Toon posts:

Bootproblemen met Intel Desktop Board D975XbX2 Extreme

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het goed zoeken op google, het zoeken hier op got ben ik ten einde raad, en hoop ik dat ik met jullie hulp wat verder komt.

Heb de diverse handleidingen en doorklik links in die handleidingen al helemaal uitgeplozen zoals de hangen en opstartproblemen en de PMG FAQ, heb van alles geprobeerd. Uiteraard ook de handleiding grondig door gewwerkt van me mobo, maar ik kom er niet achter wat er nou mis gaat of kapot is.

ik heb een Intel Desktop Board D975XbX2 Extreme met daarop een E6400 proc. Omdat niet alles in de bios te doen was, dacht ik ik ga de bios flashen, ik naar de intel webste en daar de nieuwste bios flash binnen gehaald. Die ik had was al ouder heb ik geconstateerd en dus gedaan wat er stond op de site. Na de flash te hebben gestart duurde het best lang voordat er wat gebeurde, denk 15 minuten zwart scherm, ik zat nog te twijfelen maar heb uit eindelijk toch maar op de reset knop gedrukt. EN toen begon het!

Hij boot niet meer, als ik hem nu aan zet, hoor ik alles op toeren komen, zie ik dat de fans gaan draaien, alleen me floppy drive ( die ik er pas naderhand in heb gezet na deze ellende doet niks ). ik krijg geen beeld meer en hoor de ene keer 2x korte piep en andere keer 2x korte piep, wanneer dit is is verschillend.

Volgens inet, google en got de bios terug zetten, dus batterij er uit geweest, uur gewacht, batterij er weerin, werkt niet, atx reset geprobeerd, werkt niet, jumpers van mobo gedaan, werkt ook niet. in de handleiding staat dat ik van inet disk moet booten, ik dat ding gedownload via laptop, ik een diskette gemaakt, en er in gestopt, alleen boot die niet van diskette :S

Hoe krijg ik dit voor elkaar en/of hoe krijg ik alles weer werkend?! Heeft iemand een idee... Want langzaam aan zie ik het niet meer :(

Als jullie meer willen weten, zeg het maar, ik weet niet meer wat ik moet neerzetten...

Verwijderd

dus dan neem ik aan dat de bios update mislukt is , lastig want volgens mij heeft dit bios geen crashfree bios , als je via floppy niet kan booten om de orginele bios terug te zetten ben ik bang dat het mobo dood is

Verwijderd

Topicstarter
dus als hij niet meer boot dan i sme mobo dus dood, is er geen optie dat hij toch boot ergens vandaan???

Verwijderd

Topicstarter
Heb rond gekeken op internet maar kan er niet heel veel over vinden, als de bios verkeerd is geflasht, is dan de processor dan ook kapot of hoeft dit niet. zie namelijk in sommige berichten wel en in sommige berichten niet staan . beetje verwarrend...

Verwijderd

dat proccesor kapot gaat door een verkeerde bios flash heb ik nog nooiet gehoord, kan toevallig zijn natuurlijk , maar je kan het hier nog eens proberen die maken chipjes die verkeerd geflasht zijn , het is misschien allemaal redelijk omslachtig, maar het is nou eenmaal vervelend
:P

http://www.flashbios.org/

Verwijderd

Je zou volgens deze
site een BIOS recovery floppy moeten aanmaken. Als je boot met die disk erin, zou hij je BIOS moeten recoveren.

Je moet wel je BIOS recover jumper verwijderen (zit rechts bij de gekantelde IDE connector)

Volg dan deze stappen:
1. Turn off the computer, disconnect the computer’s power cord, and disconnect all
external peripherals.
2. Remove the computer cover and locate the configuration jumper block (see
Figure 30).
3. Remove the jumper from all pins as shown below to set recovery mode for Setup.
4. Insert the bootable BIOS update diskette into diskette drive A.
5. Replace the computer cover, connect the power cord, turn on the computer, and
allow it to boot. The recovery process will take a few minutes.
6. Listen to the speaker:
• Upon applying power, drive A will begin to show activity. In about a minute,
two beeps are heard and drive A activity ceases (temporarily) indicating the
successful recovery of the BIOS core. Drive A activity will begin again followed
by two more beeps indicating the successful recovery of the boot block. This
sequence of events indicates a successful BIOS recovery.
• A series of continuous beeps indicates a failed BIOS recovery.
7. If recovery fails, return to step 1 and repeat the recovery process.
8. If recovery is successful, turn off the computer, and disconnect its power cord.
9. Remove the computer cover and continue with the following steps.
10. On the jumper block, reinstall the jumper back on pins 1-2 as shown below to set
normal mode for Setup.
11. Leave the update diskette in drive A, replace the computer cover, and connect the
computer’s power cord.
12. Turn on the computer and continue with the BIOS update.
Geen garantie, maar worth the try!
Pagina: 1