[LINUX] Firefox instaleren op openSuse 10.3

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008

• Soribaj
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-01 15:01
De tietel zegt genoeg. Hoe doe ik dit ? Ik heb firefox gedownload, niet de windows versie maar de linux natuurlijk (zo ver kwam ik dus wel:p) nou was it een tar.gz bestand dacht ik. Die heb ik uitgepakt en nu heb ik het mapje op mijn bureblad staan

Afbeeldingslocatie: http://i8.tinypic.com/8a1b59f.jpg

Wat doe ik verder. ?

lach me niet uit 8)7

• dragunova
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-01 15:49

dragunova

Samozaridnyia Vintovka D.

Hoi

Misschien vindt je het makkelijker om te beginnen met YAST.
Start YAST op via

KDEmenu ---> Systeem ---> YAST (beheerinstellingen). Hiervoor heb je het rootpassword nodig.

Van daaruit start je onder het kopje Software: de module Softwarebeheer.

Als die uitgerateld is kun je zoeken door firefox in het zoekvenstertje in te typen.
(eventueel is ie ook terug te vinden onder Pakketgroepen ---> Productiviteit ---> Netwerken ---> Web ---> Browsers.)

Zet vervolgens een vinkje om te installeren, druk op de knop "accepteren" rechtsonder en het zou vanzelf moeten gaan.

does the pope shit in the woods? is a bear catholic?

• Soribaj
Ik ben een redelijk nieuw bij linux. Ik wist de yast wel te vinden maar dan vraagt ie inderdaad om een root wachtwoord. maar ik heb tijdens de instalatie geen root wachtwoord opgegeven. is hier soms een standaard wachtwoord voor of zo ?

• Soribaj
Trouwens bedant voor het snel reageren :D

• dragunova

dragunova

Als het goed is heb je tijdens of vlak na de installatie een wachtwoord voor de systeembeheerder opgegeven; dit wordt ook wel het rootwachtwoord genoemd.
Root kan alles op het systeem.

Omdat root alles kan is het overigens niet raadzaam om vaak als root in te loggen.
Voor het opstarten van yast mag je best het rootwachtwoord invoeren. En het kan verder geen kwaad om een keer als root in te loggen (in een shell bijvoorbeeld) maar dan moet dat wel nodig zijn voor systeemonderhoud of beheer. Voor normaal gebruik heb je dus een gebruikersaccount aangemaakt die je verder blijkbaar braaf gebruikt. Ik wil je overigens niet bang maken om root te gebruiken, maar je er alleen bewust van proberen te maken dat root echt alles kan; dus ook partities en complete schijven wissen, om maar een voorbeeld te noemen.
Voorzichtigheid is dus geboden.

Nog een kleine tip; gebruik de edit-button op dit forum; dan blijven je topics netjes en overzichtelijk.
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. Mag ook via pm.

[ Voor 69% gewijzigd door dragunova op 12-01-2008 22:07 ]

• Soribaj
dragunova schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:01:
Als het goed is heb je tijdens of vlak na de installatie een wachtwoord voor de systeembeheerder opgegeven; dit wordt ook wel het rootwachtwoord genoemd.
Root kan alles op het systeem.
Jah dat is de Administrator op windows vista zeg maar. Ik heb wel een wachtwoord opgegeven voor mijn eigen acount maar als ik dat intik werkt dat ook niet. Ik weet zeker dat ik behalve die wachtwoord geen andere wachtwoord heb opgegeven.

Verwijderd

... hmmm zover mijn kennis van Suse 10.3 reikt, kom je er niet onderuit om een root-wachtwoord in te stellen aan het einde van de installatieprocedure hoor...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 22:08 ]

• dragunova

dragunova

edit:
niet meer nodig

[ Voor 93% gewijzigd door dragunova op 12-01-2008 23:06 ]

• Soribaj
Ik ben er al achter gekomen. Ik heb tijden de instalatie wel de wachtwoord opgegeven alleen me 'numlock' die stond uit (ik dacht dat ie aanstond) dus ik de nummer die ik intikte die zaten er niet bij. Ik zit dus nu in Yast :D

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-01 22:12

H.Boss

Hugo Boss

Veel succes met linux jongeman!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

• Soribaj
Dankjewel. :D

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoe vers is deze installatie van Opensuse? Het is namelijk het makkelijkste om direct goed overnieuw te beginnen want Yast is het meest essentiele wat jij gaat gebruiken in je installatie. Als je deze niet gebruikt valt de helft van het nut om Suse te gebruiken.

Ik zou zelf aanraden opnieuw installeren en beginnen met een goed ingevuld opstart programmalijst

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Soribaj
amozaridnyia Vintovka D dankjewel het is gelukt..! hier mag een slotje op.

• Soribaj
Touchdomex schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:54:
Hoe vers is deze installatie van Opensuse? Het is namelijk het makkelijkste om direct goed overnieuw te beginnen want Yast is het meest essentiele wat jij gaat gebruiken in je installatie. Als je deze niet gebruikt valt de helft van het nut om Suse te gebruiken.

Ik zou zelf aanraden opnieuw installeren en beginnen met een goed ingevuld opstart programmalijst
Hij staat er 2 uurtjes op. maar ik kom er wel uit.

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Touchdomex schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 22:54:

Als de installatie verder goed gegaan is is het wel mogelijk je root password te wijzigen zonder je root password te hebben.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Opgelost, en ik zou in het vervolg gewoon de package manager gebruiken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.