Ik zit met het volgende probleem waar ik niet uitkom.
Ik heb een simpel voorbeeld om het te laten zien.
Ik Heb een tabel met meerdere plaatjes als achtergrond en een tekst eroverheen. de tekst moet verticaal in het midden staan. Dit alles doe ik met Dreamweaver CS3. Maar het vervelende is dat in Firefox het goed staat en in IE niet. Het Staat bij IE veel te hoog. Zie plaatje hieronder.

Dit is de code voor deze test
Nu ben ik er al een paar dagen mee bezig om het goed te krijgen met de beperkte kennis die ik heb maar ik kom er niet uit. Ik zie dat de opbouw van het lettertype iets anders is FF dan in IE, de tussenruimte is in IE wat groter. Dit is op zich geen probleem als hij maar verticaal in het midden staat. Ik vermoedt zelf dat het de lijst opbouw zit die ik heb gekozen maar zeker weet ik dat niet
Aangezien ik niet weet waar het fout gaat is het ook erg moeilijk zoeken op google en of GOT.
Ik heb een basis kennis van Dreammweaver en html. CSS regelt Dreamweaver voor me en daar weet ik niet zo veel van.
Vandaar dat ik nu toch bij jullie moet aankloppen.
Ik heb een simpel voorbeeld om het te laten zien.
Ik Heb een tabel met meerdere plaatjes als achtergrond en een tekst eroverheen. de tekst moet verticaal in het midden staan. Dit alles doe ik met Dreamweaver CS3. Maar het vervelende is dat in Firefox het goed staat en in IE niet. Het Staat bij IE veel te hoog. Zie plaatje hieronder.

Dit is de code voor deze test
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <style type="text/css">
<!--
.style32 {color: #CCCCCC; font-weight: bold; font-size: 14px; font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; }
.style34 {color: #FFFFFF; font-weight: bold; font-size: 14px; font-family: Geneva, Arial, Helvetica, sans-serif; }
-->
</style>
</head>
<body>
<table width="220" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<tr valign="middle">
<td width="220" height="220" background="images/main/home-achtergrond.jpg"><ul class="style32">
<li class="style32">Gordijnen</li>
<li class="style32">Vitrages</li>
<li class="style32">Rolgordijnen</li>
<li class="style32">Jaloezieën</li>
<li class="style32">Plisségordijnen</li>
<li class="style32">Vouwgordijnen</li>
<li class="style32">Rolhorren</li>
<li class="style32">Vaste horren</li>
<li class="style32">Roll-ups</li>
<li class="style34">en meer</li>
</ul> </td>
</tr>
</table> |
Nu ben ik er al een paar dagen mee bezig om het goed te krijgen met de beperkte kennis die ik heb maar ik kom er niet uit. Ik zie dat de opbouw van het lettertype iets anders is FF dan in IE, de tussenruimte is in IE wat groter. Dit is op zich geen probleem als hij maar verticaal in het midden staat. Ik vermoedt zelf dat het de lijst opbouw zit die ik heb gekozen maar zeker weet ik dat niet
Aangezien ik niet weet waar het fout gaat is het ook erg moeilijk zoeken op google en of GOT.
Ik heb een basis kennis van Dreammweaver en html. CSS regelt Dreamweaver voor me en daar weet ik niet zo veel van.
Vandaar dat ik nu toch bij jullie moet aankloppen.