[ISA 2004] Probleem met firewall rules*

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik ben hier thuis een isa server aan het opzetten op mijn server die tevens dns en dhcp is de bedoeling is om youtube enzo te blokkeren om zo de internetlimiet van telenet (\0/) onder controle te houden..

Ik heb volgende regels ingesteld:

Afbeeldingslocatie: http://users.telenet.be/bibawa/isarule.jpg

maar nu telkens ik bv een ftp verbinding open die hij zou moeten blokkeren detecteert hij deze als een DNS verbinding en laat die door.

Op zich lijkt mij dit logisch omdat de eerste aanvraag waarschijnllijk een dns aanvraag zal zijn voor de localisatie van de server, maar nadien moet hij het toch echt wel zien als ftp verkeer lijkt mij.

Ik doe iets verkeerd maar ik zie niet goed wat..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Logisch, want je staat in die DNS regel "All outbound traffic", dus alle protocollen die de isaserver kent, toe naar buiten toe. Dat de displayname van die regel dns is doet er niet zo veel toe :)
En ik weet niet wat "Server" precies voor object is, maar tenzij je RRAS geconfigureerd hebt is het misschien wel een beetje vreemd dat je het internet op komt?

[ Voor 29% gewijzigd door sanfranjake op 13-01-2008 21:52 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Er staat nu inderdaad al traffic, maar dat was om te testen dat het daar aan zou liggen, maar ik heb er wel degelijk DNS staan hoor..

Ik heb het net veranderd, maar het blijft dus het probleem..

het server object is gewoon de server waar de dns op draait.