Ik heb al bij verschillende bronnen gezocht:
- Google
- http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm
- GOT
- microsoft.com
Probleem:
Ik heb al geprobeerd / gecontroleerd (overige constateringen):
- PMTShoot - Power Management Trouble Shooter van Microsoft.
Deze geeft een foutmelding: Unable to open pmtshoot.vxd en helpt me niet verder.
- Windows 98 Heeft geen problemen en powerdown werkt gewoon
- In apparaatbeheer staat de computer bekend als ACPI systeem
- APM in de BIOS staat aan, maar dat was eigenlijk een vrij zinloze controle aangezien Windows 98 wel in staat is tot powerdown
- Bootable Linux heeft geen afsluit problemen, wel lijken er problemen met de sound-driver te zijn onstaan, wat voorheen volgens mij nooit was.
Maar dat weet ik niet zeker.
Muziek speelt goed, alleen start-up sequence en shutdown sequence geluidje hapert en laatste halve seconde blijft zich herhalen (tot TERM signal / KILL signal toen was het stil).
- 2e Windows XP installatie (kaal met alleen hardware geïnstalleerd) die ik als failsafe alternatief had geïnstalleerd om nog overal bij te kunnen bij een crash geprobeert.
Deze vertoont hetzelfde verschijnsel.
Specs:
- Windows XP SP2 met alle updates
Overige specs lijken me niet van toepassing, indien gewenst op aanvraag
Ik heb het probleem dat de powerdown functie van Windows XP niet meer werkt.
Afsluiten lijkt wel goed, aangezien het bij mijn computer altijd een tikje te horen was vlak voor powerdown.
Deze klinkt nu ook, maar dan werken Numlock / muis niet meer.
De monitor blijft aan staan met op het scherm: Windows wordt afgesloten
Cd-ROM lade enz. kan nog wel open/dicht, maar daar is ook vrijwel niets voor nodig behalve stroom
Dit probleem doet zich voor sinds BIOS upgrade
Buiten powerdown probleem geen nieuw probleem ontstaan
Ik heb getest met windows 98 en bootable linux cd (zie "al geprobeerd") hier werkt het wel.
Ik heb alles wat in apparaatbeheer stond, wat ook maar iets met ACPI, BIOS, CPU of moederbord te maken had verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
Uit wanhoop ook videokaart, geluidskaart, alle USB onderdelen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
In de hoop dat er ergens een hardware verschil werd opgemerkt bij het opnieuw installeren, maar vrijwel alles werd automatisch gedetecteerd en geïnstalleerd.
Het betreft de volgende BIOS update:
Medion AG
Bios Update biomd3kbro.exe
1.14
Uitgegeven op 10.07.2003
Aantal downloads 103899
Bios Update voor de MD 3000 mainboard.
Heeft iemand een suggestie?
- http://aumha.org/win5/a/shtdwnxp.htm
- GOT
- microsoft.com
Probleem:
Ik heb al geprobeerd / gecontroleerd (overige constateringen):
- PMTShoot - Power Management Trouble Shooter van Microsoft.
Deze geeft een foutmelding: Unable to open pmtshoot.vxd en helpt me niet verder.
- Windows 98 Heeft geen problemen en powerdown werkt gewoon
- In apparaatbeheer staat de computer bekend als ACPI systeem
- APM in de BIOS staat aan, maar dat was eigenlijk een vrij zinloze controle aangezien Windows 98 wel in staat is tot powerdown
- Bootable Linux heeft geen afsluit problemen, wel lijken er problemen met de sound-driver te zijn onstaan, wat voorheen volgens mij nooit was.
Maar dat weet ik niet zeker.
Muziek speelt goed, alleen start-up sequence en shutdown sequence geluidje hapert en laatste halve seconde blijft zich herhalen (tot TERM signal / KILL signal toen was het stil).
- 2e Windows XP installatie (kaal met alleen hardware geïnstalleerd) die ik als failsafe alternatief had geïnstalleerd om nog overal bij te kunnen bij een crash geprobeert.
Deze vertoont hetzelfde verschijnsel.
Specs:
- Windows XP SP2 met alle updates
Overige specs lijken me niet van toepassing, indien gewenst op aanvraag
Ik heb het probleem dat de powerdown functie van Windows XP niet meer werkt.
Afsluiten lijkt wel goed, aangezien het bij mijn computer altijd een tikje te horen was vlak voor powerdown.
Deze klinkt nu ook, maar dan werken Numlock / muis niet meer.
De monitor blijft aan staan met op het scherm: Windows wordt afgesloten
Cd-ROM lade enz. kan nog wel open/dicht, maar daar is ook vrijwel niets voor nodig behalve stroom
Dit probleem doet zich voor sinds BIOS upgrade
Buiten powerdown probleem geen nieuw probleem ontstaan
edit:
Stand-by en reboot werken ook niet
Stand-by en reboot werken ook niet
Ik heb getest met windows 98 en bootable linux cd (zie "al geprobeerd") hier werkt het wel.
Ik heb alles wat in apparaatbeheer stond, wat ook maar iets met ACPI, BIOS, CPU of moederbord te maken had verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
Uit wanhoop ook videokaart, geluidskaart, alle USB onderdelen verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
In de hoop dat er ergens een hardware verschil werd opgemerkt bij het opnieuw installeren, maar vrijwel alles werd automatisch gedetecteerd en geïnstalleerd.
Het betreft de volgende BIOS update:
Medion AG
Bios Update biomd3kbro.exe
1.14
Uitgegeven op 10.07.2003
Aantal downloads 103899
Bios Update voor de MD 3000 mainboard.
Heeft iemand een suggestie?