Ik heb nu de system partitie met GHOST naar de hitachi overgebracht en de seagate uitgezet. Nog steeds alleen maar PIO. Op de MS site gekeken en daar vond ik dit:
After you suspending and resume your computer several times, hard disk performance may be reduced. If you use Device Manager to view the properties of the IDE channel towhich the drive is connected, the Advanced Settings tab may show that the current transfer mode for the drive is "PIO Mode.
CAUSE
After the Windows IDE/ATAPI Port driver (Atapi.sys) receives a cumulative total of six time-out or cyclical redundancy check (CRC) errors, the driver reduces the communications speed (the transfer mode) from the highest Direct Memory Access (DMA) mode to lower DMA modes in steps. If the driver continues to receive time-out or CRC errors, the driver eventually reduces the transfer mode to the slowest mode (PIO mode).
Het is inderdaad gekomen nadat ik de machine, omdat de energie rekening wat hoog begon te worden, na 1 uur idle liet hibernaten. Had ik dat maar nooit gedaan......
de oplossing die op de MS site staat geprobeerd, maar de registry entry staat al zoals het hoort:
ResetErrorCountersOnSuccess staat al op 1.
DUs nu maar eensch de truuk die ook op t.net staat als truukje:
Soms wil het voorkomen dat de IDE apparaten niet goed worden herkend, dat de CD/DVD lezers/branders de schijven niet (goed) herkennen en/of dat de DMA mode niet wordt gepakt (optie staat op "DMA if available" en dan toch PIO mode krijgen), verwijder dan de IDE controllers uit de apparaatbeheer en installeer ze na een rebootje opnieuw. Of forceer het apparaat op PIO mode, doe een reboot, zet het apparaat daarna op "DMA if available" en reboot opnieuw.
Nu leek me het weghalen van de IDE driver op de harddisk niet zo een gezond idee. Dus alleen de pio aan/uit geprobeerd.
Wederom geen succes. Ik wordt een beetje gek van dit gezeur. Weet iemand waar windows opslaat hoevaak er een hibernate is uitgevoerd?