Toon posts:

HD vol

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil een bestand van 7 gig copieren naar een exterene HD van 500 gig.
Hier staat alles bij mekaar zo'n 50 gig op weggeschreven en toch krijg ik de melding dat ze vol staat en dat het bestand niet kan gecopieerd worden...
Dat is zo voor verschillende grote bestanden
Wat is hier aan de hand?
Bedankt

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:01
Waarschijnlijk is je hardeschijf in fat32 geformateerd wat maar bestanden van ongeveer 4GB toestaat, bij grotere zegt hij dan dat de hd vol is. Oplossing: je hd naar NTFS formateren of je grote bestanden opdelen met winrar ofzoiets (was overigens wel met de search te vinden dit probleem).

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

Dennahz

Life feels like hell should.

Als er al data op staat kan je hem ook converteren met dit commando:

code:
1
convert X: /FS:NTFS

Waarbij X: uiteraard de letter van de drive is.

Twitter

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Dennahz schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:39:

code:
1

Eventueel belangrijke informatie toch even backuppen :)

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dit doe krijg ik de vraag hoe ik het station wil benoemen en dan stopt het...
het zwarte scherm gaat uit dus een foutmelding zie ik niet.
JP

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Start --> uitvoeren --> "cmd" in tikken en op ok drukken.
Nu krijg je de dos prompt en daar dat commando invullen.
Dit scherm zal blijven staan met een eventuele foutmelding.

Let er wel op dat de X op de stations letter slaat van je externe hdd.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Wellicht is het een makkelijkere optie om het bestand gewoon in 2 of meer stukken te knippen. RAR/ZIP o.i.d.
NTFS maken heeft o.a. het nadeel dat je je externe disk niet meer fatsoenlijk kan gebruiken onder een ander OS dan Windows.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Nogal omslachtig vind je niet? Als de TS enkel windows gebruikt, is dat geen nadeel. ;)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:00

Dennahz

Life feels like hell should.

NTFS maken heeft o.a. het nadeel dat je je externe disk niet meer fatsoenlijk kan gebruiken onder een ander OS dan Windows.
Niet? Ik heb een tijdje Ubuntu gedraaid en kon daar gewoon mijn NTFS partities onder benaderen? Tuurlijk zijn er meer OS'en, maar ik neem niet aan dat de TS 1 of ander exotisch OS gaat / heeft draaien :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dennahz op 13-01-2008 20:31 ]

Twitter

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Dennahz schreef op zondag 13 januari 2008 @ 10:39:

code:
1

Misschien draait TS helemaal geen windows?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

IorGie schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:49:
[...]

Misschien draait TS helemaal geen windows?
Dit jaar had 'ie nog een topic over Mediacenter dus de kans dat het Windows betreft is aanwezig.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Merci Geforce...
Ik dacht dat ik een nieuwe naam aam de HD moest toekennen... ik moest gewoon de oude ingeven. Probleem opgelost... nu nog hopen dat ik grote bestanden kan copieren, dat probeer ik straks of morgen.
Bedankt iedereen
JP

Verwijderd

Topicstarter
Alles getest... werkt perfect!! grote bestanden copieren gaat nu zonder foutmelding!
Bedankt iedereen

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Dennahz schreef op zondag 13 januari 2008 @ 20:31:
[...]

Niet? Ik heb een tijdje Ubuntu gedraaid en kon daar gewoon mijn NTFS partities onder benaderen? Tuurlijk zijn er meer OS'en, maar ik neem niet aan dat de TS 1 of ander exotisch OS gaat / heeft draaien :)
Benaderen wel, maar ik had het over "fatsoenlijk gebruiken", en NTFS schrijven is nog altijd "high risk"...
Maar goed, TS is al klaar :)

• Thomson
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-01-2025
Ik wil er toch nog even op wijzen dat de NTFS-3G tegenwoordig als stable verklaard wordt. Ik heb mijn externe harde schijf ook NTFS geformat (voor grote bestanden erop te kunnen zetten en iedereen uit mijn omgeving draait toch windows). Heb er zelf nog nooit problemen mee gehad. In ubuntu 7.10 is NTFS-3G, dat schrijven mogelijk maakt, standaard geactiveerd. No problemo dus ;)

Maar goed, de topicstarter zijn probleem is opgelost..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:53
RemcoDelft schreef op zondag 13 januari 2008 @ 23:53:
NTFS schrijven is nog altijd "high risk"...
Inderdaad,
- De dubbele lokatie van de boot sector (eerste en laatste sectoren) t.o.v. enkele lokatie van fat(32).
- een dubbele master file table met transaction log i.p.v. een enkele file allocation table welke alleen na een transaktie wordt gekopieerd (incl. eventuele corrupte data).
- transaction log voor je filesystem tegenover hopen dat het goed is gegaan van fat.
Jup, ik ben het helemaal met je eens dat NTFS high risk is.. je zou bijna denken dat je wel gek moet zijn ntfs te gebruiken i.p.v. fat.... :?

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
DukeBox schreef op maandag 14 januari 2008 @ 00:04:
[...]

Inderdaad,
- De dubbele lokatie van de boot sector (eerste en laatste sectoren) t.o.v. enkele lokatie van fat(32).
- een dubbele master file table met transaction log i.p.v. een enkele file allocation table welke alleen na een transaktie wordt gekopieerd (incl. eventuele corrupte data).
- transaction log voor je filesystem tegenover hopen dat het goed is gegaan van fat.
Jup, ik ben het helemaal met je eens dat NTFS high risk is.. je zou bijna denken dat je wel gek moet zijn ntfs te gebruiken i.p.v. fat.... :?
Hij bedoelt "high risk" wanneer je het onder linux gebruikt. NTFS specificaties zijn niet vrijgegeven dus is ntfs-3g, dat het gebruik van NTFS onder linux mogelijk maakt, geschreven d.m.v. reverse-engeneering. Sinds kort is het stabiel verklaard, maar dat was het eerst niet natuurlijk, vandaar de high risk.

Verwijderd

Topicstarter
De reden waarom ik grote bestanden wil copieren is de volgende:
Ik heb een mediacenter, hier neem ik uiteraard films mee op van TV.
Om de reklame er uit te filteren copieer ik die via mijn netwerk op een andere computer.
Als ik dat doe verlies ik telkens de connectie.
Herstart ik het mediacenter dan is er geen probleem, connectie wordt gelegd en alles werkt weer.
Zou dit ook met die manier van formatteren (van de HD op die andere computer) kunnen komen?
Nu moet ik het bestand op een externe HD copieren en dan naar de computer brengen om te bewerken.
Bedankt

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 07:45:
De reden waarom ik grote bestanden wil copieren is de volgende:
Ik heb een mediacenter, hier neem ik uiteraard films mee op van TV.
Om de reklame er uit te filteren copieer ik die via mijn netwerk op een andere computer.
Als ik dat doe verlies ik telkens de connectie.
Herstart ik het mediacenter dan is er geen probleem, connectie wordt gelegd en alles werkt weer.
Zou dit ook met die manier van formatteren (van de HD op die andere computer) kunnen komen?
Nu moet ik het bestand op een externe HD copieren en dan naar de computer brengen om te bewerken.
Bedankt
Dit probleem wordt naar mijn idee veroorzaakt door instabiele drivers van je netwerkkaart of gewoon een slechte netwerkkaart. Misschien eens een ander kaartje proberen?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan... probleem opgelost... bedankt DUNE
Pagina: 1