[Z-5500] Rechteruitgang ruist

Pagina: 1
Acties:

• Juppehup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:56
Mensen,

Ik heb enige weken een Logitech Z-5500 setje aangeschaft voor m'n HTPC. Mooie set, goed geluid en gemakkelijk te installeren. Ik heb hem op de Digitale Coax aansluiting op m'n Asus N4L moederbord aangesloten en werkt(e) prima.

Echter nu ben ik het één en ander aan het testen met Media Center. Ik heb de HTPC een week lang in standby laten staan, met verder alles uitgeschakeld (TV, Z-5500 etc). Ondertussen heb ik enkele programma's laten opnemen in MCE en laat ik de gids dagelijks updaten om te kijken of hij netjes uit standby komt enzo.

Echter ik heb deze week bij mijn vriendin geslapen en ben in die periode niet thuis geweest. Wat blijkt: afgelopen woensdag heeft m'n vader de stekkers uit het stopcontact getrokken. Dus alles is uitgevallen.
Kom ik vandaag thuis, wil even kijken hoe het met mn spulletje is; ruist m'n rechter achterspeaker verschrikkelijk, het is tegen het kraken aan. Speakers verwisseld, draden verwisseld; blijkt dat het puur de uitgang op de woofer is die het veroorzaakt.

Nu is mijn vraag of deze "stekker-actie" van invloed zou zijn geweest op het ontstaan van de ruis (voordat ik wegging was het immers nog niet).

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Doet 'ie het ook als je alle inputs van de pod losgooit?

Hier stond een dode link.

• Juppehup
Ja, ik heb even alles losgegooid en het spulletje naar beneden verplaatst (andere omgeving, ander stopcontact).
Ik heb nu alleen de woofer (=versterker), de controlcenter en 1 speaker aangesloten. Ook dan ruist (alleen) de rechterachteruitgang. Hij doet dit alleen wanneer ik voor een analoge input kies. Zodra ik de digitale coax of optische ingang kies doet hij het niet.

Wanneer ik hem echter op mn PC aansluit ruist hij ook op de digitale inputs. Echter alleen wanner ik hem signaal aanbied (dus bv muziek afspeel). Als ik de muziek stop blijft hij ook ruisen....

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Is het een andere ruis dan je krijgt als je op het knopje 'test' op de afstandsbediening drukt?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Juppehup
Ja, de ruis is idd anders... Als ik op test druk hoor ik uit die seaker zeg maar twee soorten ruis door elkaar.

Verwijderd

Ik denk dat je naar de zaak moet, waar je hem gekocht hebt.
Je hebt immers garantie.
En tegen je vader zeggen: dat hij dat nooit weer moet doen.
Logitech staat nu niet al te best bekent kwa gebruikte onder delen.
Pagina: 1