Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 00:28
Hoi,

Ik ondervind problemen met het installeren van windows XP op mij computer. De computer is kwestie is 4 jaar oud en ik wou een reinstall doen omdat XP redelijk traag was geworden en het register een zooitje was. De computer is echter niet in staat om vanaf windows XP cd te booten (Ik kreeg hier destijds een of andere atapi.sys fout), dus ik heb een zestal windows setup disks aangemaakt met behulp van een windows XP tool daarvoor (zie http://www.microsoft.com/...39-4955-BCB7-4FED408EA73F)

Deze disks draaien prima en ik kan mijn desbetreffende HD selecteren om XP te installeren. XP gaat dan echter de Harde schijf scannen voor installatie en dan loopt de boel gelijk vast. Ik krijg een error in de trend van:

"Unable to load .SIF file"

en

"unable to load SP2.CAB"

Wat te doen?

Verdere informatie:

-Computer in kwestie:
Asus A7P mobo
AMD Athlon 2200+ processor
512 MB Ram
Geforce 4 Ti 4200
Maxtor 80 GB en Maxtor 200 GB HD's. (IDE schijven)
Lite-On CD-brander
Lite-On DVD-rom

-Toen ik XP de vorige keer installeerde (+- 3 jaar geleden) heb upgrade van Win98 uitgevoerd en ben ik niet tegen dit probleem aangelopen. Omdat ik geen zin had om Win98 eerst te installeren en daarna XP, heb ik een nieuwe XP SP2 CD aangeschaft (ook met name omdat ik volgende maand ook een nieuwe PC aanschaf).

Gr. Filipy23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filipy23
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 00:28
Ow 'jee',

Ik zie dat er ook speciale windows XP SP2 boot disks zijn. Laat ik die maar is gaan proberen. Ik vermoed dat dat het probleem wel op gaat lossen. Zo niet dan kom ik wel weer langs....

Gr. Filipy23