Vervangende kabel voor HD-650

Pagina: 1
Acties:
  • 888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02-2025

Killer

Hatseflats!

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in het bezit van een Sennheiser HD-650 koptelefoon en er erg tevreden mee.
De kabel begint echter wat slijtage verschijnselen te vertonen en ik wil deze gaan vervangen.

Nu lees ik op het net allerlei lovende reviews over allerlei vervangende kabels van bijvoorbeeld Cardas.
Kabels die in sommige gevallen zowat net zoveel kosten als de koptelefoon zelf, maar waarvan reviewers over elkaar heen vallen om te verkondigen hoeveel beter de koptelefoon wel niet klinkt als je deze kabels gebruikt. Nu slik ik reviews over kabels altijd met een redelijke hoeveelheid zout, want ik geloof dat er op het gebied van kabels en interlinks veel overhyped wordt. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de verschillende kabels zelf te luisteren hier bij mij in de buurt, ik kan ze tot nu toe eigenlijk alleen maar online vinden. Dus went ik me tot jullie de tweakers. Ik heb hier al gezocht in de diverse fora, maar kom niet echt iets vinden (of ik heb er overeen gelezen)

Heeft een van jullie ervaringen met vervangende (3th party) kabels voor hun hoofdtelefoon? Welke zijn aan te raden en vooral, bieden ze een grote vooruitgang op de standaardkabel? Waar heb je ze gekocht en wat kosten ze?

Ik snap dat geluidsbeleving heel persoonlijk en suggestief is, maar voordat ik erg veel moeite of risico ga nemen om kabels aan te schaffen\beluisteren, leek me het verstandig eerst wat ervaringen te horen van mensen die die dingen gebruiken.

Voor de volledigheid:

Mijn koptelefoon zit de meeste tijd aangesloten op een MIng-Da buizen koptelefoonversterker (Stereo-setup) en anders rechtstreeks op of een NAD voorversterker (gebruikt bij mijn AV setup), of aangesloten op een Luxman LV-105 bij mijn PC setup. Ik luister eigenlijk naar van alles, van klassiek tot Rock, maar de meeste tijd is het serieuze Pop of Symphonische Rock muziek.

Alvast bedankt voor de reacties.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-02 22:47
Volgens mij heeft nog nooit iemand in een dubbelblinde test verschil gehoord tussen 2 degelijke kabels. Ik zou lekker de kabel van de fabrikant nemen, of iets in dezelfde prijsklasse.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 18:32

voodooless

Sound is no voodoo!

Koop gewoon de eerste beste koptelefoon kabel. Liefst eentje met een ader en afscherming eromheen (x2). 'T hoeft niet dik te zijn. Vrijwel alles voldoet gewoon.

En lees even zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #2 door ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Idd. Koop gewoon de standaardkabel van sennheiser (en dat dan alleen omwille van de speciale plugjes). Iets duurders is puur geldverspilling.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Killer

Killer

Hatseflats!

Topicstarter
CyBeR schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:55:
Idd. Koop gewoon de standaardkabel van sennheiser (en dat dan alleen omwille van de speciale plugjes). Iets duurders is puur geldverspilling.
Nou ja, om de plugjes hoef ik het niet te laten, deze zitten ook aan allerlei aftermarket kabels.
Het kabel topic had ik al gelezen en bij tijd en wijle in gepost. Maar ook daar is iedereen het er wel overeens dat een redelijke kabel altijd beter is als een standaard dropvetertje. De standaarkabel van de HD650 heefte erg veel weg van een dropveter, wel een lange dan, vandaar eigenlijk de vraag.

Maar alvast bedankt voor de reacties. Ik neig zelf ook gewoon naar de originele, maar hoop nog wat te horen van mensen die wel zo'n kabel hebben.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb op de kabel te vervangen gemailed met sennheiser en die hebben mij onder rembours een nieuwe kabel gestuurd, ook nog een veel beter kabel dan mijn originele van de HD580, een HD650 kabel :)

Zie laatste reply Sennheiser HD580 defect ?

De HD580 kabel was nogal brak....

De mail van sennheiser:
Geachte heer Heibrink,

Inderdaad is de kabel van de HD 650 te gebruiken op de HD 580. Houdt u er wel rekening mee dat deze kabel een 6,3mm plug heeft ipv een 3,5 mm
Het artikelnummer is: 190506660, de prijs is 22,51 Euro excl. 19% BTW

De rembourskosten zijn ook gelijk: 8,00 Euro exc. 19% BTW

Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Afdeling service
Sennheiser Nederland B.V.
Jool Hulstraat 16
1327 HA Almere
036-5358444
Mails:

service@sennheiser.nl (service mail van sennheiser, werkt als een speer :) )
AKooij@sennheiser.nl (persoon in kwestie, maar hier niet rechtstreeks naar mailen)

[ Voor 78% gewijzigd door Fairy op 13-01-2008 16:25 ]

• Killer

Killer

Hatseflats!

Topicstarter
Dank je voor je reactie. De service van Sennheiser is inderdaad fantastisch. Heb ook nog een HD590 Prestige hier en daarvoor had ik nieuwe kussentjes nodig. Snel en netjes geleverd tegen een minimale prijs. (15 euro of zoiets)

Pagina: 1