Toon posts:

Geen beeld op scherm: "No Signal Input"

Pagina: 1
Acties:
  • 869 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik krijg spontaan geen beeld op mijn scherm. Ipv beeld krijg ik de melding; "No signal input", net of de PC helemaal uit staat. Dit gebeurt vaak als ik de PC opstart, maar soms start ie probleemloos op en gebeurt het enige tijd later. Het gaat hier soms om minuten soms om uren. Alles draait echter normaal: ik hoor cpu-fan, harde schijf etc, alle lampjes zijn aan etc. Alle kabels zitten iig goed. Het probleem is nogal vervelend. Als ik ergens aan werk, valt het beeld spontaan weg zonder enige waarschuwing met het gevolg dat ik hetgeen waarmee ik bezig en niet kan opslaan simpelweg omdat ik niks op het scherm zie.

Specs:

-Moederbord: Foxconn 6627Ma-RS2H (fsb 800 mhz, audio, lan, vga onboard)
-CPU: Pentium D 915
-RAM 1Gb ddr2 PC5300
-Behuizing + voeding: relatief standaard goedkoop spul. De voeding is 400W.

Het probleem met name is dat ik niet weet waar het aan ligt. Ik het een nieuw moederbord (Foxconn P4M9007MB-8RS2H) gekocht om het ermee te proberen. Het de boel op precies dezelfde manier aangesloten, het systeem start wel op en er is beeld op scherm, alleen hij gaat niet booten, noch van HD noch van CD-rom. Als ik in BIOS ff ga kijken, loopt de boel daar vast: het reageert nergens meer op.

Dus het probleem is tweeledig. Met mijn oude mobo boot de zaak netjes als ik heel veel geluk heb. Zo niet, heb ik een zwart scherm met melding "No Signal Input". Als ik een andere mobo gebruik, heb ik wel beeld, maar de zaak gaat niet booten, niet van HD, niet vam CD-rom. Bovendien loopt de BIOS binnen enkele seconden vast als ik daarin ff ga kijken (niks veranderd in BIOS). Overigens dacht ik dat op zijn minst BIOS altijd hoort te werken naar behoren.

Iemand enig idee waarom het zaakje niet wil werken zoals het zou moeten werken, dus vanwaar "No Signal Input" met mijn oude mobo en waarom er geen succesvolle boot is met mijn nieuwe mobo, waarbij ik alles op dezelfde wijze aanslauit als met mijn oude moederbord?

Bvd!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door. Door alle onderdelen te vervangen en testen kom je er vanzelf achter waar het probleem zit.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:15

Thandor

SilverStreak

CSL Beleid - Probleemtopics. Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Test eerst even wat Terw_Dan voorstelt. Heb je niet overal vervanging voor dan kun je het onderdeel er ook uithalen (indien mogelijk uiteraard), immers heb je met minder hardware minder kans op fouten :).

Dit topic krijgt een schopje naar PMG.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.