Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag over mijn Zen 2GB.
Vandaag ontvangen.

Hij loopt als een trein, zonder knippering in het beeld als ik door mijn Multispeler scroll.
Als ik echter de functie Muziek heb aanstaan en dan door mijn speler scroll, lijkt het net of hij reageert op de toetsaanslag. Niet gelijk, steeds iets later. Raak ik geen toets aan, dan knippert het beeld niet.
Dit signaleer ik alleen als de muziek meeloopt.
Ik heb muziek gesleept via Verkenner van Windows naar mijn speler.

Graag advies.

Hartelijke groet

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je speler reageert dus traag als je muziek afspeelt en door de speler scrollt? Heb je de firmware al eens geupgrade? Ook heb je dus last van een knipperend beeld? Je beschrijving is niet erg duidelijk, maar in ieder geval lijkt het om een softwarematige issue te gaan. Wat zijn trouwens de specs van de files die je probeert af te spelen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik probeer je zo goed mogelijk een beeld te schetsen van deze situatie.

Ik heb de speler gisteren middels de CD geïnstalleerd. Ik heb de firmware niet geupgrade, doet hij dat niet zelf, als hij aan de USB hangt??
Hoe kom ik daar??

De speler knippert inderdaad in het scherm als ik door de speler scroll, het lijkt of hij reageert op de toetsaanslag. Elke keer een seconde of wat later na de toetsaanslag. De speler reageert wel rap bij elk commando, alleen het beeld knippert dan - even - steeds iets later.
Het lijkt of er dan een lichte storing door de speler trekt, een soort bibberend, knipperend beeld.

Ik ben er nu ook achter dat hij alleen knippert in het beeld als de koptelefoon is aangesloten!!!!!!!
Zonder koptelefoon is het beeld strak....., geen knipperend beeld als ik elke keer van menu verander. Tja..., dan is geen muziek te horen.

De specs.
Liedjes gedownload..., zal ik maar zeggen.
Vanaf Verkenner naar Zen gesleept.
Het betreft een MP3 bestand (MPEG).
Grootte 4MB gemiddeld per liedje.
Bitverwerkingssnelheid per MP3 die ik heb beluisterd:
- 320KBPS
- 128KBPS

Kan je hier wat mee???
Wel, ik ben zeer benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Wijziging:
Schijnbaar niet goed geobserveerd, het bibberen/knipperen doet de speler ook als de koptelefoon er niet in zit.

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je iets toe te voegen hebt aan je post kun je het best de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop gebruiken :)

Ik zou allereerst eens proberen je firmware te upgraden, heb je dat nu al gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
OK. duidelijk 8)7 .

Nee, nog niet.
Ik ga dat doen, laat het je z.s.m. weten.
Firmware kan je geloof ik gewoon pakken van de site, klopt dat?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja, gewoon even rondkijken op de site van Creative :)

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:06

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Topicstarter
OK RoD.
Aldoende leer ik.
Ik laat het je weten.
Bedankt GertvDijk

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 13:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh, oh...., wat mooi.
Ik weet niet wat er is gebeurd met deze firmwareupgrade, het heeft zeker geholpen.
Hij doet het zeer goed, totaal geen trillingen/knipperingen meer.

Ik heb gelezen wat ze hebben toegevoegd....., dat dat het verschil maakt, had ik niet verwacht!

Kan ik de andere downloads - hieronder- ook gewoon pakken?
Creative Media Explorer-softwarepakket 5.70.13 voor Creative ZEN (25.23 MB) 31 Oct 07.
Creative ZENcast Organizer 2.00.14 Suite (21.28 MB) 25 Sep 07.

Bedankt tot zover, perfect.

• RoD
  • Niet online

RoD

Als je dat wil kun je die downloaden. Misschien is het beter dat je jezelf even inleest over de software van Creative. De manual is een goeie plek om te beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tips tot zover.

Verwijderd

Topicstarter
Potjandorie, iets te vroeg feest gevierd, helaas, hij heeft weer die trillingen en dat geknipper.
Nadat hij niet meer knipperde en/of flikkerde heb ik hem uitgezet. Na een half uurtje weer aangezet en prompt heeft hij weer een instabiel beeld als ik de muziek aan heb en door mijn speler scroll.

Moet ik mogelijk de foto's en leidjes eraf halen en dan de firmware eerst installeren??
Ik heb nu de laatste versie eerst erop gezet, maar de leidjes en foto's laten staan.
Lijkt mij toch niet??
De foto's staan standaard op de speler, de muziek heb ik wel geplaatst.

Heb je nog een suggestie RoD??

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:45:
Ik heb nu de laatste versie eerst erop gezet, maar de leidjes en foto's laten staan.
Lijkt mij toch niet??
Waarom zou alle data van de speler moeten om een firmware te installeren? Hooguit instellingen die gereset zijn, omdat er een andere setup kan worden gebruikt voor de config.
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:45:
...helaas, hij heeft weer die trillingen en dat geknipper...
Lijkt me verder gevalletje RMA worden als dit niks oplost...

Heb je ook al eens op het forum van Creative gekeken? Met mijn oude MP3 speler, 4 jaar geleden, heb ik daar veel lotgenoten gevonden, waar het probleem pas na 1 jaar (!) werd erkend door Creative, toen ik inmiddels al een ander ding had gekocht en het apparaatje allang niet meer zo hip was.

[ Voor 10% gewijzigd door gertvdijk op 13-01-2008 15:50 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• RoD
  • Niet online

RoD

Mijn eerste suggestie is om de editknop te gebruiken in plaats van steeds 2x achter elkaar te posten ;)

Verder, ik denk niet dat het uitmaakt dat je de content van je speler afhaalt of niet, zolang de firmware maar geupdate is.
Ik geloof verder dat je niet de enige bent met dergelijke problemen. Het kan ook best zijn dat Creative het nog niet goed gefixed heeft. Mocht het dus aanhouden is het wellicht handig om een RMA aan te vragen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt weer.
Kan ik dus deze vraag ook zoeken op het ervaringen topic?
Of die vraag daar stellen?

Wat is een RMA?
Allemaal nieuw voor mij.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 16:02 ]

• gertvdijk
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 15:57:
Bedankt weer.
Bedoel je...
  • het topic op de creative forums? Dat was het hele idee van de suggestie. Echt zat te vinden trouwens daar. Je bent niet de enige.
  • een topic over je speler hier op GoT? Had je daar nog niet gekeken dan? :o
Wat is een RMA?
Allemaal nieuw voor mij.
Google

[ Voor 28% gewijzigd door gertvdijk op 13-01-2008 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Gert.

Het Zen Ervaringentopic bedoel ik.
Ik heb daar al op gekeken, puur ter oriëntatie.
Dat hij nu knippert, daar heb ik niet specifiek op gelet op dat moment.
Mogelijk kan ik daar wat vinden over deze storing.
Anders daar even deze storing loslaten......., maar ik denk dat ze deze al wel gelezen hebben toch??

RMA, OK!

Mocht je nog advies hebben, heel graag.

• RoD
  • Niet online

RoD

Bedankt weer.
Nee, een ervaringentopic is niet bedoelt voor probleemvraagjes.
Wat is een RMA?
Allemaal nieuw voor mij.
Het kan best nieuw voor je zijn, maar veel informatie is gemakkelijk te vinden als je even met Google zoekt zoals gertvdijk al aangeeft. Er wordt hier toch wel van je verwacht dat je eerst zélf op zoek gaat voordat je hier een vraag komt stellen :)

Verwijderd

Topicstarter
Juist, maar een forum zoals deze heeft ook bestaansrecht door een probleemstelling te deponeren.
In welke volgorde is m.i. niet relevant.
Welkom in de multi-mediale wereld...., via verschillende wegen naar Rome.
Dit gezegde is nog steeds van toepassing, ondanks dat ze in de jaartelling N.C. geen ZEN hadden.
Zonder dollen..., we komen er wel.

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Sommige firmwares (ook de laatste) knippert het beeld op sommige momenten als je iets met de speler doet. Daar kun je niets aan doen. Mijn ZEN heeft dat ook. Als de speler verder verder goed werkt hoef je er niets aan te doen, behalve firmwareüpgrades uitvoeren als ze uitkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door Katsunami op 13-01-2008 18:51 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 20:48

lasharor

7 december 2004

Yep, mijn speler knippert ook maar dit is niet echt storend, alleen als ik een liedje afspeel en de speler terugspringt en het licht wat dimt.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Katsunami/Lasharor,

Ik dacht dat ik de enige was.
Hebben julliej exact hetzelfde probleem dan (lees mijn verhaal hierboven)???
Ik wilde hem al aanbieden voor een RMA.

Weet je....., als ik de firmware binnen haal, gaat het perfect.
Zodra ik de speler uitschakel en weer inschakel begint het weer van voren af aan.

Ondertussen heb ik de firmware al 4 keer binnengehaald.
Als dit een standaard probleem is voor meer gebruikers van de ZEN, dan wacht ik nog even om hem aan te bieden voor RMA.

Graag een reactie.

Bedankt tot zover weer.

Ik ben er verder zeer content mee

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zover ik zie heb je gewoon last van een beeld dat op willekeurige momenten knippert. Waarom dat gebeurt weet ik niet, maar mijn ZEN heeft het ook. Het doet er niet echt toe; ik vind het vervelender dat hij soms hangt tijdens het vervangen van muziek met bijvoorbeeld WinAmp (dat doet hij ook met MediaPlayer 11) en dan gereset moet worden.

Je ZEN is zover ik kan zien niet kapot. Dit probleem moet door Creative worden opgelost. Het probleem is ook pas in een van de latere firmwares geïntroduceerd.

Ik zou er niets aan doen, want als je een andere ZEN krijgt, heeft deze waarschijnlijk hetzelfde euvel. Het is geen defect, het is hoogstens wat lastig, totdat Creative het met een volgende firmware-update (hopelijk) oplost. Ik verwacht dat die er nog wel komen gaat, zeker aangezien er pas een maand geleden een nieuwe 32GB ZEN is aangekondigd en het apparaat pas 4 maanden op de markt is.

[ Voor 15% gewijzigd door Katsunami op 13-01-2008 20:41 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Niet elke Zen heeft er last van, dus een RMA hoeft helemaal niet nutteloos te zijn. Nadeel is natuurlijk wel dat je een tijdje zonder je speler moet.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie uiteenzetting Katsunami & RoD.
Een grote geruststelling of ...., juist niet.
Fijn om te horen dat er meer lotgenoten zijn. Liever niet natuurlijk......, ik wacht de Firmware af.
Als deze komt.., even afwachten......

Bedankt, perfect.

Hartelijke groet ;) ,

6 in-line

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 20:55 ]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-11 20:48

lasharor

7 december 2004

je zou ook de aller eerste firmware terug kunnen zetten, die heeft namelijk dit probleem niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gewoon eens e.e.a. proberen en wat speuren op het Net.
Bedankt voor je reactie tot zover Lasharor.
Pagina: 1