.

Slim om BBL te doen? Als jij zeker van je zelf ben en veel maar dan wel echt veel doorzettingsvermogen heb dan is het zeker slim.
Ik doe nu niveau 3 2de jaar, warschijnlijk stroom ik door op een BBL niveau 4. Dat betekend dat ik geheel leerjaar 1 2 en 3 van niveau 3 oversla. Dus voor mij is het veel beter om door te gaan naar BBL. Ik sla dan nog eens een jaar over terwijl ik ook al 1ste jaar niveau 3 overgeslagen heb.

Voor BBL zou ik echt even bij de (wat het bij ons ROC-Leiden was) Leerlingen administratie zijn.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 15:17
BBL leerbedrijven zijn meestal minimumloon of iets erboven. Ik zit op dit moment ook bij een leerbedrijf via de BBL en verdien minimumloon. Het voordeel hier is echter dat dit bedrijf (multinational) een eigen traject heeft voor onder andere scholieren, in dat traject is ook geregeld dat je het minimumloon krijgt van je huidige leeftijd + 2 jaar. In mijn geval (ben 20) is het minimumloon dan netto 740 euro p/m en krijg ik 975. Ik heb begrepen dat veel grote bedrijven dit soort regelingen hebben. Al doe ik het niet om het geld, ik ben hier om iets te leren en al had ik 740 gekregen (waar ik in 1e instantie vanuit ging) was ik ook tevreden geweest.

@jorrit: Ik ben ook van de BOL naar BBL gegaan, en qua niveau lijkt het iets lager te zitten, maar het uiteindelijk diploma is identiek. Het is gewoon een niveau 2/3/4 MBO ICT diploma, er staat wel op of het BOL of BBL is maar de waarde is gelijk. Het voordeel van de BBL is dat je meteen wat jaartjes relevante werkervaring op je CV kunt zetten. En mijn ervaring is (zeker in de ICT) dat van een half jaar bij een bedrijf meer leert dan een jaar op school.

• jorrit126
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-02 19:12
@ Realone,

Daarom wil ik ook zo graag BBL doen. Alleen om de werkervaring en de hoeveelheid leerstof die je meekrijgt.
Ik vind dat je met 975 euro p/maand niet ontevreden hoeft te wezen. Dit bedrag geld voor een werkweek van 4 dagen? Hoe verloopt de 5e dag op school doorgaans? (of is dit verschillend)

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-11 15:17
Ah, vergeten erbij te vermelden. Ik volg geen lessen...een zogenaamde 'leerling op afstand'. Dat wil dus zeggen dat ik 5 dagen per week werk (40 uur).

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Ik zou tussen de 800-1000 denken, ligt aan je prestatie's.

In principe betaald de werkgever je salaris, alleen omdat je in opleiding bent is dat nooti zo vet.
Pagina: 1