Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zen V te zacht voor in auto, welk dan?

Pagina: 1
Acties:
  • 541 views sinds 30-01-2008

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:10
Goedemiddag,
ik heb gisteren een ZEN v gekocht als mp3-speler voor in de auto.
Ik sluit deze in mijn auto (ford focus) aan dmv van de aux-aansluiting.

Het probleem waar ik tegenaanloop is dat het geluidsniveau van de mp3 speler naar mijn mening te zacht is. Ik heb op de ZEN het volume al maximaal staan.

Ik wil eigenlijk deze gaan omruilen voor een andere mp3-speler, dat meer output vermogen heeft. Ik kan echter nergens de specs vinden die mijn huidige zen heeft...

Wie weet een mp3-speler dat meer output-vermogen heeft en misschien deze ook in de auto als mp3-speler gebruikt?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:10
Zit er niet ergens in een menuutje een optie om het geluid harder te zetten? Want tegenwoordig hebben veel MP3 spelers dacht ik een optie om het geluid minder hard te kunnen zetten, dit ivm gehoorbeschadiging door de oordopjes.

een iPod heeft dit ook, maar dit valt te 'unlocken'

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 13-01-2008 16:25 ]

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:38
Je kan ook proberen om met Mp3 Gain het volume van een mp3tje een beetje om hoog te gooien.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• pitchdown
Er zit een optie "volume beperken" in, maar deze staat op uit en op max = 25
ThinkPadd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:24:
Zit er niet ergens in een menuutje een optie om het geluid harder te zetten? Want tegenwoordig hebben veel MP3 spelers dacht ik een optie om het geluid minder hard te kunnen zetten, dit ivm gehoorbeschadiging door de oordopjes.

een iPod heeft dit ook, maar dit valt te 'unlocken'

• pitchdown
Ik heb het met allerlei mp3`s, zowel muziek als cabaret. Dus ik denk dit geen oplossing is.
Cobb schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:26:
Je kan ook proberen om met Mp3 Gain het volume van een mp3tje een beetje om hoog te gooien.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:36
Op mijn (niet al te nieuwe) Pioneer radio zit een optie SLA genaamd (Source Level Adjustment ?) waarmee je per Bron het volume (iets) kunt opkrikken/verlagen, misschien is dit bij jouw radio ook zo ?

• pitchdown
heb ik naar gezocht.
Zit er niet op. Is de standaard nieuwe radio van Ford Focus (van de week opgehaald)
MEN-O schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:34:
Op mijn (niet al te nieuwe) Pioneer radio zit een optie SLA genaamd (Source Level Adjustment ?) waarmee je per Bron het volume (iets) kunt opkrikken/verlagen, misschien is dit bij jouw radio ook zo ?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Cobb schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:26:
lijkt me ook niet de ideale manier overigens...

verder @pitchdown, rechts boven in je post zie je het edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knopje, dan hoef je geen dubbelposts te maken (dat is namelijk niet echt gewenst)

[ Voor 10% gewijzigd door GoldenSample op 13-01-2008 16:39 ]

• pitchdown
Van Creative site:
Signaal-ruisverhouding: tot 90 dB
Kanaalscheiding: tot 65 dB
Frequentieweergave: 20 Hz tot 20 kHz
Harmonische vervorming: <0,05%

Dus ik moet iets zoeken dat meer dan 90 DB iig kan produceren?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:13

job

signaal-ruisverhouding is heel wat anders dan dat een apparaat 90dB kan genereren.

• pitchdown
Zijn er nog mensen die een aparte mp3 speler gebruiken in de auto met genoeg vermogen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

pitchdown schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:36:
Zijn er nog mensen die een aparte mp3 speler gebruiken in de auto met genoeg vermogen?
Beetje vreemde optie toch? Ik bedoel: je autoradio kan het geluid van de Zen (waar niemand anders over klaagt of ervaringen mee heeft in deze context) niet voldoende versterken. Zou het dan geen idee zijn om eerst eens bij je dealer langs te gaan hoe dit kan en of er iets met die radio gedaan kan worden? Misschien is het een ander stekkertje wat moet worden aangesloten of aangestuurd en dan zit jij zometeen uren/dagen/weken te zoeken naar een alternatief voor je Zen.

*edit*
Ik weet bijvoorbeeld dat Toyota wel bepaalde interfaces heeft voor hun fabrieksradio's voor het aansluiten van externe apparaten zoals bepaalde merken MP3-spelers.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2008 18:40 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Je kan een portable headphone amplifier kopen of er zelf een bouwen. Voor $20 dollar kan je er zelf een bouwen. En op ebay verkopen ze CMOY amps for peanuts...

• pitchdown
Naar aanleiding van je aangeeft heb ik het volgende gedaan:
Een oude simpele lenco mp3-speler gepakt en deze even aangesloten. Deze simpele speler geeft meer volume en komt kwam volume ongeveer even hard als de FM.
Dus het lijkt wel degelijk in de mp3-speler te zitten....
MAX3400 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 18:38:
[...]

Beetje vreemde optie toch? Ik bedoel: je autoradio kan het geluid van de Zen (waar niemand anders over klaagt of ervaringen mee heeft in deze context) niet voldoende versterken. Zou het dan geen idee zijn om eerst eens bij je dealer langs te gaan hoe dit kan en of er iets met die radio gedaan kan worden? Misschien is het een ander stekkertje wat moet worden aangesloten of aangestuurd en dan zit jij zometeen uren/dagen/weken te zoeken naar een alternatief voor je Zen.

*edit*
Ik weet bijvoorbeeld dat Toyota wel bepaalde interfaces heeft voor hun fabrieksradio's voor het aansluiten van externe apparaten zoals bepaalde merken MP3-spelers.

Verwijderd

Je kan proberen er een amerikaanse firmware op te zetten.
Op de nederlandse Creative site staat dat de firmware alleen voor europa is, die waarschijnlijk een volume cap heeft (op dezelfde manier als de ZV:M dus).
Op het internet is weinig te vinden over een Zen V+ met amerikaanse firmware, maar je moet even kijken of het kan.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:00

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als ik mijn ZEN aansluit op mijn Marantz Receiver, moet ik de volumeknop ook veel te ver open zetten. Het zit wel degelijk in de speler. Waarschijnlijk omdat dit met de huidige oordopjes ook geen enkel probleem meer is en wel energie bespaart, zodat de batterij langer meegaat.

Als je radio het volume niet genoeg omhoog kan gooien dan zit er weinig anders op dan een andere radio of andere MP3 speler te gebruiken.

• pitchdown
Kijk,
op dit antwoord zat ik te wachten.
Het is jammer dat bij veel mp3-spelers het uitgangsvermogen niet wordt meegeleverd.
Vanavond nu maar naar de mediamarkt en een andere proberen.
Ik zal toevoegen welke ik heb gekozen.
Hann1BaL schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:36:
Als ik mijn ZEN aansluit op mijn Marantz Receiver, moet ik de volumeknop ook veel te ver open zetten. Het zit wel degelijk in de speler. Waarschijnlijk omdat dit met de huidige oordopjes ook geen enkel probleem meer is en wel energie bespaart, zodat de batterij langer meegaat.

Als je radio het volume niet genoeg omhoog kan gooien dan zit er weinig anders op dan een andere radio of andere MP3 speler te gebruiken.

Verwijderd

Cowon D2 heeft kennelijk flink uitgangsvermogen.

• pitchdown
want?
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:59:
Cowon D2 heeft kennelijk flink uitgangsvermogen.

Verwijderd

Omdat de mensen van Cowon meenden dat dat beter zou verkopen denk ik.
Of ze vonden het gewoon leuk, kan ook.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:42
Probeer eens met amerikaanse firmware?
En anders zou je een fmtransmitter kunnen kopen. Dat zou wel voldoende moeten zijn. Dan maak je van je mp3speler een fm zendstation en kan je de tuner van je radio erop afstemmen.

• HoppyF
  • Laatst online: 14:08
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:48:
[...]

Omdat de mensen van Cowon meenden dat dat beter zou verkopen denk ik.
Of ze vonden het gewoon leuk, kan ook.
Dus niet.
Het is niet gewoon leuk maar het werkt ook beter, als je het niet geloofd moet je het maar eens proberen. Leen maar eens een D2 van iemand en luister, dan zul je het horen.
Van de Zen weet ik de spec's niet maar van de D2 wel (omdat ik er zelf eentje heb).

Cowon iAudio D2: 16 Ohm earphone : 37mW + 37mW

Zoek dus voor de Zen wat het uitgangsvermogen is, en de impedantie.
Je kunt overigens ook een mismatch hebben in de impedantie tussen je MP3 speler en de autoradio.
Ook hierbij geldt dat je even de spec's van je autoradio erbij moet pakken om dit te controleren.

Extra versterkers e.d. er tussen plakken zal niet veel zin hebben, hiermee krijg je alleen maar vervorming en wordt het resultaat er slechter door.

EDIT:
Ik vond ergens de spec's van de Zev V: 32 Ohm earphone, 7mW + 7mW.

[ Voor 4% gewijzigd door HoppyF op 14-01-2008 17:32 ]

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:42
@TS

Wij hebben ook de nieuwste (voor zover ik weet) autoradio van Ford met aux-kabeltje. Als we muziek luisteren via mn derde generatie iPod, draaien we het volume gewoon een heel eind omhoog (20 ipv 10 geloof ik). Waarom is dat een probleem bij jou? Je moet natuurlijk wel even het volume weer terugdraaien als je naar de FM wil luisteren, maar zo'n probleem is dat nou toch ook al weer niet?

Verwijderd

HoppyF schreef op maandag 14 januari 2008 @ 17:05:
[...]

Cowon iAudio D2: 16 Ohm earphone : 37mW + 37mW

EDIT:
Ik vond ergens de spec's van de Zev V: 32 Ohm earphone, 7mW + 7mW.
Hmm dus de Zen V geeft op 16 ohm 14mW + 14mW?

• pitchdown
Heb de volgende gehaald : MPIO MG100
Geluid lijkt harder. Niet zo hard als de radio maar wel harder dan de zen.
Ik denk dat dit de oplossing gaat worden.

• HoppyF
  • Laatst online: 14:08
pitchdown schreef op maandag 14 januari 2008 @ 22:06:
Heb de volgende gehaald : MPIO MG100
Geluid lijkt harder. Niet zo hard als de radio maar wel harder dan de zen.
Ik denk dat dit de oplossing gaat worden.
Misschien iets beter, er zit onderling in MP3 spelers nogal wat verschil in het geleverde vermogen, het maakt daarbij natuurlijk ook uit wat voor dopjes je er op aansluit, of in jouw geval op welke radio je hem aansluit.
De Cowon iAudio spelers staan er om bekend dat ze een fors vermogen kunnen leveren, ze zijn niet allemaal gelijk maar de D2 bijvoorbeeld levert erg veel vermogen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:19
De Zen V zal dan idd wat zachter zijn. Alhoewel ik met mijn oude Zen Touch met volume 25 nog wel iets omhoog moet met de versterker is dat niet overdreven veel. Zoveel verscilt het niet met de uitgang van mijn PC op mijn Z-5450 iig.

Verwijderd

De D2 van Cowon heeft wel een veel sterkere geluidsterkte, hij is wel wat duurder maar daar krijg je dan ook wel weer wat voor terug. Ik raad de D2 dus aan.

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:45
Of misschien raden we de jongen aan een lijnuitgang te gebruiken in plaats van lekker een versterkt signaal een lijn-ingang in te sturen? Wat een gepruts hier...

Dus, zoek een line-out op een MP3-speler. iPods hebben er eentje, maar ook andere MP3-spelers hebben wel eens een line-out. De Zen Vision:M bijvoorbeeld.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Na meer dan een half jaar zal dit probleem al wel opgelost zijn. Gelieve voortaan oude koeien gewoon te laten liggen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.