Beste Tweakers, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de computer problemen die ik heb. Ik zal even een kleine achtergrond geven van de computer.
Dik 2 maand terug heb ik een compleet nieuwe computer gekocht, zo goed mogelijk de onderdelen uitgekozen zodat ik optimaal MS Flight Simulator X kon spelen. Alles is nieuw gekocht, behalve de GeForce GTS 8800. Meteen na het inbouwen & installeren van mn computer had ik al problemen.
Moederbord= Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Processor= Intel Core 2 Quad Q6600 G0-stepping (S775, 4x 2.4GHz, 8MB, 1066MHz FSB, Boxed)
Koelpasta= Arctic Silver 3,5 gram
Koeler= Scythe Infinity SCINF-1000, nu veranderd naar Stock-cooler
Geheugen= Corsair TWIN2X2048-6400C4 (1GBx2 Kit PC6400 DDR2)
Voeding= Corsair CMPSU-520HXEU, 520W (ATX12V v2.2)
Videokaart= GeForce GTS 8800, nu GeForce 6200
Videokaart2= Matrox G200 Multi-Monitor, PCI
HDD= 074GB Raptor, SATA, 16mb, 10.000rpm, Western Digital
HDD2= Random 200gb HDD, vrij oude al. Samsung 6200 oid
Kast= Antec Nine Hundred MidTower 2xUSB 6x5,25 ATX No PSU
Geen enkel spel kan langer dan ~10 minuten draaien, heb veel Windows applicatie crashes als het een beetje druk wordt op mn computer (heb 4 schermen, dus wil nog wel eens veel open hebben staan). De 'Benchmark' test die ik gebruik om te kijken of mn systeem goed draait is Google Earth. Deze crasht steeds na ~5min van gebruik, of gaat dan heel schokkerig en vertoont vreemde grafische vlakken.
Ik heb al van alles geprobeerd:
- Nieuwe windows installatie op HDD2
- GeForce 8800 vervangen door een oudere GF 6200 PCI-E kaart
- Matrox Videokaart eruit gehaald, met GeForce 8800 & de 6200
- CPU Koeling vervangen door de stock-cooler
- 'De-Clocken' om temperatuur absoluut zo laag mogelijk te krijgen, al gaat GPU niet over de 60 en CPU niet over de 30-40
- Bios flashen naar laatste non-beta versie = PK5 0704
- Alle laatste drivers van mn Moederbord installeren
En allerlei kleinere dingetjes, zoals verschillende drivers etc proberen, tig verschillende bios settings.
Alles geeft exact hetzelfde resultaat, als ik Google Earth draai.
Nu wil ik toch wel heel graag weer eens lekker Helicopter vliegen met Flight Simulator & de wereld weer eens bekijken via Google Earth, dus ben vastberaden om kostte wat het kost eindelijk eens deze frustrerende computer te repareren. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen 'guiden' in dit process, omdat ik in het duister tast wat het probleem kan zijn.
Wat ik vandaag ga proberen, in deze volgorde:
- Raptor HDD eruit halen en alleen draaien op de HDD2
- HDD2 eruit halen en alleen Raptor draaien
- Geheugen blokjes vervangen door geheugen van mn oudere computer (kan dit zomaar, in de vorm van: Kan het P5K alle soorten geheugen aan?, volgens mij heb ik PC 2700 in andere comp)
- Een Zalman 400Watt voeding in de computer zetten ipv. de Corsair
Hebben jullie nog andere tips om te proberen of misschien een idee wat het probleem kan zijn?
Het lijkt erop dat het of aan de HDD, Mobo, CPU, Voeding, Geheugen ligt... omdat ik de grafische problemen heb uitgesloten.
Dik 2 maand terug heb ik een compleet nieuwe computer gekocht, zo goed mogelijk de onderdelen uitgekozen zodat ik optimaal MS Flight Simulator X kon spelen. Alles is nieuw gekocht, behalve de GeForce GTS 8800. Meteen na het inbouwen & installeren van mn computer had ik al problemen.
Moederbord= Asus P5K, P35 (ATX, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
Processor= Intel Core 2 Quad Q6600 G0-stepping (S775, 4x 2.4GHz, 8MB, 1066MHz FSB, Boxed)
Koelpasta= Arctic Silver 3,5 gram
Koeler= Scythe Infinity SCINF-1000, nu veranderd naar Stock-cooler
Geheugen= Corsair TWIN2X2048-6400C4 (1GBx2 Kit PC6400 DDR2)
Voeding= Corsair CMPSU-520HXEU, 520W (ATX12V v2.2)
Videokaart= GeForce GTS 8800, nu GeForce 6200
Videokaart2= Matrox G200 Multi-Monitor, PCI
HDD= 074GB Raptor, SATA, 16mb, 10.000rpm, Western Digital
HDD2= Random 200gb HDD, vrij oude al. Samsung 6200 oid
Kast= Antec Nine Hundred MidTower 2xUSB 6x5,25 ATX No PSU
Geen enkel spel kan langer dan ~10 minuten draaien, heb veel Windows applicatie crashes als het een beetje druk wordt op mn computer (heb 4 schermen, dus wil nog wel eens veel open hebben staan). De 'Benchmark' test die ik gebruik om te kijken of mn systeem goed draait is Google Earth. Deze crasht steeds na ~5min van gebruik, of gaat dan heel schokkerig en vertoont vreemde grafische vlakken.
Ik heb al van alles geprobeerd:
- Nieuwe windows installatie op HDD2
- GeForce 8800 vervangen door een oudere GF 6200 PCI-E kaart
- Matrox Videokaart eruit gehaald, met GeForce 8800 & de 6200
- CPU Koeling vervangen door de stock-cooler
- 'De-Clocken' om temperatuur absoluut zo laag mogelijk te krijgen, al gaat GPU niet over de 60 en CPU niet over de 30-40
- Bios flashen naar laatste non-beta versie = PK5 0704
- Alle laatste drivers van mn Moederbord installeren
En allerlei kleinere dingetjes, zoals verschillende drivers etc proberen, tig verschillende bios settings.
Alles geeft exact hetzelfde resultaat, als ik Google Earth draai.
Nu wil ik toch wel heel graag weer eens lekker Helicopter vliegen met Flight Simulator & de wereld weer eens bekijken via Google Earth, dus ben vastberaden om kostte wat het kost eindelijk eens deze frustrerende computer te repareren. Ik hoop dat jullie me een beetje kunnen 'guiden' in dit process, omdat ik in het duister tast wat het probleem kan zijn.
Wat ik vandaag ga proberen, in deze volgorde:
- Raptor HDD eruit halen en alleen draaien op de HDD2
- HDD2 eruit halen en alleen Raptor draaien
- Geheugen blokjes vervangen door geheugen van mn oudere computer (kan dit zomaar, in de vorm van: Kan het P5K alle soorten geheugen aan?, volgens mij heb ik PC 2700 in andere comp)
- Een Zalman 400Watt voeding in de computer zetten ipv. de Corsair
Hebben jullie nog andere tips om te proberen of misschien een idee wat het probleem kan zijn?
Het lijkt erop dat het of aan de HDD, Mobo, CPU, Voeding, Geheugen ligt... omdat ik de grafische problemen heb uitgesloten.