Toon posts:

Vista Ultimate installatie error

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens het installeren van vista op mn asus f3sv laptop kom ik het volgende probleem tegen :

Afbeeldingslocatie: http://farm1.static.flickr.com/112/300959334_dc894d6a2f.jpg?v=0

De alptop is met recovery disks afgeleverd...
hiervoor had ik een soortgelijke error tijdens het installeren van xp... toen bleek het een e-sata probleem te zijn.. de setup herkende geen HD om de installatie hierop uit te voeren...

Zou het deze probleem zijn ?

na wat googlen kom ik steeds dezelfde dingen tegen : disk fout gebrand, videokaart drivers, 1x e-sata probleem... ik heb geprobeerd om de installatie uit te voeren zoals het toen lukte om xp erop te zetten (sata mode op compatible zetten in bios) WERKT OOK NIET ?!

iemand enig idee ?

thnx

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-01 16:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Draai memtest eens :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Hmm klinkt als: Oem installatie is kut en probeer maar XP want Vista is kut. XP heeft de SATA driver niet dus wordt de Vista Ultimate DVD maar even gepakt. Grote kans dat hij niet helemaal lekker is gebrand ;)

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-01 07:54

H.Boss

Hugo Boss

Dit is 95% een geheugenfout. Inderdaad zoals micheal knight al zegt, controleer dmv memtest je geheugen op fouten.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Verwijderd

Topicstarter
thnx ik draai nu ff de test kijken wat dat oplevert...

nope, pass complete, no errors

nog andere ideeën ?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 02:40 ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-01 16:27

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 01:09:
thnx ik draai nu ff de test kijken wat dat oplevert...

nope, pass complete, no errors

nog andere ideeën ?
Heb je een uitgebreide test gedraaid? Ik laat memtest in dit soort situaties altijd een nachtje draaien...

Het feit dat jouw installatie door een deel van de procedure heen komt en dan opeens eruit knalt, kan erop wijzen dat je geheugen zo nu en dan een steekje laat vallen.

Het geheugen even uit de kast halen, sloten schoonblazen en weer terugstoppen kan overigens ook helpen; dat heb ik al meerdere keren meegemaakt in mijn eigen systeem (stof).

Meerdere corrupte cd`s lijkt me erg toevallig... misschien kun je de installatiebestanden op de harde schijf zetten en vervolgens installeren?

[ Voor 12% gewijzigd door Michael Knight op 13-01-2008 03:30 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
ik liet gewoon 1 volle pass draaien die ong. 130 minuten duurde... is dat voldoende ? uhh betreft stof, ik weet niet hoe snel dat gaat maar de laptop is nog maar een maand of 4 oud..

ik geloof toch nog steeds dat het een HD driver probleem is waardoor de setup opeens stopt..?? maarja kan hier ook verder niets voor vinden in vista...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:58
Michael Knight schreef op zondag 13 januari 2008 @ 03:29:
Meerdere corrupte cd`s lijkt me erg toevallig... misschien kun je de installatiebestanden op de harde schijf zetten en vervolgens installeren?
Het gaat om 1 Vista DVD. De XP CD was wel goed, maar had geen SATA drivers. Vanwege het verhaal gok ik er gewoon op dat het een gebrande DVD is. Dit zal de TS zelf wel weten, maar in dat geval raadt ik aan om een andere Image te downloaden en op 2x te branden. Desnoods testen in een virtualmachine om te kijken of het medium goed is.

Verder zal het geen stof zijn, daarvan gaan je temps wel omhoog, eens per half jaar scheelt wel, maar de setup zal er zeker neit door vastlopen. De F3 serie blijft lekker koel (tov mn oude A6 die ik had) en stofzuigen doe je vaak om temps omlaag te halen.

Wanneer krijg je de fout overigens? Direct na het instellen van de partitie ed of pas als hij ergens midden in de setup zit?

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 13-01-2008 14:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor jullie hulp mensen.. het scheen toch aan de dvd te liggen..installatie is met een NL vista dvd gewoon gelukt :)
Pagina: 1