Toon posts:

Router niet werkend te krijgen via alice internet..!

Pagina: 1
Acties:
  • 3.676 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

even een vraagje. ik heb gister een router van linksys gekocht maar krijg deze dus niet werkend. ik heb een internet verbinding van alice. Ik heb al contatct met linksys gehad en die hadden mij aangeraden om terug te gaan naar de winkel en hem daar om te ruilen. Dat hebben we inmiddels gedaan maar ook met een andere type router van linksys krijgen we het internet niet werkend. het gaat om de linksys WRT54G. en de modem van alice is een copperjet. het verkrijgen van een ip adres is de router duurt erg lang terwijl als ik de modem direct op de pc aansluit ik gewoon gelijk een ip heb en dus ook gewoon gelijk kan internetten. Hiervoor heb ik met een sitecom router gewerkt deze was niet draadloos maar deze werkte dus gewoon perfect... heeft iemand nog een tip hoe ik mijn internet via de router werkend kan krijgen..?

alvast bedankt..!

gr. r0mari0__

Verwijderd

Kan het zijn dat je voor Alice in je router het mac adres van de pc moet klonen?
(in jouw router via "setup > mac address clone")

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 12:35
Welk IP adres krijg je van je copperjet als je je PC direct aan je modem koppelt?
Stel dit adres in de Linksys eens in als vast IP adres, (of een adres hoger/lager in dezelfde range, bij mijn ouders thuis wordt de router op een 192.168.1.9 gezet, de DHCP adressen van de ADSL Modem beginnen namelijk pas bij 192.168.1.10) werkt het nu wel?

(Het heeft in ieder geval als voordeel dat je áltijd je wifi router kunt vinden in je netwerk, anders moet je gaan zoeken op welk adres de DHCP je modem heeft gezet als de lease is verlopen, best handig als je WiFi instellingen moet wijzigen).

Als je pc van de Copperjet overigens een 192.x.x.x adres krijgt, dan moet je in je Linksys ook ff DHCP uitzetten.

(Heel misschien kun je ook ff kijken om de mode om te zetten van Router naar Access-point of switch-mode? De Asus die ik gebruik heeft dit namelijk wel, dan kan ik in de router de kabel in de WAN poort laten zitten, anders moet je wellicht ook de kabel in je Linksys in 1 van de 4 lan-poortjes prikken...)

Edit: Wat PatDick zegt kan ook nog eens kloppen! Mocht bovenstaande én PatDick's oplossing nóg niet werken, kloon dan ook eens de naam van je pc in je Linksys....

[ Voor 7% gewijzigd door F-Tim op 12-01-2008 17:45 ]

Wanna play?

Verwijderd

Topicstarter
Dat mac adres clonen vertelde de helpdesk van linksys mij ook en zal het nu dus nog eens proberen met deze router
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:37:
Kan het zijn dat je voor Alice in je router het mac adres van de pc moet klonen?
(in jouw router via "setup > mac address clone")

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:07
Alice werkt via BBNed. Die werken niet met mac adressen.

De clou is dat maar één kapitein op je schip kan hebben.
Je schrijft dat internet direct via de Copperjet geen probleem is. Dus die is de baas.
Dan moet je de Linksys in bridge modus zetten en/of DHCP server uitzetten.
De Linksys wordt dan een doorgeef luik. En dus geen conflicten meer.

Verwijderd

Topicstarter
Oke tot zover duidelijk maar hoe zet ik die router dan in bridge mode..? want kan het niet vinden in de instellingen van de router..!?
cornfed99111 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:20:
Alice werkt via BBNed. Die werken niet met mac adressen.

De clou is dat maar één kapitein op je schip kan hebben.
Je schrijft dat internet direct via de Copperjet geen probleem is. Dus die is de baas.
Dan moet je de Linksys in bridge modus zetten en/of DHCP server uitzetten.
De Linksys wordt dan een doorgeef luik. En dus geen conflicten meer.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:07
Dan moet je de DHCP server uit zetten...

Nog effe copy/paste uit ander forum:

Deze waarden duiden er op dat je copperjet gewoon in routermode functioneert. Aangezien de srt54g ook al als router functioneert zou ik deze degraderen tot een draadloze switch. Doe hiervoor het volgende;
1) Voorzie de wrt54g van een nieuwe intern ip-adres welke ligt in de range van de copperjet (172.19.3.xxx) maar NIET in de dhcp-range van de copperjet.
2) Schakel de dhcp-server uit van de wrt54g.
3) Verbind tot slot de wrt54g via een van z'n lan-poorten met de copperjet ipv. de wan-poort.

Wanneer je computer nu bedraad dan wel draadloos verbonden is met de wrt54g dan zul je dezelfde ip-adresgegevens moeten ontvangen zoals je eerder had gepost. De wrt54g kun je nu overigens bereiken op het nieuwe ip-adres welk je hebt gegeven (stap 1) en de copperjet op het normale ip-adres.

[ Voor 91% gewijzigd door cornfed99111 op 12-01-2008 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou het klinkt allemaal heel in gewikkeld dus zou je het misschien een klein beetje kunnen verduidelijken. Ik moet dus die dhcp shit uitzetten en hem dan dus op static ip zetten
dan krijg ik dus dat ik alles zelf in moet vullen zoasl standaard ip, gateway,dns en zulk soort ongein. Wat moet ik nu ds precies doen..?

gr.. romario
cornfed99111 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 19:09:
Dan moet je de DHCP server uit zetten...

Nog effe copy/paste uit ander forum:

Deze waarden duiden er op dat je copperjet gewoon in routermode functioneert. Aangezien de srt54g ook al als router functioneert zou ik deze degraderen tot een draadloze switch. Doe hiervoor het volgende;
1) Voorzie de wrt54g van een nieuwe intern ip-adres welke ligt in de range van de copperjet (172.19.3.xxx) maar NIET in de dhcp-range van de copperjet.
2) Schakel de dhcp-server uit van de wrt54g.
3) Verbind tot slot de wrt54g via een van z'n lan-poorten met de copperjet ipv. de wan-poort.

Wanneer je computer nu bedraad dan wel draadloos verbonden is met de wrt54g dan zul je dezelfde ip-adresgegevens moeten ontvangen zoals je eerder had gepost. De wrt54g kun je nu overigens bereiken op het nieuwe ip-adres welk je hebt gegeven (stap 1) en de copperjet op het normale ip-adres.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Als IP adres van de Linksys stel je dus een IP adres in dat in de range van je Copperjet modem zit.
Als je Copperjet jouw PC als IP adres bijv. 172.19.3.10 geeft, stel je de Linksys in op 172.19.3.9 zodat je geen conflicten kunt gaan krijgen.
In principe kun je verder alles leeg laten, dus DNS, gateway etc. hoef je niet in te vullen.
Je sluit dan de Linksys via een van zijn 4 LAN poorten aan op de Copperjet, dus NIET via de internetpoort van de Linksys.
Als je je PC vervolgens weer op de Linksys aansluit, zou deze weer internet moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
halaas heb alles wat me verteld is gedaan maar het lukt nog steeds niet:s

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

met trots kan ik vertellen dat ik eindelijk internet heb via mijn router. het probleem is waarschijnlijk geweest dat mijn router te ver van mijn modem stond. heb dat nu veranderd en heb nu echt super snel internet.

ik wil wel even iedereen bedanken die mij geholpen heeft..!

gr. r0mari0__

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

router tever van modem ?

klinkt als een kabelprobleem, heb je met zelfgemaatke kabels iets gedaan ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb er niets mee gedaan weet ook niet hoe het komt maar die kabel die van de modem router liep zit nu tussen de router en een pc en ik heb die router met een utp op de modem aangesloten. De modem op een lan poort aangesloten en werkt nu super alleen kan ik niet meer in de instellingen van de router komen alleen wanneer ik hem reset en rechtstreeks aansluit op me pc zonder verdere internet verbinding. maarja het werkt en is nu ook goed beveiligd.
fish schreef op zondag 13 januari 2008 @ 16:14:
router tever van modem ?

klinkt als een kabelprobleem, heb je met zelfgemaatke kabels iets gedaan ?

Verwijderd

Een beetje laat misschien, maar om even duidelijkheid te krijgen in het probleem is het volgende misschien wel handig om te weten.

Zoals ik het begrijp is deze in eerste instantie aangesloten via je eigen (langere) standaard UTP (Cat5,6,7?) Een router en je netwerkkaart in je PC werken in de meeste, danwel alle gevallen met normale UTP kabels.

De Copperjet die je van Alice mag gebruiken dient te worden aangesloten via een crosslink-kabel.
Deze is meegeleverd.

Dat verklaart mogelijk waarom je linksys router geen IP-adres kreeg.

Het lijkt erop dat je linksysrouter nu als hub functioneert (aangeloten op de Copperjet via lan)
In dat geval kun je misschien via de Copperjet achterhalen welk IP-adres je linksysrouter heeft en dit invoeren als url in je browser. Mogelijk lukt het je dan wel om in het configuratiescherm van je linksys te komen.

Succes ermee !

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Hm, router achter copperjet in router modus werkt gewoon hoor :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Verwijderd schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 12:59:
De Copperjet die je van Alice mag gebruiken dient te worden aangesloten via een crosslink-kabel.
Deze is meegeleverd.
Hoeft niet perse als er Auto MDI/MDX op een kant actief is. Met andere woorden: Als er link is, werkt het.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Yapser schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:30:
[...]

Hoeft niet perse als er Auto MDI/MDX op een kant actief is. Met andere woorden: Als er link is, werkt het.
niet perse .. al je een hobby bob kabel hebt zonder rekening te houden met de adreparen kun je link hebben maar het werkt niet / slecht

Iperf

Pagina: 1