Toon posts:

Aansluiten Sony RDR-HX750 DVD/HDD recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 15.846 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een Sony RDR-HX750 DVD/HDD recorder gekocht.
Mooi dingetje. Alleen vraag ik me af of ik het aansluiten wel helemaal goed heb gedaan.
Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om iets op te nemen van de UPC Mediabox.

Dit plaatje is zoals ik het nu heb aangesloten.
Afbeeldingslocatie: http://aycu30.webshots.com/image/40509/2003934062091508675_fs.jpg
(Er zit geen SCART tussen de UPC Mediabox en de HDD/DVD recorder, kan wel. Geen kabel voorhanden, weet niet of dat de oorzaak is van het probleem wat ik heb):

Je kunt instellen dat de Sony de UPC mediabox kan aansturen. Al krijg ik dat niet voor elkaar.
De wizard vraagt om welk type de decoder is maar dat weet ik niet. Heb er een aantal geprobeerd maar hij stuurt em niet aan. (Er wordt een test uitgevoerd om het kanaal te wijzigen).

Ook lukt het me niet om de GUIDE Plus+™ aan de praat te krijgen.
Op de site die in het boekje stond aangegeven, wordt Eurosport vermeld als de Host channel voor de gids. Ondanks dat ik deze heb ingesteld als host komt er niks binnen aan tv gids info.
Jammer, want dat is juist zo makkelijk!
Komt dat doordat de UPC mediabox er tussen zit?
De guide die daar inzit kan ik ook niet gebruiken om iets op te nemen.
De mediabox heeft geen HDD.

Als iemand suggesties heeft, hoor ik ze graag!

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Hoe het precies zit met het aansturen van de UPC box weet ik niet, maar wel weet ik vrij zeker dat als je van de box (digitale tv) op wilt nemen, dat je dan dus wel een Scart moet plaatsen.

Mogelijk dat de aansturing van de box door de HDD recorder ook verloopt via de Scart aansluiting. Dus ik zou het eerst proberen met een scart ertussen en dan bekijken welk deel van je problemen nog bestaat.

Op zich zou je kunnen proberen om de scart van de Box --> TV even los te halen en deze tussen de Box --> HDD te doen.

Je TV zet je dan op het kanaal van de HDD recorder (de HDMI ingang)
De DVD recorder dan op de betreffende ingang waar de scart vanuit de Box weer op zit aangelosten (L1/L2/L3/etc.)

[ Voor 27% gewijzigd door thoomie op 13-01-2008 09:11 ]

Verwijderd

Titelfixje :)

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Ik ga dit topic even met interesse volgen, want ik heb dezelfde dvd-recorder in combinatie met Casema digitale televisie en ik krijg het niet voor elkaar om op te nemen.

Als ik het goed zie heeft 'onze' dvd-recorder geen hdmi-input (alleen output) en zou er dus alleen via scart opgenomen kunnen worden vanaf een set-top-box (zoals die van Casema of UPC).
Klopt dit, en levert dit dan geen slechtere beeldkwaliteit op? Ik heb alles tot nu toe zo goed mogelijk aangesloten (hdmi, component, etc.) en zou het jammer vinden als deze recorder alleen met scart kan opnemen..

Verwijderd

Topicstarter
Voor zover ik weet kan deze recorder alleen via SCART of COAX(analoog) opnemen.
De HDMI is alleen een output. De handleiding is het met me eens. ;)

Achterlijk trouwens dat zo'n duur ding zonder SCART of HDMI kabel wordt geleverd, maar wel met een COAX draadje.
Denk wel dat een SCART connectie wel betere kwaliteit levert dan wanneer je via de COAX opneemt.

@thoomie, ik zal dat met die scart ergens deze week of volgende weekend gaan proberen.
1 vraagje nog, welk merk is de UPC decoder van? Want dat kan ik nergens ontdekken.

GUIDE Plus+™ doet het inmiddels, dat had gewoon wat tijd nodig om te downloaden blijkbaar.
Erg handig systeem. 1 druk op de knop en de opname is ingesteld.

• Syntagma
Derice, zou je mij een keer willen uitleggen hoe het precies werkt?

[ Voor 33% gewijzigd door Syntagma op 13-01-2008 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met "het"?

• Syntagma
Nou ja goed, het komt er waarschijnlijk op neer dat ik een scartkabel moet gaan kopen (zat er niet bij volgens mij of ik moet even zoeken) en die gebruiken tussen de decoder en de dvd-recorder. Is er nog verschil in kwaliteit van scartkabels in dit geval? Ik zal er dan waarschijnlijk wel uit moeten kunnen komen maar tis een beetje vaag nog voor mij. Had ook liever kunnen opnemen via hdmi maar ja. Ben benieuwd of het via scart er een beetje uitziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Syntagma op 13-01-2008 22:57 ]

Verwijderd

hello,

Ben nieuw hier, ga iig deze topic even in de gaten houden.
volgens mij heb ik een iets ander probleem, heb digitenne van KPN en een Sony RDR-HX750 DVD/HDD recorder.
het probleem is dat ik geen zenders ontvang via guide+. Heb alles aangesloten zoals in de handleiding, maar helaas!

Hoop dat iemand hier een idee/oplossing voor heeft.....

Verwijderd

Topicstarter
Het duurt 24u voordat het erin staat.
Heb je als HostChannel ook het kanaal van Eurosport geselecteerd?
Dat is namelijk het kanaal waarop de info voor Guide+ binnenkomt.

Verwijderd

Let er in eerste instantie op dat je in het installatie menu van Guide Plus aangeeft geen externe receiver te gebruiken. Mijn ervaring is dat in de beschikbare lijsten, de MediaBox niet voorkomt. Voer bij het instellen van het hostchannel, gewoon het kanaal in waarop op de DVD-recorder Eurosport is geinstalleerd. Dit hoef je later niet meer te veranderen.

Als het goed is wordt de informatie om de MediaBox als externe bron te kunnen gaan gebruiken gedownload met de programma gegevens. Je kan de media box dan als instellen als externe receiver zodat de g-link werkt. Verander het Hostchannel niet, de informatie gaat dan weer verloren.

In de editor van Guide Plus zal je nu waarschijnlijk nog moeten aangeven op welke kanalen van de Mediabox de verschillende zenders zijn geinstalleerd.

(Let er op dat deze ervaring is opgedaan met een ouder type dvd-recorder (Philips dvdr7300H). Misschien dat bij modernere recorders de informatie van de Mediabox al wel standaard aanwezig is. Het advies van het te gebruiken host-channel blijft)

Verwijderd

ja, eurosport geselecteerd.

zal eerst even uitleggen hoe mn kabels lopen:

vanaf het kastje van KPN gaat 1 scart(VCR) naar mn DVDrecorder (LINE3) en de 2de scart (TV) gaat naar mn TV (1)

G-Link ligt op mn kastje van KPN.

Als ik nu in het Guide menu/installatie/basisinstallatie Externe Ontvanger 1 selecteer, dan verder naar Sateliet (neem aan dat dat de juiste is?) dan zoeken naar merk: Topfield, dan moet je aangeven op welke 'Line' de ontvanger is verbonden. Bij mij staat er dan alleen LINE 1, LINE 2 en Antennekabel. Daar moet dan toch ook LINE 3 bij staan???

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 17:44:
ja, eurosport geselecteerd.

zal eerst even uitleggen hoe mn kabels lopen:

vanaf het kastje van KPN gaat 1 scart(VCR) naar mn DVDrecorder (LINE3) en de 2de scart (TV) gaat naar mn TV (1)

G-Link ligt op mn kastje van KPN.

Als ik nu in het Guide menu/installatie/basisinstallatie Externe Ontvanger 1 selecteer, dan verder naar Sateliet (neem aan dat dat de juiste is?) dan zoeken naar merk: Topfield, dan moet je aangeven op welke 'Line' de ontvanger is verbonden. Bij mij staat er dan alleen LINE 1, LINE 2 en Antennekabel. Daar moet dan toch ook LINE 3 bij staan???
Volgens de handleiding van de recorder is LINE 3 de output naar de TV. Line 1 is de input die je moet gebruiken. Overigens is mijn ervaring met GuidePlus icm digitenne dat het voornamelijk niet werkt.

Verwijderd

dan zou ik nog een scart via LINE3 terug moeten laten lopen naar de tv?

Verwijderd

Topicstarter
Mocht iemand trouwens nog 't merk decoder weten van wat UPC gebruikt, graag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:30:
Als het de standaard decoder is (Geen HD of Harddisk), dan zijn ze meestal van Thompson. Bij het instellen van de externe receiver heb je daar niet veel aan.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Je kunt alleen van je digitale televisie opnemen als je deze middels scart oid verbind.

Je stemt de digitale Televisie dan af op het juiste kanaal, en stelt vervolgens in dat de Recorder niet van een analoog kanaal zoals 1,2,3,4,5,6,7 enz. op moet nemen, nee je zegt dat ie op moet nemen van L1 of L2. Dat wordt dus bepaald op welke aansluiting je de scart mediabox <--> sony hebt zitten.

Je kunt van EPG gebruik maken, enkel is dit voor de analoge zenders. Hiervoor neem je idd. eurosport als host channel, deze kan je vinden in het guide+ menu bij installatie. Er wordt ook gevraagd naar postcode. Mijn ervaring is eurosport handmatig in te stellen. Daarbij zeg je Tuner en dan het juiste nummer.

Enige wat je dus moet aanpassen, is die scart kabel tussen Sony en Mediabox.

Kanttekening, wanneer je dus opneemt van digitaal (L1 / L2 of L3 op sony), kan je enkel nog Analoge TV kijken.....

[ Voor 12% gewijzigd door Friedchicken op 15-01-2008 22:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit het dan met 't aansturen van je digitale tuner via de sony?
Want tijdens die tests (moet nog die scart kabel tussen de sony & upc box aansluiten) vraagt ie of het kanaal van de tuner is veranderd.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 09:38:
Hoe zit het dan met 't aansturen van je digitale tuner via de sony?
Want tijdens die tests (moet nog die scart kabel tussen de sony & upc box aansluiten) vraagt ie of het kanaal van de tuner is veranderd.
Om de recorder de Mediabox te laten veranderen van kanaal moet je de G-link aansluiten (p.14 handleiding). Deze gaat achterin de DVD recorder en de andere kant moet voor het IR-oog van de mediabox worden geplaatst. Bij het instellen van de Externe receiver in het GuidePlus menu, kies je voor "UPC mediabox". Als je die keuze hebt bevestigt, zal de recorder proberen de mediabox van kanaal te laten wisselen. Gaat dit goed en de mediabox is overgeschakeld naar het genoemde kanaal, dan bevestig je dat de mediabox correct is overgeschakeld. Indien dit niet zo is, voer je nee in. Als het niet goed gaat zijn er twee mogelijkheden:
1. De G-link is niet goed geplaatst voor het IR-oog van de mediabox. Verplaats deze en probeer het opnieuw.
2. De Recoder zal een andere code sturen. Deze werkt mogelijk wel, indien dat zo is, geef dit aan door dit te bevestigen.

De scart kabel is niet relevant voor het bedienen van de mediabox door de recorder. Deze is wel nodig om digitale kanalen op te kunnen nemen van de mediabox.

Als de mediabox niet in de lijst voorkomt met beschikbare externe receivers, volg dan de procedure zoals ik eerder heb omschreven.

Verwijderd

Ik heb ook een Sony RDR-HX750 gekocht bij BCC. Inmiddels heb ik ook een SAMSUNG ontvanger (je kan het ook digitaliseerder noemen) van mijn provider MUKTIKABEL. Heel veel uren heb ik er in gestoken het mogelijk te maken om met de elektronische programmagids of de timer digitale televisie op te kunnen nemen.

Inmiddels heb ik gebeld met de Sony helpdesk. Ze vertellen dat de recorder niet geschikt is voor digitale televisie. Niet van multikabel maar ook niet van KPN of digitenne. De enige manier om digitaal op te nemen is de REC-knop in drukken. Dan neemt het apparaat dus direkt op. Het is niet mogelijk een tijd in te stellen wanneer de recorder moet starten.
Klopt dit?

Verder is het niet mogelijk de recorder via HDMI af te stellen op de HITACHI L26A01 televisie qua resolutie. Ten minste als je een keer een te hoge resolutie heb ingesteld wil het apparaat niet meer resetten. Voor het resetten is in de handleiding een toetsencombinatie opgegeven. De recorder reageerd er echter niet op. Een fout in de recorder dus. Bij andere televisies in de winkel kon de resolutie wel gewijzigd worden. Maar bij een andere televisie van het zelfde type bleek de storing gebeleven te zijn.

Als laatste melde de SONY helpdesk dat de COAXIAL aansluiting waar DIGITAL OUT bij vermeld staat bedoeld is voor Home sinema televisie en niet om digitale televisie (beter) te ontvangen. Deze uitgang heeft vooral een audio (=geluid) functie.

Verwijderd

Sinds vanochtend heb ik een Philips dvdr3577h.

Ik heb alles aangesloten, antenne direct op digitale tv vanuit daar naar de recorder, recorder dmv hdmi naar de tv, dit werkt allemaal wel.
Maar nu de guide, werkt deze wel als de antenne eerst naar het digitale kastje gaat en dan pas naar de recorder?

Ik ga naar instellingen, host channel installeren, Manueel Tuner nr. 22 is Eurosport en nu 24 uur wachten en dan moet hij het doen of...?

Verwijderd

Topicstarter
In het plaatje dat ik gepost heb is Coax hetzelfde als antenne.
Die gaat bij mij dus ook eerst in 't digitale kastje van UPC en daarna pas naar de HDD/DVD recorder.
Na 24u had ik een gids erin zitten. Dus dat werkt prima!

Dat verhaal van middels scart de upc mediabox aansturen moet ik nog testen.

Verwijderd

Ik heb ook een Sony RDR-HX750 en een Samsung DCB-B270 ontvanger. (ook wel set top receiver genoemd).
Eerst het positieve: Het lukt me wel het digitale signaal op te nemen. Op blz 30 van het programmaboekje staat in de aanvangstekst voor de externe decoder dat u "L1"niet kunt selecteren als de "LINE 1" ingang ingesteld wordt op Decoder.
Met andere woorden zorg er voor dat SYSTEEM MENU => Video in/uit => LINE 1 Ingang => instellen op RGB signaal.
Opnemen met de timer lukt nu via LINE 1. Het nadeel wat overblijft is dat je voordat je DVD recorder aanzet jezelf moet overtuigen op welke zender de Samsung ontvanger is ingesteld. Als de DVD-recorder aanstaat kan je de timer instellen met GUIDE+ volgens blz 60 stap 7 kan je de bron "LIJN 1" en je gewenste zendernummer van de SAMSUNG ontvanger instellen.
Ovigens heb ik ook een truck ontdekt om de digitale televisie via de recorder zichtbaar te maken.
Via de EDITOR kan je de bron instellen kies hier Ext. Rec. 1 en je ontvangt digitale televisie als je Guide+ aan hebt staan. De recorder stuurt automatisch de juiste zender van de ontvanger aan. Een en ander staat in de opmerkingen op blz 55 vermeld.

Kleine negatieve dingetjes:
Mij lukt het nog niet via G-link en de set top box controller deze ontvanger aan te sturen en dus ook niet het digitale signaal op te nemen via de elektronische programmagids.
Op blz 26 en 27 staat omschreven hoe de SAMSUNG ontvanger aan te sluiten. Om met de timer te kunnen opnemen moeten de volgende stappen juist worden uitgevoerd.
Let op STAP 6:type set-top-boxreceiver is terraxiaal, aards STAP 7 de provider is andere/geen provider STAP 8 fabrikant is SAMSUNG STAP 9 kies LIJN 1 (opmerking als lijn 1 staat ingesteld op DECODER is het onmogelijk om hier LIJN 1 te kiezen. Zet hem dus op RGB)
Het 2e nadeeltje is dat soms om onbegrijpelijke redenen de recorder tijdens het bewegen door de GUIDE+ ploteseling overspringt op LIJN 2.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog een raar iets.
Zodra ik iets opneem van de analoge tuner, komt dat niet netjes in 16:9 in beeld. Maar in 4:3.
Heel raar want met een DVD afspelen gaat het wel goed.

't analoge signaal op de tv zelf komt wel goed binnen, of de tv doet daar intern iets mee.
De recorder echter niet.

Iemand enig idee hoe dat kan?

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:37

TF

bla bla

Verwijderd schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 21:49:
Heb nog een raar iets.
Zodra ik iets opneem van de analoge tuner, komt dat niet netjes in 16:9 in beeld. Maar in 4:3.
Heel raar want met een DVD afspelen gaat het wel goed.

't analoge signaal op de tv zelf komt wel goed binnen, of de tv doet daar intern iets mee.
De recorder echter niet.

Iemand enig idee hoe dat kan?
volgens mij kun je dit instellen, ik heb nml hetzelfde apparaat en in het beeldmenu kan ik dit instellen .

Wat ik wel vreselijk irritant vind, dat guide doet het niet goed. Alles staat er netjes in etc, maar vaak stopt het te vroeg. Je kan wel +10 instellen maar ook dat werkt niet altijd.

Digitaal heb ik hem niet aangesloten, de decoder zit ingebouwd in de tv, en dan kun je alleen opnemem als de tv aan staat of in stand-by, ik zet echter de tv altijd uit.

Verwijderd

Topicstarter
zou je voor mij willen opzoeken welke optie het dan precies is?
Want ik krijg duidelijk een ander beeld formaat wanneer ik de analoge tuner bekijk op de HX750.

De guide staat er bij mij maar overigens tot 2 uur verder in, meer in de toekomst staat er niet in helaas. Geen idee hoe ik dat er volledig in kan krijgen.

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Even een klein kickje: Bij mijn RDR-HX750b (160GB versie, net vers uit de winkel), komt het merk 'Topfield' niet voor in het lijstje? Ik heb al wel door dat het aardig ingewikkeld is om het (eventueel) werkend te krijgen, maar ik kan nu dus mijn G-Link niet gebruiken...

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

Ik heb de aanwijzingen hier gevolgd en de instellingen op GEEN gezet (bij de keuze van de settopbox) en de programmagids op EUROS (Eurosport). Dagje later was de programma gids gevuld en kon ik hem gebruiken om op te nemen...dank hiervoor!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:30:
Ik heb een box van UPC, en het merk is Thomson (staat op de sticker achterop het kastje ;) ).

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Ik heb het probleem dat wanneer de recorder digitaal opneemt (dus de zender van mijn settop box van casema, een HUMAX), ik vervolgens geen ander kanaal digitaal kan kijken. Want wanneer ik van zender verander op mijn HUMAX gaat de recorder deze opnemen. Ik zet mijn TV op AV1 en mijn recorder op Line1.

Is het nu nooit mogelijk om gelijktijdig digitaal een zender op te nemen en een ander digitaal te kijken?

ps. Mijn settopbox en recorder zijn volgens pagina 14 in de recorder handleiding aangesloten. Met SCART en COAX. Als extra heb ik ook nog een SCART van de recorder naar de TV gedaan.

aahh durka durka durka

Verwijderd

DJ Chicken schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:04:
Is het nu nooit mogelijk om gelijktijdig digitaal een zender op te nemen en een ander digitaal te kijken?
Voor zover ik weet is dit idd niet mogelijk. Wat de recorder aan digitaal signaal opneemt, wordt via de LINE1 (scart) opgenomen. Wel zou je tijdens het opnemen, analoge tv kunnen kijken (mits dit via de settopbox wordt doorgegeven.
DJ Chicken schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:04:
ps. Mijn settopbox en recorder zijn volgens pagina 14 in de recorder handleiding aangesloten. Met SCART en COAX. Als extra heb ik ook nog een SCART van de recorder naar de TV gedaan.
Geen HDMI naar de TV? Geeft wel een beter beeld, mits een goede kabel wordt gebruikt. (eigen ervaring)

• DJ Chicken

DJ Chicken

Verwijderd schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:11:
[...]

Voor zover ik weet is dit idd niet mogelijk. Wat de recorder aan digitaal signaal opneemt, wordt via de LINE1 (scart) opgenomen. Wel zou je tijdens het opnemen, analoge tv kunnen kijken (mits dit via de settopbox wordt doorgegeven.

[...]

Geen HDMI naar de TV? Geeft wel een beter beeld, mits een goede kabel wordt gebruikt. (eigen ervaring)
Ok dat is jammer idd, heb je digitale TV en een mooi apparaat, kan het niet beide :(.

Ik heb een gewone breedbeeld, zit geen HDMI op helaas.

aahh durka durka durka

• DJ Chicken

DJ Chicken

Hier staat het grafisch aangegeven hoe het aan te sluiten valt.

Ik heb het zoals afbeelding 2, d.m.v. 2 scart kabels, en geen 3.

http://www.ricability-dig...ns/connecting-up.htm#IDTV

[ Voor 3% gewijzigd door DJ Chicken op 21-07-2008 23:17 ]

aahh durka durka durka

• evolnick
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
dat je niet digitaal kan opnemen en een andere zender digitaal kan kijken is ook logisch, omdat de humax maar 1 digitale tuner heeft (tenminste met de humax ir-fox c). De meeste decoders met 2 tuners hebben dacht ik ook meteen een hd recorder.
De coax verbinding tussen de humax en de recorder geeft gewoon een analoog signaal door.

Je kan wel analoog opnemen en digitaal kijken ( via scart pass through ), dit kan alleen als je op Line 1 de humax hebt (de bovenste scart op de recorder) en de tv op Line 3 (de 2d scart op de recoder).
Alleen switchen kan dan weer niet via de afstandsbedieding, moet je op de recorder zelf doen als deze aan het opnemen is met 1 van de volgende toetsen (weet niet precies meer welke): Program +, Program - of Input

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
je moet zowieso alles idd 24 uur aangesloten hebben, alvorens dit werkt.

dan ga je naar je Sony rdr naar je TV GUIDE > en dan meest rechtse tabblad INSTALLATIE.

Kies hier optie BASISINSTELLINGEN

Hier kan je
Taal :
Land :
Postcode :
en
Externe ontvangers

instellen.

doe dat gewoon in die volgorde.

Het is dus belangrijk dat je dit NA 24 uur aansluiten doet.
als het goed is staat dan jouw provider, in mijn geval UPC MEDIABOX in de lange lijst met decoders.

Zodra je deze ingesteld hebt, gaat sony opnieuw de zenders instellen en controleren.

Qua aansluitingen moet je zelf goed kijken of je het goed hebt staan, mocht het nodig zijn, reageer ik later wellicht nog wel om mijn setup hier op te schrijven.

ik heb zelf

samsung lcd tv
sony htd 725 sf ( met dus de Sony RDR-725 dvd/hdd recorder )

Upc Media box ( znder harddisk)

het is dus zeker wel mogelijk om digitale tv op te nemen met de recorder,
instellen/opnemen gaat gewoon via de sony recorder

[ Voor 6% gewijzigd door HyperTrophy op 08-04-2008 21:06 ]

• DJ Chicken

DJ Chicken

[b][message=29890907,noline]HyperTrophy schreef op dinsdag 08 april 2008 @
..........
het is dus zeker wel mogelijk om digitale tv op te nemen met de recorder,
instellen/opnemen gaat gewoon via de sony recorder
Ja uiteraard, opnemen of kijken, dus maar 1 v/d 2 tegelijk.

aahh durka durka durka

• Uitje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik ben vandaag ook bezig geweest om deze RDR-HX750 aan te sluiten en ik loop nu tegen het volgende wazige probleem aan:
Heb m'n antenne aansluiting in m'n hd decoder zitten (samsung dcb-h360rs). Deze gaat via een scart naar de rdr-hx750. Opnemen enz gaat prima alleen als ik de scherm resolutie op 1920x1080p of i instel op de rdr-hx750 dan krijg ik een zwarte balk aan de linker kant van m'n scherm. Stel ik de resolutie op de rdr-hx750 in op 720p uitvoer dan heb ik hier geen last van. Iemand die dit probleem herkend en hier eventueel een oplossing voor heeft? Heb een full hd scherm dus het kan niet aan m'n tv liggen.

• soetie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-01 19:03
Ik weet niet of dit nog mag vanwege het oude topic.
Anders moet ik een nieuw topic openen.

Zit met hetzelfde probleemn

Philips TV,
Sony DVD recorder HD RX750
UPC box Pace HD (DCR7111) Deze heeft geen RF out, en maar 1 scart uitgang.

zo aangesloten momentel:
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2010/09/23/1285214168-750.jpg

Daarnaast heb ik op mijn tv geen analoog signaal , meer kan iemand me nog een stukje op weg helpen of misschien een aansluitschema sturen of laten zien hoe deze het aangesloten heeft!

Ghanz

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:32
De nieuwere boxen van upc hebben maar 1 scart aansluiting en hdmi aansluiting. Het verhaal gaat dat wanneer je deze met hdmi aansluit op je tv de scart ingang word gedeactiveerd. Deze kun je dus niet gebruiken om op te nemen zoals met de oude moeilijk, maar wel ging (analoog)

• soetie
hm dat zou minder zijn. Moet ik alsnog met extra splitter gaan werken!@

Ga vanavond ook nog eens even testen

Ghanz

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Je zal inderdaad echt analoog moeten gaan opnemen. Als je echt veel opneemt dan adviseer ik je een ontvanger met HDD te kopen. Ik gebruik zelf de Humax 5050 en dit is echt een geschenk uit de hemel, moet ik zeggen.

• soetie
oke, klopt mijn aansluitschema dan wel?

maar dan moet ik waarschijnlijk voor of na de mediabox van upc een splitter zetten en daar het signaal opsplitten naar tv en dvd recorder?

Ghanz

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
je kan toch met hdmi van je upc box naar de dvd recorder, en dan naar de tv?

• soetie
helaas heb ik geen HDMI in op mijn dvd recorder alleen HDMI out!

Ghanz

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
dog4life schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:30:
je kan toch met hdmi van je upc box naar de dvd recorder, en dan naar de tv?
Op recorders zit geen HDMI-in inderdaad.

@soetie:

Je aansluitschema heeft weinig nut inderdaad. Aangezien een recorder óf HDMI óf scart uitvoert, en niet beide. De scart zit er dus voor de sier tussen. Je kan de RF doorlussen vanaf de media box, of het signaal vanuit de muur splitten.

Verwijderd

Ik heb ook deze recorder en KPN maar dan intrractieve tv

Ik kan opnemen waar ik de KPN box op heb staan ik heb het zo
Tv box > dvd recorder Scart
Dvd naar tv op HDMI
Ga vandaag de vervagende ab instellen
Vind het niet erg dat hij opneemt in kleinbeeld op hdd

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-01 14:41

FeaR

In GoT we trust

De TS komt uit 2008 en de laatste reactie uit 2010, beetje extreem om dit topic naar boven te trappen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]