Pas bij tweede keer booten netwerkverbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-03 20:07

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
hi,

Sinds enige weken zit ik met het volgende probleem: wanneer ik mijn pc (win xp sp2) aanzet, kan ik geen verbinding maken met het internet of mijn modem/router (Sitecom ADSL2+ Modem/Router 54G Turbo WL-174. Pas wanneer ik reboot, en de machine voor de tweede keer Windows binnenloopt lukt dit wel. De twee zitten trouwens met een netwerkkabeltje netjes verbonden.

Een beetje summiere omschrijving naar mijn idee, maar ik heb dan ook geen flauw idee waar ik de oorzaak zou moeten gaan zoeken. Vanuit Windows via ping geprobeerd de router te resolven geeft geen reaktie. Sinds enige tijd heeft mijn broertje ontdekt dat je via nieuwsgroepen veel leuks kan vinden (niet mijn ding), maar ook als hij niet online is, gaat het probleem voort. Rebooten van het modem (mem vrijmaken?) geeft geen effect. Kabels gecheckt, die zitten allemaal goed in de poorten vast.

Ik raak er langzaam aangewend dat ik mijn pc iedere keer maar gewoon twee keer moet opstarten, alvorens ik iets wil doen. Vrij belachelijk natuurlijk, maar het werkt. Op internet op zoek gegaan, maar kan zo niet iets van een oplossing vinden, als is dat met een vaag probleem als dit natuurlijk ook niet al te makkelijk.

Zou iemand weten waar ik de oplossing van dit euvel zou moeten gaan zoeken?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

doe eens ipconfig als je de 1e keer bent opgestart en kijk welk ip adres je hebt gekregen. Als je geen ip adres hebt gekregen of een adres wat begintmet 169 probeer dan eens ipconfig /renew.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Je kan ook altijd je eigen PC een handmatig IP adres geven. Als het kan doe ik dit ook aangezien de DHCP functie van mijn router nogal sloom is (lees: ik moet enkele seconden wachten na een boot voor ik kan surfen :P)

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
als ik na de eerste keer opstarten ipconfig doe, resulteert dat in een lege output. bij de tweede keer is alles netjes gevuld zoals dat hoort. een windows probleem dus?

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-03 15:13
Als je dit programma een keer draait?

http://www.snapfiles.com/get/winsockxpfix.html

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

BetuweKees schreef op zondag 13 januari 2008 @ 22:29:
als ik na de eerste keer opstarten ipconfig doe, resulteert dat in een lege output. bij de tweede keer is alles netjes gevuld zoals dat hoort. een windows probleem dus?
niet perse als je een leeg scherm hebt doe dan eens ipconfig /renew

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
ipconfig /renew bied geen uitkomst; uitput (via cmd) blijft leeg. ik ga morgen dat tooltje eens proberen!

• Profidiam
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01-2025

Profidiam

Ellenface

Mag ik je vragen welk moederbord je gebruikt? Ik heb weet van een type van ASRock dat de LAN poort niet werkte als de pc zonder netspanning gestaan had. Als je een tweede keer opstart is dit probleem 'opgelost'.

Een definitieve fix voor dit probleem zou een bios upgrade zjn.

Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test

• BetuweKees

BetuweKees

Flipje uit Tiel

Topicstarter
ik gebruik een asus v3-m2a690g barebone, netspanning probleem zou een oorzaak kunnen zijn, na eerste keer boot staat de kaart nl ook niet in het device manager overzicht. bios upgrade heb ik echter al geprobeerd, maar boot geen sjoege. helaas..

Pagina: 1