Toon posts:

Photoshop en lightroom bevriezen onder leopard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Sinds dat ik Mac OS X 10.5 Leopard gebruik ervaar ik wat problemen met het Photoshop pakket. Het probleem lijkt op een freeze. Ik kan in PS geen knopjes meer aanklikken (ze highlighten wel), of tekenen. Als ik dan door blijf tekenen krijg ik eerst een strandballetje; en vervolgens gaat photoshop opeens de handelingen doen die ik gemaakt heb.

Zelfde heb ik bij Lightroom; het treedt op als ik aan de sliders probeer te schuiven bij lightroom gaat dat vervolgens heel langzaam en traag. Soort van delay van 10 seconden en vervolgens heel langzaam het slidertje bewegen. :(

Wat wel opviel is dat in de Finder; het groter maken de preview hetzelfde effect geeft.

Andere programma's ervaren dit probleem niet, en als photoshop freezed kan ik in andere programma's ( Safari, iCal, iGTD, Mail) nog gewoon werken.

Ik heb rond gezocht op internet, maar niet echt een oplossing gevonden. Alles schoonmaken met
"Mac Helpmate" mocht ook niet baten.

Ik gebruik een Macbook van eind 2006; met Core Duo 2Ghz. Ik heb het geheugen ge-upgrade naar 2GB; Kingston KTA. Erop aangesloten zijn 3 Externe USB schijven (niet-usbpowered) via hub(200gb+2x500), toetsenbord en Wacom tablet.

Mocht iemand iets weten help mij dan, want zo wordt foto's bewerken en tekenen erg vervelend.
Bijvoorbaat bedankt ! :)

Ik gebruik uiteraard de laatste versies; CS3 en Lightroom 1.3.1 :)

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-02 23:54

wavemaster100

Very ZEISS

misschien is het handig om te vermelden welke versies je van die programma's gebruikt?

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2