Ik zal hier proberen zo goed mogelijk mijn probleem te beschrijven, in de hoop dat iemand me kan helpen.Ik heb al veel gegoogled en fora afgezocht omtrent het probleem , maar niet tegen een oplossing aangelopen die bij mij ook werkt.
Ik heb in de kerst vakantie mezelf wat nieuwe hardware kado gedaan , omdat het spulletje wat ik had staan wat verouderd was.Netjes windows XP geinstalleerd, alle updates geinstalleerd (Zowel windows als drivers) en toen NOD32 geinstalleerd, tot dusver geen problemen.
Toen was het tijd om was het eindelijk tijd om de spellen te gaan installeren. ben gek van treinspellen dus rap Railroad Tycoon en Sid Meier's Railroads installeren.....
Bij bijde spellen gaat het goed , tot ze bij een bepaald bestand komen (per spel is het een andere file) en dan loopt het hele syteem muurvast, kan hiets doen behalve de reset knop...
Deze spellen hebben het altijd gedaan , tot er nieuwe hardware in kwam!
Ik heb de volgende spellen geinstalleerd ; (of een paar pogingen gedaan....)
Empire Earth 3, Installshield 12.0.0.49985 Gelukt
Unreal tournament 3 Installshield 14.0.0.162 Gelukt
Sid Meier's Railroads Installshield 12.0.0.49974 Mislukt!
Railroad Tycoon 3 Installshield 7.1.100.1248 Mislukt
Het zijn allemaal orginele spellen en de dvd's zijn krasvrij, en heb het ook geprobeerd met rippen en mounten met geverifieerde bestanden, maar het probleem blijft!
Wat ik tot dusver heb geprobeert;
Installshield installers ge-update
Installshield dir verwijderd (wordt dan automatisch her-installeerd)
Diverse register sleutels veranderd
Temp dir leeg gemaakt
Windows installer her-installeerd en ge-update
De setup gedraait onder compabiliteit (nt, 2000 en 98/me) modus
Dit alles zonder resultaat
Heb ook op het forum gezocht van Installshield en macrovision maar over installer engine 12 wordt geen woordt gerept , laat staan van 14...
Wat ik persoonlijk ook wel vreemd vind is dat er maar weinig verschil zit tussen 12.0.0.49974 en 12.0.0.49985 , maar 1 van de 2 het wel doet....
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik heb nu een beetje het idee dat ik de kat in de zak heb gekocht , bijna 1000 € uitgegeven aan wat nieuws terwijl mijn belangrijkste spellen nog niet eens willen installeren , laat staan spelen
OS :Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 Service Pack 2
mobo: Asus P5K Met daarop
proc: Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Mem: 2x GeIL 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM
Video: XFX GeForce 8800 GTS (640 MB Alpha Dog Edition)
Geluid: SB Live! 24-bit External
Ik heb in de kerst vakantie mezelf wat nieuwe hardware kado gedaan , omdat het spulletje wat ik had staan wat verouderd was.Netjes windows XP geinstalleerd, alle updates geinstalleerd (Zowel windows als drivers) en toen NOD32 geinstalleerd, tot dusver geen problemen.
Toen was het tijd om was het eindelijk tijd om de spellen te gaan installeren. ben gek van treinspellen dus rap Railroad Tycoon en Sid Meier's Railroads installeren.....
Bij bijde spellen gaat het goed , tot ze bij een bepaald bestand komen (per spel is het een andere file) en dan loopt het hele syteem muurvast, kan hiets doen behalve de reset knop...
Deze spellen hebben het altijd gedaan , tot er nieuwe hardware in kwam!
Ik heb de volgende spellen geinstalleerd ; (of een paar pogingen gedaan....)
Empire Earth 3, Installshield 12.0.0.49985 Gelukt
Unreal tournament 3 Installshield 14.0.0.162 Gelukt
Sid Meier's Railroads Installshield 12.0.0.49974 Mislukt!
Railroad Tycoon 3 Installshield 7.1.100.1248 Mislukt
Het zijn allemaal orginele spellen en de dvd's zijn krasvrij, en heb het ook geprobeerd met rippen en mounten met geverifieerde bestanden, maar het probleem blijft!
Wat ik tot dusver heb geprobeert;
Installshield installers ge-update
Installshield dir verwijderd (wordt dan automatisch her-installeerd)
Diverse register sleutels veranderd
Temp dir leeg gemaakt
Windows installer her-installeerd en ge-update
De setup gedraait onder compabiliteit (nt, 2000 en 98/me) modus
Dit alles zonder resultaat
Heb ook op het forum gezocht van Installshield en macrovision maar over installer engine 12 wordt geen woordt gerept , laat staan van 14...
Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik heb nu een beetje het idee dat ik de kat in de zak heb gekocht , bijna 1000 € uitgegeven aan wat nieuws terwijl mijn belangrijkste spellen nog niet eens willen installeren , laat staan spelen
OS :Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 Service Pack 2
mobo: Asus P5K Met daarop
proc: Intel Core 2 Quad Q6600, 2400 MHz (9 x 267)
Mem: 2x GeIL 1 GB DDR2-800 DDR2 SDRAM
Video: XFX GeForce 8800 GTS (640 MB Alpha Dog Edition)
Geluid: SB Live! 24-bit External