Time machine drive kopiëren

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:45
Als extra beveiliging tegen brand/diefstal/falen van mijn iMac wil ik een kopie maken van mijn time machine schijf. Ik heb een tweede externe 500GB schijf gekocht en dacht de Backups.backupdb directory gewoon te kopiëren naar de andere externe drive. Naast dat ik mijn username/password moet invoeren gaf het OS ook een "error -50". Is het überhaupt mogelijk om een werkende kopie te maken? Herkend time machine de gekopieerde directory?

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Waarom maak je niet met Time Machine een nieuwe kopie op de nieuwe drive? Lijkt mij veel makkelijker...

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• Prutsky
domi235 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:17:
Waarom maak je niet met Time Machine een nieuwe kopie op de nieuwe drive? Lijkt mij veel makkelijker...
Dan heb je toch niet de history die de orginele time machine backup wel heeft?!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
En als je zegt dat je het wil verplaatsen? Volgens mij zit die mogelijkheid er dan wel ergens tussen.

PSN: djmurcielago

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-02 10:28
Via carbon caopy cloner of superduper misschien.

• Prutsky
Ik nog even verder gegoogled en kwam uiteindelijk dit tegen:
http://www.macosxhints.co...p?story=20071128055047339

Het blijkt niet zo 1-2-3 te kunnen (hardlinks e.d. mee te nemen enzo). Ik neem hier liever geen risico's mee. Ik gebruik de 2e drive dan maar om daar ook een volledige backup te maken en een keer in de zoveel tijd de drive aan de iMac te koppelen. De 1e drive is dan gewoon de primary backup drive en 2e voor incidentele backups en noodgevallen restores...

Verwijderd

Kun je niet binnen time-machine instellen dat je iMac naar meerdere hardeschijven moet backuppen?

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:28

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Je kunt er voor kiezen om eens in de tijd met carbon copy cloner gewoon je mac 1 op 1 naar disk te clonen. Gewoon een nachtje laten draaien en klaar. Dat is echter niet zo makkelijk als timemachine.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-02 09:19

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ik had ook zoiets gehoopt. Ik heb namelijk laatst mijn 120 G time machine schijf vervangen door een 500G exemplaar. Maar wou eigenlijk wel de history bewaren. Maar zoals ik het me herinner, kon je maar 1 disk als time machine disk toewijzen. Ook kon ik het kopieren zo snel niet vinden. Denk dat dat er ook (nog?) niet inzit overigens... Ik ben uiteindelijk maar gewoon op de nieuwe disk begonnen...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Pagina: 1