Toon posts:

[XP] tweak, naar hele snelle tv boot

Pagina: 1
Acties:
  • 585 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn pc een tv-kaart zitten, maar als ik tv wil kijken en mijn pc staat niet aan, moet ik altijd even wachten. Verder geen problemen mee, maar ik had het idee op mijn xp om te toveren in een hele snelle os, die alleen tv-programma's en films (dvd's en avi's) kan kijken. Ik heb al gekeken naar linux, maar die ondersteunt mijn tv-kaart niet.

Ook hebben de drivers voor mijn video-kaart minimaal sp2 nodig (hd3870).
Heb al gezocht naar olpc, maar denk niet dat die sp2 enzo heeft.

Iemand ideeën of tweaks die je hele xp uitelkaar rukt en alleen het nodige overlaadt?

Tv-kaart is niet compatible met media-center trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 12:43 ]

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:29
haha... wat een grap... xp omtoveren in een heel snel os...:P
nee maar je kan proberen wat tweak programmatjes eroverheen te doen, wat opstartprocessen uitschakelen, en kijken of je bootvis(is officieel niet meer ondersteund door ms) aan de praat kan krijgen, dat zal dan nog wel het meest helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Jaja, jammer dat er geen drivers zijn voor 98 met de hd3870 anders had ik die genomen.

Weet iemand misschien hoe je het dual-boot bestandje wijzigt. In vista staat hij er namelijk niet meer bij. In xp kon je hem altijd zo makkelijk aanpassen. Nu kan je alleen tijd en standaard os aan passen. (wil namelijk oudere versie van Windows veranderen in TV)...

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 21:00

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Heb je al eens gekeken naar mythtv (ik geloof dat dat de goede naam is). Deze op linux gebaseerde distro is puur voor film en tv kijken bedoeld. Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ik heb er meerdere goede dingen van gehoord. Ook zou je kunnen proberen om alles uit xp te slopen wat niet nodig is. Met bijv Nlite kun je alles eruit slopen wat niet nodig is.

-Te huur

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:29

_Apache_

For life.

Kijk anders even naar andere operating systemen, of daar drivers voro te vinden zijn, als dat zo is vermoed ik dat die sneller zijn dan MS. :)

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het probleem dus, mijn kaart heeft geen ondersteuning voor linux, op het forum hebben ze wel aanwijzing hoe hem aan de praat te krijgen, maar ben niet echt super in linux taal :P kijk spekkies voor mijn specs p.s.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 13:44 ]

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Zet windows op een SSD of anders (wat goedkoper) op een 36gb raptor. Windows start dan aanzienlijk sneller op.

Daarna wat performance tweaks eroverheen en zoals al gezegd een groot aantal services uitschakelen.

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Als je het echt goed wilt doen probeer je nLite, daarmee kan je een image van XP compleet modificeren, zodat je alleen datgene erin laat wat jij denkt nodig te hebben. Zo gebruik ik een XP image van 200 mb. Punt is wel dat je wat verstand ervan moet hebben omdat je anders wellicht te snel kritieke delen van het systeem uit de installatie sloopt.

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Verwijderd

Topicstarter
denk dat ik nlite maar is ga uit testen, linux wordt echt niks alleen al omdat ze geen drivers hebben voor mijn ati-kaart.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:39
Hybernate gebruik ik altijd voor mijn tv pc.

Verwijderd

Topicstarter
iemand nog ideeën voor dual boot?

• Liberteh
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20-02 14:07

Liberteh

All your base belong to me

Zoals DukeBox al zegt: waarom zet je de betreffende machine niet gewoon op stand-by, of hybernate.
Gebruikt allebei geen stroom, en je pc is binnen 25~ seconde weer online als je een langzame pc zou hebben.

First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then they buy bitcoin

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:39
standby gebruikt wel wat stroom, beetje afhankelijk van hardware. Hybernate is hetzelfde als uit.

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 14:41
Draai bootvis van microsoft eens. Dat wil weleens helpen, alleen of eht genoeg is voor jou weet ik niet.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 15:41

Sebazzz

3dp

Bootvis is diagnostisch, daar zie je hoe lang het duurt om bepaalde dingen te laden en waar XP op hangt met het booten.
DukeBox schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:29:
standby gebruikt wel wat stroom, beetje afhankelijk van hardware. Hybernate is hetzelfde als uit.
Ja maar helaas gebruikt sommige hardware uit zelfs nog bijna evenveel als in stand-by.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Aerogenes
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 10:59

Aerogenes

~~~~~~~~~~~

Sebazzz schreef op maandag 14 januari 2008 @ 09:45:
Bootvis is diagnostisch, daar zie je hoe lang het duurt om bepaalde dingen te laden en waar XP op hangt met het booten.
[...]
Bootvis kan het opstartproces ook optimaliseren (defragmentatie van de bestanden die gebruikt worden tijdens het boot proces)

Zowiezo lijkt me dat het toch niet al te lang wachten is op een PC die wakker wordt uit Hibernate (S4) (bij mij is mijn mediacenter met WinVista op een Athlon64-3700+ binnen 10 a 15 seconden wakker)

Dit is wat MS eens over het opstarten van XP heeft gezegd:
Fast Boot /Fast Resume Design Customer research shows a frequently requested feature that users want from their PCs is fast system startup, whether from cold boot or when resuming from standby or hibernation. The Windows development team at Microsoft has taken bold steps in making fast startup PCs a reality with the Microsoft® Windows® XP operating system.

The design goals for Windows XP on a typical consumer PC are:
Boot to a useable state in a total of 30 seconds
Resume from Hibernate (S4) in a total of 20 seconds
Resume from Standby (S3) in a total of 5 seconds
Boot and resume times are measured from the time the power switch is pressed to being able to start a program from a desktop shortcut.

(bron (of eigenlijk verwijzing naar verwijzing naar bron))

[ Voor 0% gewijzigd door Aerogenes op 14-01-2008 10:00 . Reden: typo ]

~~~~~~~~~~~

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

ThunderNet

Flits!

Je kunt XP SP2 flink strippen. Wat je echter ook kunt doen, is een XP Embedded image maken. Deze kun je dan volgens een hibernate-achtig systeem, razendsnel laden.
XP is standaard zeker onder de 30 seconden opstarttijd te krijgen. Ik heb een poosje een systeemgedraaid waarbij het posten langer duurde dan het starten van Win XP. En het gebruikte ook niet veel geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://kleurtjes.net/filespace/weiniggeheugen.png

[ Voor 46% gewijzigd door ThunderNet op 14-01-2008 10:05 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

(jarig!)
Gebruik Bootvis absoluut NIET in combinatie met SATA schijven. Het kan wel eens zijn dat je PC anders niet meer wil booten. Het is niet voor niets dat MS de ondersteuning voor Bootvis heeft stopgezet!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:12

houthakker

Poehé

zoek eens op bulletxp ;-).

Specs

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03-2025
ThunderNet schreef op maandag 14 januari 2008 @ 10:01:
Je kunt XP SP2 flink strippen. Ik heb een poosje een systeemgedraaid waarbij het posten langer duurde dan het starten van Win XP. En het gebruikte ook niet veel geheugen.

[afbeelding]
Heb je dat met nLite gedaan? Klinkt goed. Kan je iets meer info erover geven. Het was wel XP SP2,
en... wat kon het system nog wel doen nadat je zo'n beetje alles eruit had gesloopt?

ben heel nieuwsgierig

Ik werk sinds een paar maanden ook regelmatig met nLite. Niet zozeer voor het slipsteamen maar meer voor het maken van een klein iso en soepel werkende windows.
Het is mij vaak voorgekomen dat ik teveel eruit had gesloopt maar aldoende leer je.

[ Voor 18% gewijzigd door ventusGallus op 29-01-2008 23:29 ]

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:14

ThunderNet

Flits!

Nope, niet met nLite, gewoon handmatig. Het systeem kon eigenlijk nog prima alles, beetje internetten etc. werkte prima :)

Wil je toch een iets gebruiksvriendelijkere interface dan cmd.exe kan ik winstep aanraden :) dat werkt voor echt minimalistische doeleinden prima.

[ Voor 55% gewijzigd door ThunderNet op 29-01-2008 23:39 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Pagina: 1