[testcase] De Trompetspeler

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
Trumpet Player
Langston Hughes

The music
from the trumpet at his lips
is honey
mixed with liquid fire

the rhythm
from the trumpet at his lips
is ecstasy
distilled from old desire--

1.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2301/2188523255_502e9c24b7.jpg

2.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2362/2188522057_a0e1f872cc.jpg

3.
Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2239/2188520871_c05bbe98f9.jpg

Meer info & groter op http://www.flickr.com/photos/dieterthephotographer/
Er zijn wel een paar technische zaken die ik de volgende keer anders zou doen, maar wat zijn jullie bevindingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:20

breinonline

Are you afraid to be known?

Kan je niet direct linken naar de grote versies? Flick bladert zo onhandig, vooral als je alleen voor de grote versies gaat kijken, de kleine staan hier.

Wat betreft de foto's: jammer van de overbelichting op #2 en #3 en de weerspiegeling van de paraplues op #3. Composities zijn goed gekozen en het vormt zo een leuke complete serie. De achtergrond vind ik wel jammer, het gekreukte gordijn leidt af.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 14:45

Zoefff

❤ 

Mooie foto's! Lekker clean en recht toe recht aan. De belichting is ook vet zo vanaf de linker (voor?)kant, maar net even te waardoor je een witte vlek op z'n hoofd krijgt. Misschien iets om de volgende keer rekening mee te houden :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandijk
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-10 12:21
De achtergrond is in Ps nog wel te fixen. Jammer dat de belichting alleen op de persoon gericht is en dat de trompet (ook belangrijk in deze serie) voornamelijk in de schaduw zit.

Canon cameras en lenzen. Elinchrom flitsers, Lowepro en Pelican tassen/koffers. Polestar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier.V
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 17:14
Erg goede foto's. Ik vind de achtergrond niet zo storend, vind het juist wel mooi zo. ;)
3 vind ik wat minder qua belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09-10 15:51

Sharky

Skamn Dippy!

nette foto's, alles is mooi in balans. Heb je alleen paraplu gebruikt of ook nog een spot om de achtergrond te belichten?

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Dank voor de commentaar, zowel positief als de mindere puntjes!
IN verband met de belichting :

een paraplu (witte) doorgeflashed met 1 flash, op de achtergrond nog een flash gezet (gesnoot). Jammer genoeg was het achtergrond doek dus gekreukt... das iets om volgende keer in het oog te houden. Ook de overbelichte stukken zijn jammer, en daar zal ik ook op letten de volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Heb je die foto`s zo gekregen zonder PS-werk?
Zo nee, wat heb je zo`n beetje gedaan dan? Dodge en burn-achtig iets ofzo?
Ik vind ze prachtig iig. De kreukels en overbelichte stukken storen me niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
PS werk : de achtergrond geblurred ... want die was echt storend volgende keer doe ik dat incamera door en groter diafragma te kiezen. Daarnaast heb ik aan selective sharpening & selective highlights gedaan ... maar dit zeer subtiel, maar het maakt wel een verschil.

Hoe ? Duplicate de layer voer er de filter op uit die je op bepaalde plaatsen wil gebruiken, masken met zwart en inkleuren met wit...

Selective highlighting op kleren. Selective sharpening op bril, beetje haar & de trompet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 19:56
paar dingen waar je imho toch echt op moet letten;

- highlights, die vlek is echt te hard tov de rest
- vignetting is heel heftig, kan imho rustiger

het formaat is nogal onhandig klein..

ik weet 't nog niet zo, ik weet niet of de technische imperfecties het probleem zijn of iets anders. Het ahctergrond blurren viel me op de grotere versies op, gaf een wat glazige look..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dieter
Hoe meer ik ze bekijk, hoe meer ik de technische foutjes zie... en ik zou ook bepaalde zaken anders doen, maar goed. Highlights is één van die dingen!

Vignettering is niet zo heftig nagedaan, zit vooral in de belichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-10 12:46
Dit is pas stom, wat me als muzikant/trompettist op valt:
  • Yamaha (volgens mij 5335)
  • De stempomp had wel een stukje uit gemogen
  • Vingers van de rechter hand zo ver omhoog dan kan je nooit techniek maken
  • Middelvinger door de trigger op het 3e ventiel hoe wil je dan een D, Cis of (klein beetje) Es bij sturen?
Fototechnisch Ik vind ze leuk en best sfeervol maar het licht op het gezicht vind ik veel te hard en misschien zen de reflecties in de zonnebril en trompet ook net wat te veel. De verlichting had van mij wat milder en indirecter gemogen. En idd de vignetting is wel wat (te) veel

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 17-01-2008 19:21 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-10 19:56
Dieter schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 20:08:
Hoe meer ik ze bekijk, hoe meer ik de technische foutjes zie... en ik zou ook bepaalde zaken anders doen, maar goed. Highlights is één van die dingen!

Vignettering is niet zo heftig nagedaan, zit vooral in de belichting.
Gewoon lekker over doen dus, helemaal als je zo weet wat je fout hebt gedaan.. Ik denk btw ook dat je wat meer ruimte moet laten voor bestaand licht, vind ik persoonlijk mooier, door die muzikant bij een mooi raam te plaatsen, met wat hard licht, zo komt er meer persoonlijkheid in je foto's.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Weinig nut om al gegeven commentaar te herhalen, maar voor mij is #1 op alle fronten de beste, die eigenlijk door de ander twee omlaaggehaald wordt.
Pagina: 1