Als ik mijn HD 200gb aansluit zonder dat ik mijn tweede op slave zet dan word hij niet herkend. Zelfs niet in de bios. Ik heb de andere HD er helemaal uitgehaald omdat deze nogal lawaai maakt (oude 40gb schijf). Als ik nu de jumper van mijn 200GB schijf op master zet en aansluit dan word hij gewoon niet herkend? Weet iemand een oplossing?
Bios update al geprobeerd? Het kan zijn dat je moederbord enkele harddisks ( nieuwere ) nog niet herkend met een oudere bios. Maar het kan ook gewoon zijn dat je harddisk simpelweg een DOA is, heb je dit in een ander systeem al kunnen testen?
Aangenomen van de weinige specs zouden het IDE schijven moeten zijn? Heb je dan wel de schijf van 200GB aan de Master-kant van de kabel gehangen?
Probeer ook eens een beetje basale info te posten, welke ontbreekt in je eerste post...
Zo zou het best belangrijk kunnen zijn om te weten welk moederbord je hebt, welke BIOS revisie erop zit, op welke controller je de schijf aansluit, met welke kabel, hoe exact de jumpers van beide disks staan, het exacte merk en model (evt. firmware revisie) van de schijven in kwestie, etc.
Wellicht kan er dan iets meer zinnigs gepost worden over de mogelijke oorzaken en oplossingen
Zo zou het best belangrijk kunnen zijn om te weten welk moederbord je hebt, welke BIOS revisie erop zit, op welke controller je de schijf aansluit, met welke kabel, hoe exact de jumpers van beide disks staan, het exacte merk en model (evt. firmware revisie) van de schijven in kwestie, etc.
Wellicht kan er dan iets meer zinnigs gepost worden over de mogelijke oorzaken en oplossingen
Weheat BB P60 | 6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh
Als het een Western Digital harde schijf is, moet deze zonder jumper worden geconfigureerd als hij in zijn eentje op de kabel zit. Staat ook bovenop de schijf. Jumper in het midden is Master With Slave Present, jumperless is Single Master.
idd een WD, bedankt.Brede P schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:02:
Als het een Western Digital harde schijf is, moet deze zonder jumper worden geconfigureerd als hij in zijn eentje op de kabel zit. Staat ook bovenop de schijf. Jumper in het midden is Master With Slave Present, jumperless is Single Master.
Pagina: 1