Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi!

Weet iemand toevallig of er een soort "all in one"tweak programma voor winXP bestaat, waarmee je in een keer (of iig simpelweg) alle onnodige services kunt uitzetten, de map en display weergaves kunt optimaliseren voor beste prestaties en nog meer van dergelijke tweaks?
En wat raden jullie aan om minstens elke week / maand te doen om je PC snel te houden, behalve defragmenteren / full systemscan / updaten van antivirus en XP....?

Thanks a lot!

R4ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 21:35
Probleem is, dat iedereen wat anders handiger of sneller vindt..

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Nee, er is geen all-in-one voornamelijk omdat de dingen die jij nodig hebt, ik misschien niet nodig heb en andersom. Je zou kunnen kijken naar nLite om elke XP-installatie van jezelf hetzelfde te configureren.

Voor het "snel" houden van je PC zijn ook al iets van 1034459892 topics te vinden op allerlei vlakken waarbij opties tot in den gekke worden doorgezet (maak jezelf geen admin tot kijk geen pr0n).

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2008 11:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Xpantispy.
Hier kun je veel dingen in xp mee uitzetten, zoals balloons, foutmeldingen versturen,
strips blokkeren, etc.(je hoeft ze niet allemaal te gebruiken).

Autoruns.(microsoft).
Met dit programma kun je kijken wat er opstart met je pc.
Dit moet je dus vaker gebruiken, dus de namen opzoeken met www.google.nl en kontroleren of dit mag opstarten of het spyware of een virus is. Of dat het niet hoeft op te starten (snelheidsverlies).

Services in xp kontroleren(dit moet je dus ook vaker doen).
Met www.google.nl opzoeken wat wat is, en of er niet stiekem iets tussen is gaan staan.
En uitzoeken wat uit gezet kan worden ivm veiligheid.(en snelheid).

in windows kun je ergens de snelheid instellen, dan word grafisch alles simpeler(sneller)

Xp alles terugzetten naar win98 look, zou sneller zijn.(classic)

Voor de rest zoeken naar tweaks+xp.
Opschrijven wat je gedaan hebt zodat je het terug kunt zetten, want niet alles is goed.
Automatische programma's doen veel te veel, je kan dit ook met de hand doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-09 21:23

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

TuneXP vind ik zelf wel een handig programma'tje. Je kan er o.a je bootfiles mee defragmenteren en deze files zo laten ordenen dat hij sneller boot. En allerhande tweaks.

Maar de beste oplossing is waarschijnlijk nog regelmatig opnieuw installeren met ghost ed. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ventusGallus
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-03 09:19
Als je veel geheugen en achtergrond processen wilt stoppen kun je praktisch alle services uitzetten. Zeker als je geen internet gaming doet dan kan er heel veel uit.

Ik heb zelfs slechts 17 services running en dat is inclusief support voor:
- WLAN (4-5 servives)
- XP themes (teletubie theme)
- geluid
- printer support
Heb je even geen internet nodig en hoef je geen teletubie landschap dan kan je zo onder de 10 duiken.

Met een simple batch filetje zet je al je services aan/uit. ik disable de services vaak. Dit omdat je nog wel even een reboot nodig hebt om een echt laag RAM verbruik te krijgen. maar dat kan allemaal met een batch filetje.

[ Voor 8% gewijzigd door ventusGallus op 29-01-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 15:26
Ik gebruik TuneUp utilities van TuneUp software,

Daar zit heel veel in ;) Eigenlijk alles wat ik gebruik.

Behalve systeem tweaks, daarvoor is alles handmatig op TweakUI en TweakXP
Pagina: 1