Toon posts:

Lange piep na slaapstand

Pagina: 1
Acties:
  • 336 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een tijd heb ik een probleempje als de computer uit de slaapstand komt. Wanneer ik bij slaapstand 1 maal op de powerknop druk om 'm uit de slaapstand te halen, dan krijg ik een lange piep van zo'n 5 seconden. Daarna doet alles het prima. Het komt volgens mij uit m'n moederbord en klinkt ook echt als zo'n 'error' piep, dus niet als het 'nette' opstart piepje.
Ik heb m'n systeem wel wat overclockt, hier de gegevens:

Gigabyte P35C-DS3R
E6750 @ 3.44Ghz, 1.35 Vcore (stock) Orthoss 10 uur stabiel.
Kingston PC6400 geheugen (1:1, dus op 430Mhz)
Be Quiet straight power 450 watt
8400GS (tijdelijk) wordt maandag 8800gt :)

Heb het geheugen ook al per stuk in het 1e geheugenbankje gestest en systeem doet het prima. Iemand een idee waar het aan kan liggen?

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Misschien eventjes Memtest. Je kunt ook even die lange piep op te zoeken in je mobo handleiding.

Succes!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
Je kan eens naar de beepcodes kijken. Hier bijvoorbeeld.
Je kan ook nog even in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter » Moederbord kijken, staat nog een BIOS beep code website in :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat dit niet zo hoort? Een van mn vorige pc's deed dit nl. ook (een msi socket A moederbord, geen overeenkomsten met jouw pc verder). Dacht dat dat zo hoorde.

[ Voor 38% gewijzigd door Palomar op 13-01-2008 00:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
In de mobo handleiding staat deze piep dus niet, maar zal memtest gaan draaien, iig dank voor de ideëen!

• tikkietrugjaap
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-05 20:16
Ik heb thuis een PC staan die een hele lange piep geeft als ik de stroom van het ding heb afgehaald. Wist eerst ook niet wat het was totdat ik merkte dat elke keer dat de stroom van het ding was af geweest, alle instellingen weg waren. BIOS batterij was dus op. Misschien is het iets in die richting?
Het moederbord dat dat geluid geeft bij mij is een Asus A7V8X-MX.

Succes.

Prima.

Verwijderd

Topicstarter
@tikkietrugjaap: nee, dat kan het niet zijn. Instellingen zijn gewoon goed. Bovendien is m'n pc nog maar een maandje oud ;)

• Solarion
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-02-2022
Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn Gigabyte GA-965P-DS4!

Verder heb ik een E6600,
3GB Corsair PC5400
8800GTS 320

Ik heb alleen de timings van mijn ram op 4-4-4 gezet en verder niks overgeclocked.

Ook als ik de pc in de slaapstand zet en dan weer wakker maak, krijg ik een vervelende error-achtige piep van een paar seconden te horen. Daarna werkt alles weer gewoon. Ik moet er alleen wel bij zeggen dat in mijn vorige windows installatie dit niet het geval was, toen bleef 1 core standaard op 98-100% na slaapstand, waardoor opnieuw opstarten alsnog nodig was. Volgens mij is dit nu niet meer het geval. (Heb pas 1 keer slaapstand geprobeerd in deze installatie)

Ik heb er nog niet echt een oplossing op, want ik heb er eigenlijk niet echt nog naar gezocht, dus daarmee kan ik je niet helpen, maar nu ik weet dat er iemand anders is met hetzelfde probleem ga ik zeker zoeken!

Wel erg toevallig dat het beide Gigabyte bordjes zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Heb nog ff geen tijd om memtest te draaien (misschien morgen) maar zal het resultaat laten weten... (Dan kan ik het geheugen uitsluiten en verder zoeken)
Wellicht stuur ik ook nog wel ff een mailtje naar Gigabyte, misschien kunnen ze daar nog wat nuttigs vertellen...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb memtest gedraait en geen problemen gevonden.
Nu zei ik in mijn begin post dat de piep uit het moederbord kwam, maar na beter te luisteren komt ie zeker weten uit m'n harde schijf.
Nu heb ik soms bij het opstarten ook een constante harde piep eruit komen. Deze blijft ook gewoon doorgaan als ik al bij het bureaublad van windows ben. Het gaat hier om m'n boot schijf. Iemand nog een idee?

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor schopje, maar heb in m'n bios alles maar eens naar default gezet en het is weg.... Snap het niet goed, want de overclock die ik had was echt stabiel (zie beginpost). Maarja, ik krijg binnenkort toch nieuw geheugen dus moet daarmee toch opnieuw beginnen.
Pagina: 1