GA-X38-DQ6 wil niet booten...

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• xnergy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 11:08
Hello Tweakers,

Ik heb vanmiddag de GA-X38-DQ6 mobo nieuw aangeschaft, dus ik met volle moed de kast open gehaald, oud mobo eruit, nieuw mobo erin en... niks.

Als ik het systeem inschakel beginnen alle fans te draaien, maar de cpu fan stopt er dan even mee, begint daarna weer te draaien en het systeem schakeld zichzelf daarna uit.

Automatisch gaat hij weer aan en hetzelfde gebeurt weer, maar nu met 3 korte pieptonen.
In de handleiding heb ik wel doorgenomen wat de tonen betekenen, maar enkel 3 keer korte pieptonen staat er niet in.

Mijn specs:

Intel Quad Q6600
GA-X38-DQ6
Nvidia 7800GTX
4 x Corsair CM2X1024 6400C4 ( heb het ook met 2 en 1 reepjes geprobeerd)
Corsair HX620W Voeding

Alvast bedankt voor de hulp, kan het goed gebruiken :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Neem deze eens stap voor stap door om te kijken welk onderdeel dat het probleem geeft. Als je het oude mobo erin duwt, werkt het dan wel weer?

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
3 korte beepes bij een AMI BIOS duiden op geheugen problemen. Andere BIOSsen lijken geen situatie met 3 gelijke piepjes te kennen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

GoT is geen helpdesk. "Dit is mijn probleem, lossen jullie het voor me op plz" is niet de manier waarop je hier een topic opent. We verwachten te lezen wat je al gezocht hebt, wat je vond, wat je toen probeerde en wat er daarna gebeurde - en vervolgens wat je deed om dat weer aan te pakken. Deze topicstart mist die inzet.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.