probleem met torrents

Pagina: 1
Acties:
  • 1.738 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66124

Topicstarter
ik heb al zon beetje alle faq's gehad en al meerdere uren rond gepluist op got maar ik kom niet bij oplossing :
mijn torrent zijn traag!

ik heb orange extra met de (sagem) livebox
( 20mbit/s min het verlies haal ik op speed testers 10mbit. dit delen door 8 zou ik 1.25mbyte/s moeten halen)
en ik maak gebruik van Utorrent (ook andere geprobeerd, maar dat had ook weinig baat)

ik heb het volgende gedaan :
- de poort die je in Utorrent kan vast zetten open gezet in mijn modem
- de max. aantal connecties op 300 gezet, met max 100 per torrent
- encrypty angezet voor mogenlijke blokking te voorkomen
- alle firewalls staan uit.
- meerdere! torrents geprbeerd , sommigge met 200seeds en1200peers
(max. connecte ik met rond de 10seeds en 65peers, weet niet of dit normaal is)

maar ik kom zelde boven de 50kb/s uit!
terwijl als ik van servers down gaat het met 1.1MB.

ik heb al heel wat geprobeerd en gedownd maar ik kom er niet uit :(
is er iemand die weet wat ik over het hoofd zie ?
bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163846

Hoe hoog is je upload bij torrents? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

300 connecties kan al teveel zijn voor gare routers, al ken ik de livebox niet. Probeer het eens met max 64 connecties?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mijn upload heb ik op max 10kb/s per torrent gezet. met 50kb/s als max. upload in totaal.
heefd het mischien nut om het aantal upload "slots" naar benede te schroeven ?

heb nu de max aantal connecties op 64gezet.
na een aantal min. is de snelheid alleen nog verder terug gezakt. lijkt me niet dat dat voor verbetering moet zorgen.

verder haal ik de torrents bij the piratebay,mininova en isohunt. niets mis mee neem ik aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sebazzz

3dp

De Livebox is geen gare router :o Het is erger dan dat. Maargoed, ik zie niet of je portforwards ingesteld hebt in je Livebox. Dit is wel de bedoeling wil je snel met torrents wilt werken. Bedenk wel dat de snelheid van de rest je internet omlaag gaat want de Livekots ondersteunt geen QoS en geef je portforwards een hogere prioriteit dan andere zaken heb ik het idee. Voor portforwards moet je een statisch IP hebben. Je moet opzoeken tot waar de DHCP server van de Livebox IP adressen uitdeelt (tot 192.168.1.50 standaard) en bij poorten hoger dan dat kan je jezelf in Windows of Linux een statisch IP toewijzen (vanaf 192.168.1.51 standaard). Je moet ook de DNS server adressen opzoeken in de Livebox, of de adressen van de OpenDNS servers gebruiken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je moet opzoeken tot waar de DHCP server van de Livebox IP adressen uitdeelt (tot 192.168.1.50 standaard)
-dit klopt idd

en bij poorten hoger dan dat kan je jezelf in Windows of Linux een statisch IP toewijzen (vanaf 192.168.1.51 standaard).
-moet dit moet via de eigenschappen van je netwerk kaart ?

Je moet ook de DNS server adressen opzoeken in de Livebox, of de adressen van de OpenDNS servers gebruiken.
-en wat moet ik precies met die adressen ?

Primaire DNS server : 194.134.5.5
Secondaire DNS server : 194.134.0.97
Standaard gateway : 85.145.100.1
DNS-Relay : geactiveerd

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 66124 op 13-01-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-06 19:25
Om mogelijk trage seeders/peers weg te houden uit je snelheidstesten is het handig om alleen een torrent te testen met heel veel seeders. Dan zit daar namelijk niet meer de bottleneck. Bijvoorbeeld een nieuwe torrent op dattebayo.com, die heeft al snel een paar duizend up- en downloaders. Heel geschikt om mee te testen.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Dit moet via de eigenschappen van je netwerk kaart ?
Ja.
En wat moet ik precies met die adressen?
Als je jezelf een statisch IP toewijst, dan krijg je geen DNS adressen via DHCP meer dus dan moet je deze adressen in je configuratie van je netwerkkaart zetten. Bedenk dat je standaard gateway 192.168.1.1 is (IP van de livebox).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb ondertussen mijn ip statish gezet.
idd de dns ingevuld. (even googlen)

verder een torrent van dattebayo.com in utorrent gezet.

12868seeds (connect met 4): 1675 peers(connect met 1)
en hij gaat zon beetje openneer tussen de 10 en 60 kb/s
(mom. hangt ie rond de 15kb/s :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Als testtorrent kan je beter een torrent pakken van Vuze.
Heb je de port forwards in de Livebox goed ingesteld en opgeslagen en daarna het apparaat herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Anoniem: 66124 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:54:
heb ondertussen mijn ip statish gezet.
idd de dns ingevuld. (even googlen)

verder een torrent van dattebayo.com in utorrent gezet.

12868seeds (connect met 4): 1675 peers(connect met 1)
en hij gaat zon beetje openneer tussen de 10 en 60 kb/s
(mom. hangt ie rond de 15kb/s :'( )
Kweenie maar wat is er mis met 15KB/s? Je zal ongetwijfeld de werking van torrents begrijpen dus 15 of 40KB/s voor langere tijd kan voorkomen vooral als je "maar" connectie hebt met een paar mensen.

Domme vraag maar wat gebeurt er met je snelheid als je eens een torrent download die legaal is? Haal je dan ook zulke rotte snelheden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heb je de port forwards in de Livebox goed ingesteld en opgeslagen en daarna het apparaat herstart?
jup !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:59:
[...]

Kweenie maar wat is er mis met 15KB/s? Je zal ongetwijfeld de werking van torrents begrijpen dus 15 of 40KB/s voor langere tijd kan voorkomen vooral als je "maar" connectie hebt met een paar mensen.
dat kan idd voorkomen, maar ik heb al heel wat geprobeerd met zowel legaal als niet-echt-legaal.
als minimaal 24uur getest met torrent's
en geen enemaal kwam ie hoger dan 120kb/s.
(terwijl als ik via b.v. ati.com down komt ie tot de 1.1mb/s)
en ik snap hoe torrents werken, maar dit is niet accepteerbaar nog normaal
Domme vraag maar wat gebeurt er met je snelheid als je eens een torrent download die legaal is? Haal je dan ook zulke rotte snelheden?
jup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Welke poorten heb je ingesteld? Ik gebruik voor torrents poort 50000 tot 50020 en dat werkt zeer goed (beter kan het niet met dit apparaat, laten we het zo zeggen) want ik kan torrents van Vuze met meer dan 800 kB/s downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb 1poort open staan (kan in utorrent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kan het zijn dat de aantal conecties ergens beperkt is buiten utorrent om ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 66124 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:58:
kan het zijn dat de aantal conecties ergens beperkt is buiten utorrent om ?
Ja en nee.

Je modem/router kan beperkingen hebben, je ISP kan het protocol beperkt hebben, je firewall loopt te zieken... Er zijn verschillende opties waardoor het niet kan werken.

Hint (ondanks dat je al bijna 500 posts hebt op GoT):Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
zou je meschien firewalls staan allemaal uit (100% zeker)

voorderest weet ik het niet. kan je me er misschien bij helpen ?

verer valt het me erg op dat ik niet connect met meer dan 30 seeds of 30peers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Goed, als je in uTorrent test of je poort openstaat, wordt je verwezen naar een site die kijkt of jouw poort te bereiken is (met een groen, oranje of rood aanduiding). Wat is daar het resultaat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MAX3400 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 14:34:
Goed, als je in uTorrent test of je poort openstaat, wordt je verwezen naar een site die kijkt of jouw poort te bereiken is (met een groen, oranje of rood aanduiding). Wat is daar het resultaat van?
groen:

Welcome to the µTorrent Port Checker.
A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

Checking port ***** on **.***.***.***...

OK! Port ***** is open and accepting connections.

You will be able to receive incoming BitTorrent connections.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Top, dan is dus de route van jouw PC naar het grote boze internet in orde... ;)

Dan is dus de vraag: waarom is je transfer zo laag? Maak je gebruik van DHT? Heb je encryptie aanstaan? Heeft je router toevallig automatisch (of handmatig maar vergeten) beperkingen voor bepaalde protocollen (ik kan namelijk op mijn Zyxel router aangeven of protocol X voorrang krijgt op protocol Y). Heb je toevallig een uTorrent-client die niet geaccepteerd wordt door de tracker (sommige trackers accepteren niet de laatste versies omdat "we" nog niet weten of er bepaalde backdoors of andere bedreigingen inzitten).

[ Voor 22% gewijzigd door MAX3400 op 13-01-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vtwin-mo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-02 15:18
Ik weet niet precies of ik hetzelfde probleem heb maar vandaag ik het ook bij mij alleen maar ellende met de download snelheid via een newsserver. Wanneer ik test via een speedtest kom ik op een snelheid uit van 1.4 mB/s, terwijl het normaal 2 mB/s is. Maar via de newsserver is het maar 300 KB/s wat ik ook probeer een bel ik kom niet tot een oplossing. Kan dit een storing zijn tussen mijn aansluiting en de server? En zo ja hoe kan ik dit testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:11

3DDude

I void warranty's

http://www.lvllord.de/dow.../EvID4226Patch223d-en.zip
Heb je dit al geprobeerd ?
Sinds XP SP2 is de limiet voor halfopen connections 50.
Voor SP2 uit was was dat 25k ofzo, dit is een soort beperking die Microsoft heeft ingebouwd zodat virussen niet zo snel konden worden verspreid ( 50 connecties is immers minder dan 25k) maar met die hack hierboven kan je het naar wens aanpassen. misschien dat dit helpt. succes ^^!
Ik heb zelf 5000 connecties ingesteld

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97195

Nou ik heb sinds vrijdag ook al last met downloaden via torrent sites,mijn download ligt dan rond de 20 kb/s of lager en up dan iets meer,ik kan dan ook niet meer internetten en mailen zo langzaam gaat dan dan.Zet ik torrent stop dan is alles wel weer snel.Ik gebruik Utorrent en ook al andere geprobeerd allemaal hetzelfde resultaat.Gewoon downloaden dus niet via torrent gaat wel snel.
Ik heb de 8Mb versie van @home,had al gescand op virussen,systeemherstel gedaan en andere netwerk kaart,niets helpt,deed voorheen altijd zonder problemen en is ook niet veranderd voor die tijd.

Weet niet of ik mijn probleem hierbij kan zetten of er eern nieuwe toppic voor moet aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 241316

Sinds afgelopen week heb ik ook last dat torrents zeer traag worden gedownload. Normaal haal ik rond e 400 kb (met een 4mbit) met torrents. Maar nu komt hij niet hoger dan 35 kb/s. Maakt niet uit of ik 1 of meerdere torrents tegelijk download.

Mijn ISP is Orange.
Port forwarding staat aan

Probleem opgelost.. (10 min na deze post..)

U torrent opnieuw opgezet. (vorige versie). Blijft wel raar, de nieuwe versie heeft 2 weken zonder probleem gewerkt

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 241316 op 26-02-2008 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:13
Heeft weinig met dit oude topic te maken, laten we hem beneden laten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.