AVG vs statbar

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 16:43
Ik gebruik het programma statbar al een jaartje of wat en vandaag krijg ik de melding van AVG antivirus dat statbar.exe een backdoor trojan zou bevatten.

Ik krijg de volgende melding "AVG 7.5 rapporterer StatBar.exe som Trojan horse BackDoor.VB.XO"

Ik heb statbar opnieuw gedownload van de site maar ook daar zou de zelfde backdoor inzitten, dit lijkt mij een beetje onwaarschijnlijk omdat dit virus nog niet bestond toen statbar werd geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
mmm, heb precies hetzelfde probleem, fff rapporteren bij de makers van AVG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaanBitch
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-09 16:43
MadDog11 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:07:
mmm, heb precies hetzelfde probleem, fff rapporteren bij de makers van AVG
Ik heb de freeware van avg en dan krijg ik het niet voor elkaar om iets te rapporteren ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Haal het bestand eens door http://virusscan.jotti.org/ of door http://www.virustotal.com/ en post de uitslag hier.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:11
Ik had het dus ook, na doorhalen bij online site:

http://www.virustotal.com...fd7a0350acaeeec5befbdf942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat ik uit de link van jongentje opmaak is dat sommige scanners het als mogelijke thread markeren maar er niet echt een direct bekend virus of trojan in zien. Dit kan bv komen door heuristics scanning etc en kan een false positive zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg de melding eerst niet, maar na het updaten van AVG wel, dus het lijkt een probleem met de laatste definitie update te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07

Exterazzo

Qeasy

Hier krijg ik dezelfde melding. Waarom werkt de ignore functie van AVG Free trouwens niet. Ik kan namelijk heel statbar niet meer openen nu.

Audentia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psychokiller
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Sinds de update van vanmorgen kreeg ik hier ook de melding, nu ik zojuist echter opnieuw update (er is een priority update) werkt mijn Statbar weer.
Waarschijnlijk is deze nu weer gefixed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-03 21:33

Draecko

Ouwe

Even een vette thread necro.
Sinds vandaag pikt McAfee statbar ook als trojan op, en flikkert het zonder pardon van je computer af. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand hoe je uitzonderingen kan maken in McAfee, want ik kom er niet uit.
Of heeft er misschien iemand een ander programmaatje dat hetzelfde doet? (Niet die windows widget) Ik kan wel ff zonder, maar ik hou graag de network traffic bij.

Groetjes B)

Ryzen 5950X | Aorus Ultra X570 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | 32GB 3600mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Draecko schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:46:
Even een vette thread necro.
Sinds vandaag pikt McAfee statbar ook als trojan op, en flikkert het zonder pardon van je computer af. Hebben meer mensen hier last van en weet iemand hoe je uitzonderingen kan maken in McAfee, want ik kom er niet uit.
Of heeft er misschien iemand een ander programmaatje dat hetzelfde doet? (Niet die windows widget) Ik kan wel ff zonder, maar ik hou graag de network traffic bij.

Groetjes B)
Wachten op update van McAfee lijkt op dit moment niet zo slecht. Hoevaak updaten ze ?
Het kan trouwens ook altijd zijn dat het bestand wel geïnfecteerd is door een ander virus.

Ik had onlangs voor dat een simpel programma (WakeOnLanGui) herkend werd als virus, terwijl ik heel zeker was dat het geen virus was. Bleek dat de executable was geïnfecteerd door een virus op de computer van een kennis...

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem met Mcafee. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat we toevallig met een virus zouden zitten, aangezien ik het sinds vanmorgen ook heb.

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Psychokiller schreef op zondag 13 januari 2008 @ 17:12:
Sinds de update van vanmorgen kreeg ik hier ook de melding, nu ik zojuist echter opnieuw update (er is een priority update) werkt mijn Statbar weer.
Waarschijnlijk is deze nu weer gefixed dus.
offtopic:
Had je icoon bijna platgeslagen :X Jemig wat irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko

Draecko

Ouwe

Petervanakelyen schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:52:
Wachten op update van McAfee lijkt op dit moment niet zo slecht. Hoevaak updaten ze ?
Het kan trouwens ook altijd zijn dat het bestand wel geïnfecteerd is door een ander virus.

Ik had onlangs voor dat een simpel programma (WakeOnLanGui) herkend werd als virus, terwijl ik heel zeker was dat het geen virus was. Bleek dat de executable was geïnfecteerd door een virus op de computer van een kennis...
Daar had ik ook aan gedacht, maar ook met een verse install pikt 'ie 'm al gelijk op. Tenzij de versie op de website ineens een virus heeft, maar dat lijkt me niet zo waarschijnlijk. McAfee update bij mij eens per week ofzo, weet 't niet precies, het gaat allemaal zo automatisch. Ik wacht nog een weekje en dan ga ik statbar weer eens proberen te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draecko

Draecko

Ouwe

Nou, het werkt weer tiptop, dus ik denk een foutje aan McAfee's kant..

Pagina: 1