Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb dringend jullie hulp nodig.
Ik heb een netwerkje gemaakt met een xo (proffesionel) machine als server voor de data.
Hier hangen 3 vista pc's en 2 xp's aan.

Hier het vreemde:
Tot 31 december konden de vista gebruikers gewoon bij de xp share.
Na 1 januari krijgen de vista gebruikers 'opeens' een popup scherm waar je wachtwoord moet invullen...maar wat je ook invult het werkt niet.

Op de xp machine staat dus een locaal account met wachtwoord.
Op de vista pc staat hetzelfde account. Met dit account ga je dan naar de share.
Heeft altijd gewerkt maar na 1-1-2008 niet meer.

En dan is het gekke dat de share wel te benaderen is door de XP pc's.

Dus samengevat:
De vista pc's kunnen NIET meer naar de share van XP.
De xp pc's kunnen WEL naar de xp share.
Het heeft altijd gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen797
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:52
Hier hebben wij thuis ook last van gehad. Bij het netwertkcentrum kan je bij de opties beneden instellen: Met wachtwoord beveiligd delen. dit moet je uitschakelen. Hielp bij mij :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Yep daar zit het, mar ben benieuwd of het dan wel lukt! Ik heb zelf ook mega problemen met het maken van een normale share op vista pc's terwijl dit bij xp pc's supermakkelijk is. Iemand een idee waar je dan mee te maken hebt? Instellingen in vista heb ik allemaal gehad en hij ziet de shared dir wel maar je komt er niet in.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vista is gewoon een rot systeem zoals wat jeroen797 zegt kan je de wachtwoord gaan sharen en dat moet dan gaan werken, want als dat uistaat dan krijg je direct een melding en wordt gevraagd voor wachtwoord maar als je dat aanzet wordt de wachtwoord geshared naar je vista computer en krijg je ook geen last daar van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heb de optie uitgezet maar het werkt nog steeds niet...
Het probleem is van VISTA naar XP.....

Terwijl het dus gewoon maanden heeft gewerkt.
Zijn er geen oplossing met bijvoorbeeld een bepaald programmaatje ofzo?