"U150" foutmelding CANON pixma mp510

Pagina: 1
Acties:
  • 5.486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarLL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02-2021
Beste tweakers,

sinds april vorig jaar heb ik een Canon Pixma MP510 All in one. Dit toestel deed prima zijn werk, tot enkele dagen geleden één van de inktanks vreemd gedrag begon te vertonen. Dit apparaat bevat 4 inkttanks: 1x 26ml zwart wit + 3x 13ml kleuren.

Sedert enkele dagen krijg ik de foutmelding "U150" op het kleine lcd-scherm: Eén van de inkttanks kan niet worden herkend". Het inktpatroon eruit halen en er terug plaatsen heeft enkele keren geholpen, maar dit lukt nu ook al niet meer. Via google vond ik nog klachten over gebruikers die berichtten dat het probleem te wijten is aan de chip op het Cyaan inktpatroon en dat Canon de consument aanraadt een nieuwe inkttank aan te kopen.

Ik heb reeds gemaild naar Canon, maar mijn vraag of men bereidt was de overigens NOG volle inkttank te vervangen, werd niet gereageerd.. Een nieuwe inkttank kopen ZOU het probleem moeten oplossen... :(

Afbeeldingslocatie: http://images.ciao.com/inl/images/products/normal/326/product-616326.jpg

Heeft iemand dit probleem nog ondervonden en hoe hebben jullie dit aangepakt? De Canon helpdesk stalken totdat ze met een aanvaardbaar voorstel komen? Mijn printer is slechts 8,5 maanden oud, dus ik hoop dat FNAC bereid is hem te vervangen tegen een "werkend" exemplaar indien een nieuwe inkttank aankopen niet zou helpen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 22:06

Nik

Bellen in plaats van mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Grappig, hier precies hetzelfde probleem. Klacht naar canon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249062

Het is een foutmelding (Printcartridge not recognized/None genuine cartridge/etc) die bij verschillende merken/modellen voorkomt die chipped cartridges gebruiken. De printer onthoudt meestal alleen het serienummer of een deel ervan van de cartridge op de chip. Je moet de printer dus misleiden door te doen alsof je een nieuwe cartridge hebt geplaatst.
Verwijder de cartridge en plaats een willekeurige andere, desnoods 1 die al bijna leeg was. En probeer een printopdracht. Vermoedelijk zal de melding verdwenen zijn. Als dat het geval is kun je de vorige weer plaatsen en doorgaan met je werk. Veel succes.
Sjeng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:13
Mail terug gehad van canon, worden nieuwe cartridges gestuurd.

Erg netjes! Positief verrast door canon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250815

Voor iedereen die hier nog langsbladerd omdat je dezelfde probleem heb met dezelfde of een andere printer van Canon...
Je kan de inkttanks die door de printer niet herkend wordt bij de dealer omruilen.
Dit is overigens alleen zo als de inktanks origineel zijn en als ze niet hervuld zijn!

Als de dealer moeilijk doet, toch door blijven zeuren! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• araphor
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem. Het gekke is dat zelfs scannen niet meer mogelijk is wanneer de cartridge niet wordt herkend. De foutmelding blijft in de display staan en niets lijkt meer te kunnen voor de cartridge is vervangen. Is er toevallig iemand die weet hoe toch te scannen totdat de cartridge vervangen is?

Edit:
Reactie Canon: 'Verder kunnen wij u meedelen dat het niet mogelijk is om te scannen. Hiervoor dient de foutmelding opgegeven zijn of alle cartrigdes aanwezig te zijn.'

[ Voor 22% gewijzigd door araphor op 14-04-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Ik zit nu dus met hetzelfde probleem, de cyaan wordt ook niet meer herkend. Ik had dit een keer eerder, maar na herplaatsen werkte hij weer, nu is hij er idd mee opgehouden en geeft hij de melding: 'De volgende inkttank wordt niet herkend'..

Toch raar dat ze hier niets aan doen als ze weten dat die probleem er is en veel mensen er last van hebben.

Ff rondgezocht op google en nog veel meer klachten gevonden en veel meer dezelfde antwoorden van Canon, namelijk de cartridge vervangen met een nieuwe.. Lekker makkelijk geld verdienen zo.. 8)7

Nou ja, ik schaf morgen maar een nieuwe cartridge aan en probeer de chip maar te vervangen, eens kijken of dat werkt. (heb namelijk nog maar 1 pagina met blauw erin geprint, aangezien ik de printer nog niet zo lang heb :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 238080

Ik heb ook steeds problemen hiermee en heb nog een volle cardridge de originele ik denk dat ik een mail naar canon ga sturen wat te doen.
Ik heb de printer pas 5 maanden en er is meer veel beleid mee omgegaan dus ik vind het ook gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Anoniem: 238080 schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 18:43:
Ik heb ook steeds problemen hiermee en heb nog een volle cardridge de originele ik denk dat ik een mail naar canon ga sturen wat te doen.
Ik heb de printer pas 5 maanden en er is meer veel beleid mee omgegaan dus ik vind het ook gek.
"U gaat een nieuwe inktcardrige moeten aanschaffen meneer." kreeg ik te horen toen ik belde voor precies dit probleem.
Ook kreeg ik te horen dat dit zeker geen bekend probleem was bij Canon. Tja, zeker niet in zijn eigen FAQ'je oid :?

Easy money, gewoon op het achterlijke idee komen een chippie op je inktpatronen te stoppen en die dan bij de Cyaan heel vaak laten falen. En geen garantie oid geven natuurlijk, lekker een nieuwe halen voor 11 euro :z

[ Voor 8% gewijzigd door TheZeroorez op 12-06-2008 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Update: Een nieuwe werkte perfect ja. Tot gisteren de gele stuk ging (75% vol). Het inkniveau kan zogenaamd niet gecontroleerd worden.

Leuk helpdesk-figuur (dezelfde) die weer zegt dat ik een nieuwe moet kopen en het stuk gaan 'nu eenmaal kan gebeuren'. Een uitvalpercentage van 25% op je inktpatronen van 14 euro per stuk... Kan gebeuren ja, en nee 'geen garantie'.

Of het nu de printer is die de patronen sloopt of de patronen die gaar zijn: geen idee. Het is in ieder geval niet helemaal pluis met die dingen, ook andere kleuren niet dus.

Hoe zit het met de wettelijke fabrieksgarantie op simpele dingen als inktpatronen?

[ Voor 25% gewijzigd door TheZeroorez op 24-06-2008 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Je hebt ook reset devices voor Canon cartridges. Misschien dat je het daarmee kunt fixen, als je geen zin hebt om een nieuwe cartridge te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Thx, ik zal eens wat in die hoek zoeken. De nieuwe chips schijnen niet zomaar te resetten te zijn, maar je brengt me zo wel op wat ideetjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:10
TheZeroorez schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:18:
Thx, ik zal eens wat in die hoek zoeken. De nieuwe chips schijnen niet zomaar te resetten te zijn, maar je brengt me zo wel op wat ideetjes :P
Intussen wel. En dat werkt ook prima om de U150 foutmelding te laten verdwijnen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gelukkig wilde informatique me wel gewoon nieuwe geven, maar dat ze toch te resetten zijn is mooi :)
Pagina: 1