Ik heb een invoerveldje met een achtergrond, zie voorbeeldje:
http://www.daniel.ejoty.nl/temp/
Wanneer ik hier ga typen en de inhoud langer word dan de breedte van het invoerveld schuift de hele inhoud naar links terwijl je doortypt, zoals het hoort.
Maar in Internet Explorer gaat de achtergrond ook mee.
Hieronder de CSS van het voorbeeld.
Normaal gesproken vind ik wel een goede oplossing voor een IE bug, maar bij deze kan ik er maar weinig over vinden.
Een oplossing die ik heb kunnen vinden was: de achtergrond niet aan de <input> geven maar aan een <div> eromheen of aan het <form> waar de <input> inzit.
Probleem is alleen dat in IE de margin van een <input> altijd net wat anders, dan bij bijvoorbeeld Firefox.
Daarbij vind ik het een beetje lelijk, ik vind een nette pagina namelijk erg belangrijk.
Misschien weet iemand een andere mogelijkheid om dit probleem op te lossen?
Het probleem doet zich voor in zowel versie 6 als 7.
http://www.daniel.ejoty.nl/temp/
Wanneer ik hier ga typen en de inhoud langer word dan de breedte van het invoerveld schuift de hele inhoud naar links terwijl je doortypt, zoals het hoort.
Maar in Internet Explorer gaat de achtergrond ook mee.
Hieronder de CSS van het voorbeeld.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| form input.textfield { width: 139px; height: 15px; background: url("images/textfield_bg.png") left top no-repeat; margin: 0; padding: 3px 5px 0 5px; font-size: 10px; border: 1px solid #4a4a4a; } |
Normaal gesproken vind ik wel een goede oplossing voor een IE bug, maar bij deze kan ik er maar weinig over vinden.
Een oplossing die ik heb kunnen vinden was: de achtergrond niet aan de <input> geven maar aan een <div> eromheen of aan het <form> waar de <input> inzit.
Probleem is alleen dat in IE de margin van een <input> altijd net wat anders, dan bij bijvoorbeeld Firefox.
Daarbij vind ik het een beetje lelijk, ik vind een nette pagina namelijk erg belangrijk.
Misschien weet iemand een andere mogelijkheid om dit probleem op te lossen?
Het probleem doet zich voor in zowel versie 6 als 7.