[XP] Walkguard software kan bestand niet wegschrijven

Pagina: 1
Acties:
  • 358 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik ben sinds 1 dag de gelukkige eigenaar van een echte Eminent EM4481 IP Cam. Jaja, beetje budget ding, maar hij doet zijn werk tenminste zonder veel gedoe.

Nu de software nog -_-
Bij de camera is het programma WalkGuard geleverd (versie 6.2) waarmee je de boel in de gaten kunt houden en waar tevens motion detection in zit. Op zich, verbinden met de camera en beweging laten detecteren gaat uitstekend, maar de opname start niet omdat het programma de foutmelding geeft 'Cannot create record file'.

Ik werk op een Windows XP SP2 installatie als Administrator, en probeer op te slaan in verschillende mappen als C:\, C:\video\, in een mapje op bureaublad en op een andere schijf dan m'n Windows schijf. Iedere keer blijft ie echter dezelfde foutmelding geven.

Ook op de site van eminent (of eigenlijk etech, sinds dat bij About wordt aangegeven) gekeken voor nieuwere versie, maar nee, daar vind ik zelfs niet hoger dan 5.2

Het is voor mij wel van belang dat ie opneemt bij bewegingsdetectie en niet gewoon constant (anders had ik ook gewoon screen capture op dat programma gezet), omdat ik anders veel te veel beeldmateriaal heb om door te spitten als er iets is gebeurd. De camera wordt ingezet bij een ruimte waar het vermoeden bestaat dat daar nog wel eens iets gestolen wordt.

Ik weet niet in hoeverre het uitlezen van die camera gestandaardiseerd is, maar wellicht weet iemand een alternatief programma voor bewegingsdetectie en opname van die beelden? Desnoods screen capture software die verschillen in het opgenomen beeld kan detecteren?

Alvast bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Acolyte op 13-01-2008 14:23 . Reden: linkje ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even op "screen capture" reageren; ik weet dat WebCamXP (tenminste, vorig jaar) de mogelijkheid heeft om op basis van verschillen in pixels een opname te starten (al dan niet in losse frames, streaming of naar FTP/HTTP). Of dat pakket ook werkt met jouw camera, durf ik niet te zeggen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
MAX3400 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:23:
Even op "screen capture" reageren; ik weet dat WebCamXP (tenminste, vorig jaar) de mogelijkheid heeft om op basis van verschillen in pixels een opname te starten (al dan niet in losse frames, streaming of naar FTP/HTTP). Of dat pakket ook werkt met jouw camera, durf ik niet te zeggen.
Interessant, ik kende die tool eigenlijk al wel, maar had nog niet bedacht dat die evt ook met IP cams overweg zou kunnen. Mijn cam zit er echter natuurlijk weer niet bij als template, maar oke. De screen capture functie die erin zit is ook afdoende wat dat betreft, de motion capture functie werkt daar ook op.

Maar goed, ben er inmiddels achter wat het probleem was. Toen ik net nog weer even dat walkguard opstartte gaf ie nog een extra fout, Iets met een software compress device. Nou, beetje doordenken en je hebt door dat de codec niet geïnstalleerd is waarmee hij opneemt. Gelukkig staat die wel op de CDrom, is bovendien DivX5. Maar ja, dacht dat die er wel op stond.

Nu nog even aan het prutsen met de bewegingsdetectie, maar opnemen doet ie nu ook goed _/-\o_