[PDF] Automatisch full screen openen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.339 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49
Omdat mijn bladmuziek voor piano/keyboard altijd op de grond valt wil ik een TFT scherm gaan gebruiken (15" recht op) om de muziek op te bekijken. Deze heb ik in PDF vorm reeds op de pc staan.

Het opzoeken van de bladmuziek wil ik via de Verkenner doen, via een speciale interface (hier moet ik nog over nadenken). Maar zodra ik een PDF open, moet deze direct full screen te zien zijn. In Adobe Reader, FoxIt, GSView, Coolpdf reader en Sumatra vind ik hier geen mogelijkheden voor. Via Ctrl + L is het weliswaar mogelijk, maar het is van belang dat na het kiezen van de PDF deze direct 1 A4 pagina full screen laat zien.

Wie weet welke software dit kan, of zie ik misschien een optie over het hoofd bij de genoemde programma's?

Het is overigens niet de bedoeling om de PDF's inhoudelijk te veranderen; ik weet dat er dan een mogelijkheid is maar het zijn er nogal veel.

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Open de map in firefox en klik daar de PDF aan? Als je dit in een gemaximaliseerd & fullscreen venster doet is de PDF dat ook automatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Dat ga ik eens proberen, goede tip :) !

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:09
Heeft een van die programma's geen commandline switch om direct in fullscreen te gaan, mijn pdf reader (Evince, helaas niet voor Windows) kan ik aanroepen met:
evince --fullscreen bla.pdf

Of
evince --presentation bla.pdf

Je zou eens in een command line de -help optie kunnen proberen van jouw pdf viewers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Je kan in Adobe Acrobat bij het maken van de PDF instellen hoe de PDF geopend kan worden (full screen, etc., etc.). Als je al de PDF hebt, en je hebt de volledige versie van Adobe Acrobat (Dus niet de Reader versie), dan kan je dit achteraf nog instellen.... :9

Via de batchmethode kan je dit volgens mij automatiseren.. Maar dat laatste weet ik niet zeker.

[ Voor 15% gewijzigd door Black Piet op 13-01-2008 13:32 ]

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
@Black Piet
Die methode ken ik dus, maar zelfs al zou het met batch gaan, ik heb weinig zin om voor iedere nieuwe PDF dat te moeten gaan doen. :)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je een reader hebt gevonden waar je het middels parameters kunt doen, kan je die parametrs standaard opnemen in de dubbelklik ('open') actie verkenners -> maptopies.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Pulsher schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:53:
Open de map in firefox en klik daar de PDF aan? Als je dit in een gemaximaliseerd & fullscreen venster doet is de PDF dat ook automatisch.
Werkt hier niet goed. Gebruik je Adobe Reader? Hij opent wel enigszins full screen, maar er zitten nog werkbalken (kan ze verbergen maar komen elke keer terug) en hij laat de breedte van de pagina zien ipv paginahoogte ondanks de ingestelde voorkeuren :(

@F_J_K:
Dat is handig. Nu nog zo'n reader vinden ;)

Update:
Ik heb IrfanView m.b.v. een Postscript plugin en Ghostview zo ver gekregen dat hij PDF's kan lezen. En omdat IrfanView vol zit met opties, waaronder voor full screen, doet ie nu wat ik wil. Het nadeel is dat het bladeren met Ctrl + PageDn gaat maar daar vind ik wel iets op :)

[ Voor 25% gewijzigd door Elektronicanet op 13-01-2008 15:59 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118609

IrfanView is en blijft een wonder _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236652

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
set WshShell = CreateObject("wscript.Shell")

strPDF = InputBox ("Geef PDF bestand op", "PDF", "C:\PDF\")

If strPDF = "" Then

WScript.Quit

Else

WshShell.Run Chr (34) & strPDF & Chr (34)

WScript.Sleep 4000

WshShell.SendKeys "^{l}"

End If

Run dit script.vbs hoef je de Inputbox alleen maar aan te vullen met correct bestandsnaam.. Daarna OK en opend acrobat (Mits goed geassocieerd met pdf files) deze full screen (Ctrl+l). De sleep kan/moet je eventueel naar de snelheid van je computer aanpassen + of - ..

Wscript.sleep = miliseconden staat nu dus op 4 seconden.. (Duurt het openen langer dan 4 sec dit verhogen)

_/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 236652 op 14-01-2008 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
Wow! Dat is relaxed! Wist niet dat VBS zo simpel was, dat je gewoon met SendKeys zo'n commando kan sturen. Weer iets geleerd, dit is voor veel meer toepassingen handig :)

Op zich is het met Irfanview ook al gelukt, ik ben nu bezig om m.b.v. Midi naar de volgende pagina te gaan van de bladmuziek. Dan kan ik straks een willekeurige toets/knop op mijn keyboard assignen ;)

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236652

ps. Eventueel ook handig bij dit scriptje is CopyToClipBoard
Plaats CopyToClip.exe in je Windows map en voeg PDFiles.reg bestandje aan register toe..
Nu heb je "@clip" in je rechtsclick menu bij PDFiles en kopieerd pad van bestand naar ClipBoard.
Gebruik daarna Paste of Ctrl+V in de inputbox..
Succes ;)
Pagina: 1