TV geluid via JVC Receiver RX-E5, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12 15:04
Kort maar krachtig.Ik probeer al een tijd mijn tv geluid uit de boxen van mijn receiver te krijgen. Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Ik heb het boekje doorgespit, gegoogled de jvc site geraadpleegd maar niks. Ik heb ooit problemen gehad met mijn 360 geluid. Daar vind je alle info over mijn opstelling, zie deze link.

Verwijderd

Lees de handleding eens? Zo uit mijn hoofd heeft je receiver een scart-aansluiting. Als je een 21 pins kabel gebruikt moet je op de receiver de scart kunnen kiezen en heb je geluid. Bij de RX-ES1 werkt het wel op die manier, mijn RX-6042 zit met afsplitste cinch-stekkers uit een 21pologe kabel aangesloten.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-12 15:04
De receiver is inderdaad met scart aangesloten op de tv. Ik kan de receiver op tv modus zetten maar dat maakt geen verschil. Ik heb het scartblokje ook nog verwisseld met een ander en geswitched tussen in en out maar ook dat werkt niet.

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:35

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Je hebt het nu over scart blokje, je gebruikt dus geen scart-kabel?

Life is not about specs, it is about joy!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je moet uitzoeken hoe de TV audio uitstuurt en OF hij het kan (twee tulpjes of eventueel via een Scart-OUT aansluting), die uitgang op een audio ingang van je receiver prikken (zo'n ingang heeft een naam, TV of AUX bijvoorbeeld). Op je receiver selecteer je die ingang en dan komt het geluid van je TV op je stereo installatie.

Wat lukt hiervan precies niet?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Als ik me niet vergis doen een hoop van die JVC systemen het geluid via de scart uit de TV halen. Wat je dan aansluit, is een scart kabel, geen blokje. En je moet hem aansluiten op een scart die in & out is. En niet alleen in.
Pagina: 1