SystemSpecs - D2 LOD *Razernl
Fotootje misschien van de achterkant van de shuttle + de binnenkant met het moederbord?
Nee dat past standaard uiteraard niet. Shuttle houdt er zijn eigen standaards op na. Als je de backplate van de kast eruit zaagt en er zelf 1 maakt lukt het misschien wel.
De voeding kan zo goed als elke kaart hebben desnoods pak je de sterkste shuttle voeding die er is. De SilentX 300W. Een waterkoelings set met een 80mm radiator die je aan de buitenkant achter de bestaande fan plaatst. Een Laing DDC-1RT waterpompje en een videokaart koelblok naar keuze en klaar ben je. Zo heb ik het altijd gedaan met mijn shuttles. Dat was voor de tijd dat men dualslot shuttles uit bracht. Enigste wat je dan aan je shuttle ziet is een radiator op de achterkant thats it.
Als je het helemaal netjes wilt hebben kun je nog verder gaan en een interne set kopen die heb je kant en klaar hoef je alleen uit te breiden met een videokaart blokje http://www.b8mania.com/mag/fr/product-208973.htm.
De drempel naar waterkoeling lijkt misschien hoog, maar met zo'n kant en klare kit valt dat reuze mee. Gewoon buiten de kast proef draaien en als je er eenmaal vertrouwen in hebt de boel in zijn geheel inbouwen.
De voeding kan zo goed als elke kaart hebben desnoods pak je de sterkste shuttle voeding die er is. De SilentX 300W. Een waterkoelings set met een 80mm radiator die je aan de buitenkant achter de bestaande fan plaatst. Een Laing DDC-1RT waterpompje en een videokaart koelblok naar keuze en klaar ben je. Zo heb ik het altijd gedaan met mijn shuttles. Dat was voor de tijd dat men dualslot shuttles uit bracht. Enigste wat je dan aan je shuttle ziet is een radiator op de achterkant thats it.
Als je het helemaal netjes wilt hebben kun je nog verder gaan en een interne set kopen die heb je kant en klaar hoef je alleen uit te breiden met een videokaart blokje http://www.b8mania.com/mag/fr/product-208973.htm.
De drempel naar waterkoeling lijkt misschien hoog, maar met zo'n kant en klare kit valt dat reuze mee. Gewoon buiten de kast proef draaien en als je er eenmaal vertrouwen in hebt de boel in zijn geheel inbouwen.
[ Voor 73% gewijzigd door Seth_Chaos op 14-01-2008 08:16 ]
Dat het niet gaat passen vreesde ik al voor, dit word waarschijnlijk een beetje de kast modden als het niet anders kan.
Waterkoeling is een mooie optie voor in de shuttle, maar dit is een te dure oplossing voor een al wat verouderd systeem.
Al met al, toch bedankt voor de reacties, kijken hoe het modden verloopt.
Waterkoeling is een mooie optie voor in de shuttle, maar dit is een te dure oplossing voor een al wat verouderd systeem.
Al met al, toch bedankt voor de reacties, kijken hoe het modden verloopt.
SystemSpecs - D2 LOD *Razernl
Verwijderd
Voor zover ik weet gebruikt Shuttle gewoon Flex-ATX bordjes, die 'gewoon' zouden moeten passen in (m)ATX kasten. Zie ook www.formfactors.org
Is het niet handiger om je Shuttle in zijn geheel te verkopen, en dan een goedkoop 2e hands ATX bord te kopen?
Liekt me ietwat handiger, maar niet echt tweaker inderdaad
Liekt me ietwat handiger, maar niet echt tweaker inderdaad
Hier staat wat
Dat gaat zeer zeker niet passen. Shuttle maakt ook matx borden maar hun barebones hebben een moederbord dat absoluut niet overeenkomt met enige algemene standaard.Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 19:56:
Voor zover ik weet gebruikt Shuttle gewoon Flex-ATX bordjes, die 'gewoon' zouden moeten passen in (m)ATX kasten. Zie ook www.formfactors.org
Sterker nog zolang er niet nadrukkelijk in de handleiding staat dat een bepaald onderdeel conform een bepaalde standaard is gemaakt, mag je bij shuttle onderdelen (net als zoveel andere merken)nimmer ervan uit gaan dat het standaard computer componenten zijn. Zo heb ik (ondanks het nadrukkelijk vermeld te hebben) geregeld Shuttle mediacenters terug omdat iemand zo snugger is geweest een nieuwe tvkaart in het conform PCI ogende slot te steken. Wat resulteerd in een defecte tvkaart en een defect mediacenter. Het is geen PCI slot en je mag er geen andere kaarten insteken.
Je weet het of je weet het niet, maar zeg nooit dat je het DENKT te weten. Daar krijg je alleen maar ellende van.
[ Voor 45% gewijzigd door Seth_Chaos op 15-01-2008 08:37 ]
Pagina: 1