Toon posts:

[xp]Start niet meer op na stroomuitval

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers.
Ik heb een probleem mijn windows installatie start niet meer op.
Ik draaide gisteren partion maniger 8.5, ik wou namelijk wat onallocated schijruimte naar mijn c:/ verplaatsen.
Dus mijn computer starte opnieuw op, maar toen viel het stroom uit.
nu starte ik de computer opnieuw op, toen gaf hij de foutmelding "coulden't locate installation, plz enter recovery cd and restart your pc "(zoiets was het ongeveer want ik kan hem niet meer terughalen".

Dus ik dacht ik doe de windows cd erin, en ga naar repair en dee toen "fixmbr" waarna ik mijn pc opnieuw opstarte hij dee het nu wel verder maar nu kom ik niet bij het menu waar je gebruikers kan selcteren.
maar blijft hij gewoon bij zo"n blauw scherm waar het logo van windows staat.

Ik zelf heb eigenlijk geen idee wat ik hierna het beste kan doen,
Eigenlijk zou ik het liefst windows xp opnieuw installeren maar dit is niet mogenlijk omdat er gegevens van de belastingsdienst opstaan,
en een paar werkstukken van mij. is het nog mogenlijk om de instalatie terug te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Zeer waarschijnlijk dat de data van je hardeschrijf corrupted zijn geraakt door de plotselinge stroom uitval. Wat je kan proberen is te booten van een andere hardeschrijf en dan kijken of je nog op de harddisk kan komen waar je data op staat. Je zou ook een file recovery tool kunnen proberen te gebruiken bij het terug halen van je data maar niets is gegarandeerd.

Hoogst waarschijnlijk zul je een format gevolgd door een re-install moeten ondernemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Fox op 13-01-2008 15:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik las laatst ergens in een tijdschrift ( computer easy ? ofzo).
dat het mogenlijk was om van een interne harde schijf een externe schijf te maken, vraag dit want ik heb hier nog een oude pc met een redleijk grote hd (120 GB).
Weet niet wat voor aansluiting is ik vermoed IDE want hij komt uit het jaar 2000 met een norwoord pl4 1,8 ghz.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Dit kan ja, heb je een 3,5" externe hdd bakje voor nodig. Te krijgen bij de meeste computerwinkels. (ze staan ook wel in de tweakers pricewatch)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:26
Je kan inderdaad voor een euro of 20 een externe behuizing voor een standaard IDE schijf kopen. Je kan de schijf dan daarin bouwen en aansluiten op een andere pc en hopen dat je dan nog bij je bestanden kan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

Kama

Game Coordinator

Download the Ultimate Boot Disk, boot van CD en probeer je HDD te fixen.

http://www.ultimatebootcd.com/

drs. Kama

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-02 12:36
En als je in de reparatie console van de XP-installatiecd nou s chkdsk /r probeert? Ik kan namelijk zo niet terugvinden of je dat gedaan hebt. Misschien werkt je windows daarna wel weer en heb je ook geen geklooi met data overzetten en weet ik veel. Het lijkt mij zo wel een windows probleem, dus HDD fixen ofzo lijkt me niet aan de orde...

Verwijderd

Topicstarter
Mr. Inspire schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:56:
En als je in de reparatie console van de XP-installatiecd nou s chkdsk /r probeert? Ik kan namelijk zo niet terugvinden of je dat gedaan hebt. Misschien werkt je windows daarna wel weer en heb je ook geen geklooi met data overzetten en weet ik veel. Het lijkt mij zo wel een windows probleem, dus HDD fixen ofzo lijkt me niet aan de orde...
had dat nog niet geprobeerd, als dat niet werk dan probeer ik het gewoon met een file recovery programmatje,
EDIT: als ik dat intype bij recovery console dan geeft hijd e foutmelding de opdracht wordt niet herkend enz...
EDIT van de EDIT:) : was typefoutje van je blijkbaar bleek na wat google zoekwerk hij is nu bezig.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 16:13 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:45
Pas op met chkdsk /r, heb het ooit een keer gebruikt na eenzelfde soort probleem en die ging doodleuk al mijn bestanden verwijderen, stuk voor stuk omdat de verwijzingen niet meer klopten. Eerst zou ik maar eens een 1:1 kopie maken van de schijf, voordat je verder gaat proberen, want software is nooit volledig te vertrouwen. Tuurlijk, het is wat werk en ik sla dat soort stappen ook graag over, maar ik heb er wel van geleerd. En bovendien heeft iedereen tegenwoordig zoveel ruimte beschikbaar dat een backup meestal geen probleem is.

Verwijderd

Topicstarter
Werkte niet :( ga nu proberen met zo'n file recovery programma
Pagina: 1