Toon posts:

TV wordt niet herkend als hdtv display bij nvidia driver

Pagina: 1
Acties:
  • 1.546 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gister heb ik de samsung syncmaster 206bw als nieuw beeldscherm gekocht voor mijn pc.

Loop nu tegen het probleem aan dat dit beeldscherm wordt herkent als hdtv display inplaats van mijn tv.

Wanneer je bij de nvidia driver tool met de rechtermuis op het beeldscherm klikt staat er dus nu bij mijn pc beeldscherm de optie "treat digital display as hdtv" terwijl ik dit eigenlijks bij mijn tv wil hebben.

De TV wordt aangegeven als analoog beeldscherm.

Screenshot: Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjeshost.nl/uploads/4288.jpg

Hoe kan ik mijn tv weer als hdtv display instellen ?

Verwijderd

Topicstarter
Kan dit topic mischien verplaatst worden naar: Consumentenvideo en videobewerking

Verwijderd

Geen idee... Miss een beamer kopen?

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:21
Hoe is het allemaal aangesloten? Met DVI-kabel, danwel HDMI kabel of met een gewone sub-d connector? Volgens mij maakt dat namelijk ook nogal uit, want een digitaal signaal kan volgens mij niet over sub-d.

Vette shit!

Verwijderd

Ik ben niet bekend met de featue, maar is het echt nodig om de tv zo in te stellen?
Daarbij is je tv zo te zien analoog aangesloten; geen wonder natuurlijk dat de computer hem niet als een digitaal scherm ziet ;)

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:01:
Hoe is het allemaal aangesloten? Met DVI-kabel, danwel HDMI kabel of met een gewone sub-d connector? Volgens mij maakt dat namelijk ook nogal uit, want een digitaal signaal kan volgens mij niet over sub-d.
De tv is nog op de zelfde manier als met mijn oude monitor met een vga kabel aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:06:
Ik ben niet bekend met de featue, maar is het echt nodig om de tv zo in te stellen?
Daarbij is je tv zo te zien analoog aangesloten; geen wonder natuurlijk dat de computer hem niet als een digitaal scherm ziet ;)
De aansluiting is het zelfde als met mijn oude beeldscherm en toen kon ik hem wel als hdtv apparaat instellen.

Zo zag het er voorheen uit: http://www.plaatjeshost.nl/uploads/4001.jpg

• R.E.
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:11:
[...]

De tv is nog op de zelfde manier als met mijn oude monitor met een vga kabel aangesloten.
Dat betekend dat je tv analoog is aangesloten en het lijkt mij raar als iets wat als analoog is aangesloten als digitaal display wordt aangemerkt door je pc, maar ik zal het eens even checken.

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:17:
[...]

Dat betekend dat je tv analoog is aangesloten en het lijkt mij raar als iets wat als analoog is aangesloten als digitaal display wordt aangemerkt door je pc, maar ik zal het eens even checken.
Wat me ook opvalt is dat de tv eerst herkent werd als Samsung en nu als Analoog beeldscherm.

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07 15:00
Als je TV via VGA is aangesloten zal deze geen Digitaal signaal weergeven... VGA is analoog DVI is digitaal HDMI is digitaal..

Wat Nvidia CP doet is dus juist...

A Soldiers manual and a pair of boots.

• R.E.
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:13:
[...]

De aansluiting is het zelfde als met mijn oude beeldscherm en toen kon ik hem wel als hdtv apparaat instellen.

Zo zag het er voorheen uit: http://www.plaatjeshost.nl/uploads/4001.jpg
Beschrijf eens precies hoe je het hebt aangesloten, zowel je monitor als je tv. Dus welke kabels en welke aansluitingen op je computer en eventuele verloopstukjes. (ohw ja, misschien het merk van je 8600GT).

Vette shit!

Verwijderd

Heb je al andere drivers geprobeerd? Wat is er veranderd waarna het niet meer goed werkte?

• R.E.
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:24:
.... Wat is er veranders waarna het niet meer goed werkte?
Even lezen:
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:36:
Gister heb ik de samsung syncmaster 206bw als nieuw beeldscherm gekocht voor mijn pc.

Loop nu tegen het probleem aan dat dit beeldscherm wordt herkent als hdtv display inplaats van mijn tv.

[ Voor 3% gewijzigd door R.E. op 17-01-2008 13:28 ]

Vette shit!

Verwijderd

Sorry, gemist ;)
Maar nog niet geprobeerd om nieuwe/andere drivers te installeren? Werkte het de eerste keer dat je het aansloot (met het oude beeldscherm) wel out-of-the-box?

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:24:
[...]

Beschrijf eens precies hoe je het hebt aangesloten, zowel je monitor als je tv. Dus welke kabels en welke aansluitingen op je computer en eventuele verloopstukjes. (ohw ja, misschien het merk van je 8600GT).
TV: Samsung LE32R82B - Vanaf pc een DVI naar VGA verloopstukje en dan dus een VGA kabel tussen tv en videokaart
Monitor: Samsung SyncMaster 206bw - Aangesloten met een DVI kabel
Videokaart: Point of view 8600GT ( 2x dvi )

Voorheen had ik mijn pc monitor aangesloten met een DVI naar VGA verloopstukje en vanaf het verloopstukje een vga kabel naar de monitor.

• R.E.
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:31:
Sorry, gemist ;)
Maar nog niet geprobeerd om nieuwe/andere drivers te installeren? Werkte het de eerste keer dat je het aansloot (met het oude beeldscherm) wel out-of-the-box?
No probs, ;-)
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:33:
[...]

TV: Samsung LE32R82B - Vanaf pc een DVI naar VGA verloopstukje en dan dus een VGA kabel tussen tv en videokaart
Monitor: Samsung SyncMaster 206bw - Aangesloten met een DVI kabel
Videokaart: Point of view 8600GT ( 2x dvi )

Voorheen had ik mijn pc monitor aangesloten met een DVI naar VGA verloopstukje en vanaf het verloopstukje een vga kabel naar de monitor.
Verloopstukje weghalen en dan een DVI kabel naar je TV en het is opgelost.

[ Voor 55% gewijzigd door R.E. op 17-01-2008 13:37 ]

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:35:
[...]

No probs, ;-)

[...]

Verloopstukje weghalen en dan een DVI kabel naar je TV en het is opgelost.
Heb geen dvi aansluiting op mijn tv, zijn hier verloopstukjes voor ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2008 13:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wordt het momenteel zoals het nu zit aangesloten nog wel weergegeven in HD op mijn tv ? is het dus echt noodzakelijk om dit aantepassen als ik HD wil..

• R.E.
Je kunt gewoon een resolutie instellen waar jou tv voor is gemaakt.

Ik vraag me echter wel heel erg af, hoe voorheen je tv als digitaal scherm werd gedetecteerd als ie analoog is aangesloten geweest.....

Was hij voorheen ook aangsloten zoals ie nu zit?

[ Voor 58% gewijzigd door R.E. op 17-01-2008 13:55 ]

Vette shit!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 21:55
Je Samsung LE32R82B heeft een HDMI aansluiting, haal eens een DVI-HDMI kabel en sluit je LCD-TV op die manier aan. Ik denk dat het dan allemaal goed komt. Het zal vast ook mooier beeld geven dan met je huidige digitaal-analoog-digitaal vertaalslagen.

edit: moet beter lezen 8)7 @TS: ja sorry, zat niet op te letten...

[ Voor 153% gewijzigd door coyote1980 op 17-01-2008 14:05 ]

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Topicstarter
R.E. schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:54:
Je kunt gewoon een resolutie instellen waar jou tv voor is gemaakt.

Ik vraag me echter wel heel erg af, hoe voorheen je tv als digitaal scherm werd gedetecteerd als ie analoog is aangesloten geweest.....

Was hij voorheen ook aangsloten zoals ie nu zit?
Resolutie etc heb ik idd goed ingesteld, dit zou dus voldoende moeten zijn om content in HD op mijn tv af te spelen ?

Hij was voorheen exact hetzelfde aangesloten als nu...

Verwijderd

Topicstarter
coyote1980 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 13:57:
Waarom zet je er geen DVI kabel tussen, een samsung syncmaster 206bw heeft DVI en je graka ook :?
Tussen mijn 206bw en videokaart zit al een DVI kabel...
Pagina: 1