WMV afspelen met FFDshow codec

Pagina: 1
Acties:
  • 1.154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Ik heb vorige week MediaPortal geinstalleerd en ben daar een beetje mee aan het klooien. Nu is het zo dat ik het FFDshow (tryouts) pakket gebruik voor het docoderen van videobestanden. Op mijn computer heb ik ook Windows Media Player 11 van Microsoft staan.

(Ik ben aan het testen met Media Player Classic omdat die ook met Directshow filters werkt, vandaar dat je me die naam ook hoort gebruiken)

Als ik met MPC een .mp4/.mkv afspeel die geencodeerd is met de H264 codec, dan zie ik dat deze afgespeeld wordt middels FFDshow.
Als ik met MPC een .wmv afspeel die geencodeerd is met de WMV9 (VC1) codec, dan wordt hij afgespeeld met de codec uit WMVideo Decoder WMO.

Ik wil echter dat het .wmv afgespeelt wordt door FFDshow. Ik heb daarom met Directshow Filter Manager 0.5 de Merit van de Windows Media Video Decoder al op extra laag gezet, maar dat mag niks baten.

Ik heb ook op andere sites gezocht, maar niks gevonden (onder andere Doom9). Heeft ieman een oplossing voor mijn probleem?

Verwijderd

Je kan proberen FFDshow the preferen in MPC?

• Double J
MPC is toch een Directshow speler? Dus dan doe ik dat toch doormiddel van de Directshow Filter Manager. Of bedoel je bij het importeren van externe filters?

Maar als ik dat doe, dan is het bij MediaPortal nog niet verholpen....

edit:
Ik heb in MPC nu FFDshow als externe filter geimporteerd en op Prefer gezet. Maakt niets uit. Kan FFDshow Uberhaupt wel VC1 bestanden decoderen?

[ Voor 25% gewijzigd door Double J op 13-01-2008 22:59 ]

• Double J
Iemand die hier ervaring mee heeft?

Verwijderd

In MediaPortal configuration kan je zo de codec instellen onder movie toch? Alles op ffdshow zetten en klaar.