videokaart echt stuk?

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008

• shadowillusions
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-07-2024
Hallo,

Systeem specs:

Intel Celeron 320 2,4 ghz
nVidia 6200A 256 mb DDR AGP 8x (van het merk XFX) (overclocked GPU van 350 naar 400 mhz en ddr geheugen van 400 naar 500 mhz)
1gb ddr ram
ASUS P4S800-MX mobo

Verhaal:

Ik zat eergisteren een potje cod2 multiplayer te doen en plotsklaps bevriest me hele beeld... ik hoorde enkel nog het geluid van de game maar me beeld was bevroren... dus ik restart me pc zie ik ineens allemaal rare kleuren en letters bij het booten... Dus ik haal me videokaart eruit en maak hem ff stofvrij enzo zet em er weer in en hij doet het gewoon weer prima... De volgende dag zet ik me pc aan en geeft hij weer al die rare letters en kleuren... Ik heb toen de videokaart een dagje van het stroom gehaald en stopte hem erweer in en nog deed hij die rare verschijnselen, is hij echt kapot of is er nog een truukje? Enuh ik heb de kaart op 28 jan 2006 gekocht nou vraag ik me af of ik 2 of 1 jaar garantie heb... Ik heb em gekocht bij de winkel Paradigit computers maar ik nergens iets vinden over de garantie perioden... Er staat enkel op de bon het aangekochtte product kan een andere garantie hebben dan andere producten (zoiets dan), naja hopelijk weten jullie wat...

Bedankt, ShadowIllusions

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Ik zou eerst die overclock er maar eens uit halen. Echter waarom je een 6200 wil overclocken is me ook niet helemaal duidelijk. Ik geloof niet dat een 6200 echt geschikt is voor gamen. Een temperatuurprobleem kan het ook nog zijn, zet er eens een tafelventilator tegen aan, en kijken wat er dan gebeurd. Mocht dit alles geen resultaat hebben, en blijf je artifacts houden, is waarschijnlijk je kaartje kapot.

edit:
Bekijk ook even de voltages van je voeding.

• Moortn
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-05 10:50

Moortn

Hallo

Garantie heb je toch niet aangezien je je kaart hebt overgeklokt. En idd als je artifacts blijft houden als je terugklokt is je geheugen (van videokaart ofc) dood.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• shadowillusions
een 6200 (overclocked) is nog prima om nog oudere spellen te spelen zonder enige lag op medium zoals cod2 en bf2, Far Cry maaruh BTTP: ik heb net ook de DVI aansluiting geprobeerd en de S-video maar ik blijf hetzelfde krijgen... Tafel vent hebk al geprobeerd, haalt nix uit, maar dit kaartje word niet super heet (58 graden stressed overclocked en hijs passief gekoeld) de 6200 heeft ook genoeg aan het stroom op het AGP slot dus geen aparte stroom kabel... maaruh wat zou ik dan moeten zien bij de voltages van m'n voeding?
Moortn schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:46:
Garantie heb je toch niet aangezien je je kaart hebt overgeklokt. En idd als je artifacts blijft houden als je terugklokt is je geheugen (van videokaart ofc) dood.
Das ook grote onzin... Die mensen die er werken hebben de balle verstand er niet van en gaan er gewoon vanuit dat hij gewoon kapot is gegaan... Enuh me videokaart terugklokken is geen optie aangezien hij niet verder komt dan bij het loaden van windows en dan geen signaal meer geeft...

[ Voor 35% gewijzigd door shadowillusions op 13-01-2008 10:54 ]

• hugoy
  • Laatst online: 10-04 12:04
shadowillusions schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:51:

[...]

Das ook grote onzin... Die mensen die er werken hebben de balle verstand er niet van en gaan er gewoon vanuit dat hij gewoon kapot is gegaan... Enuh me videokaart terugklokken is geen optie aangezien hij niet verder komt dan bij het loaden van windows en dan geen signaal meer geeft..
Je kunt misschien bij een vriend/kennis/buurman met een moederbord met geintegreerde videokaart en AGP-slot even opstarten in windows, en dan de standaard onovergeklokte bios terugflashen op je videokaart, ik weet niet zeker of dit kan, maar is het proberen waard.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19

Moortn schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:46:

Das ook grote onzin... Die mensen die er werken hebben de balle verstand er niet van en gaan er gewoon vanuit dat hij gewoon kapot is gegaan... Enuh me videokaart terugklokken is geen optie aangezien hij niet verder komt dan bij het loaden van windows en dan geen signaal meer geeft...
Nee, JIJ praat onzin. Moortn heeft 200% gelijk.
Het is echt heel simpel in PC land: overclocken = garantie weg.

Niet vertellen dat je die graka hebt overgeclockt? Dan ben je de boel aan het oplichten en verdien je al helemaal geen RMA. :/

btw, van XFX hoef je helemaal niets te verwachten, da's de meeste hufterige fabrikant wat RMA betreft.

[ Voor 29% gewijzigd door Demon_Eyez op 13-01-2008 11:17 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 00:55
Demon_Eyez schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:11:
[...]
btw, van XFX hoef je helemaal niets te verwachten, da's de meeste hufterige fabrikant wat RMA betreft.
offtopic:
Kan je dat beargumenteren? Ik koop namelijk enkel XFX kaarten (nooit problemen mee gehad).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
een 6200 (overclocked) is nog prima om nog oudere spellen te spelen zonder enige lag op medium zoals cod2 en bf2, Far Cry maaruh BTTP: ik heb net ook de DVI aansluiting geprobeerd en de S-video maar ik blijf hetzelfde krijgen... Tafel vent hebk al geprobeerd, haalt nix uit, maar dit kaartje word niet super heet (58 graden stressed overclocked en hijs passief gekoeld) de 6200 heeft ook genoeg aan het stroom op het AGP slot dus geen aparte stroom kabel... maaruh wat zou ik dan moeten zien bij de voltages van m'n voeding?

[...]

Lullige is dan dat er hier genoeg mensen die bij Paradigit werken, in hun vrije tijd lekker op dit forum zitten te neuzen. Zou me niets verbazen als er vandaag of morgen dus een mailtje naar alle filialen gaat dat ze even moeten letten op de 6200's die RMA komen...

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 00:55
Brede P schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:16:
[...]

Lullige is dan dat er hier genoeg mensen die bij Paradigit werken, in hun vrije tijd lekker op dit forum zitten te neuzen. Zou me niets verbazen als er vandaag of morgen dus een mailtje naar alle filialen gaat dat ze even moeten letten op de 6200's die RMA komen...
Wat kost zo'n 6200? Iets van 30 euro. De tijd die het kost om die mailtjes te lezen kost Paradigit al meer dan 30 euro. Lijkt me niet zo verstandig dus om alle filialen een mailtje te sturen.

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-04 10:19
gideon82 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:14:
[...]

offtopic:
Kan je dat beargumenteren? Ik koop namelijk enkel XFX kaarten (nooit problemen mee gehad).
Ik heb twee 7900GT's gehad die vlak na elkaar binnen twee weken overleden. Die vielen gewoon onder RMA en waren van de alom bekende slechte batches waar de 7900GT's in het begin mee kampten.
Volgens huhn echter had ik er zelf mee zitten klooien, terwijl dat op geen enekele manier was aan te tonen en er ook geen reden was om dat aan te nemen. Ik had de webshop en de inporteur aan mijn kant wat RMA en test reports bterof. Dat zaakje heeft fokking 4 maanden geduurd voordat ze na een paar gesprekken met m'n raadsman die ik heb ingeschakeld met rechtsbijstaand geregeld werd.
Ik ben absoluut niet de enige met die ervarig. XFX lapt alle consumenten rechten aan haar laars.

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• shadowillusions
aub mensen ik hoef jullie zielige reacties niet van overclock garantie enzo... Ik heb daar geen moer aan en je verpest me topic... Ik vraag om tips, ik vraag geen reacties van XFX is slechter dan andere en blabla... Dus heeft iemand nog tips? bedankt!

Verwijderd

Daarnaast zal hij maar 1 jaar garantie hebben. En een gedeelte garantie op economische levensduur van de kaart zal ook niet veel meer opleveren aangezien deze kaart nu al vanaf 43 euro te koop is.

Als je onze zielige reacties niet wilt die 100% kloppen en waar ik achter sta dan zoek je het toch lekker zelf uit |:(

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 11:30 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
shadowillusions schreef op zondag 13 januari 2008 @ 11:26:
aub mensen ik hoef jullie zielige reacties niet van overclock garantie enzo... Ik heb daar geen moer aan en je verpest me topic... Ik vraag om tips, ik vraag geen reacties van XFX is slechter dan andere en blabla... Dus heeft iemand nog tips? bedankt!
Right, als mod zou ik je nu meteen verbannen van het hele forum, maar dat ben ik niet. Je verliest je garantie als je overclockt, of je vervolgens de zaak gaat oplichten ( dat is pas zielig ), is je eigen beslissing. Als je toch een tip wilt, koop een nieuw kaartje en ben je van de problemen af. Je kapotte kan je naar mij opsturen :*)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij overclocken heb je altijd het risico dat iets stuk gaat. Dat is hier nu gebeurd, jammer maar helaas :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.