Sony autoradio -> Ford Fiesta ('94)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.956 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51014

Topicstarter
Ik wil graag een Sony Autoradio aansluiten in een Ford Fiesta uit 1994. Ik heb wat rondgelezen op dit forum, en kom het eea tegen over verloopstekkers, iso-kabels, ed.

Hieronder wat foto's:

Kabels in de auto:
Afbeeldingslocatie: http://www.unyc.nl/img/Aansluiting_auto_ford_fiesta.jpg

Kabel aan de autoradio (de witte is een verloop van de bruine en de zwarte):
Afbeeldingslocatie: http://www.unyc.nl/img/Aansluiting_radio_sony.jpg

Ik ben benieuwd welk verloopstekkertje ik moet hebben. Op de site van Halfords bijvoorbeeld kom ik geen stekkertjes tegen die hier zouden passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:07
Knip de draden door koop een isoverloop zet ze daar in.

Werkt dan beste, je kan weinig verkeerd doen ivm boordcomputer e.d. want die zit ertoch niet in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:00
De kabels van de radio zelf moet je nooit verknippen. Die zijn namelijk bijna niet lost te krijgen.

De iso versloopstekker (degene die je tussen de radio stekker en de auto stekkers hoort te stoppen) is voor een eurotje of 3 te krijgen.

Moet je eentje vragen voor sony naar fiesta 94. Dan hoef je als het goed is niks te knippen.

*Edit, aan je plaatje te zien heb je al een iso stekker er op zitten, toch? Misschien even kijken naar een andere kabel die wel past, anders wordt het knippen.

Als er geknipt gaat worden moet je wel even de multimeter er bij pakken.

Op de gele moet +12v op zwart de - Dat is genoeg om je radio aan te krijgen.

Dan de speaker kabels. Die zitten allemaal op een kluitje. En dan wordt het even uitzoeken, voorbeeldje:
-blauw en blauw-met-zwart zijn dan de plus en min voor 1 speaker
-wit en wi-met-zwart zijn dan de plus en min voor een andere.

Er zijn 4 speaker aansluitingen als het goed is. links, rechts, linksachter, rechtsachter. Welke bij welke kabel hoort kun je vinden door met de balans en de fader te spelen.

Om de plus en de min uit te vogelen moet je kijken of de speaker naar buiten uitslaat bij bass. Of naar binnen. Als hij naar buiten gaat zit het goed.

[ Voor 75% gewijzigd door Dekaasboer op 12-01-2008 17:25 ]

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51014

Topicstarter
FulmeN schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:11:
Knip de draden door koop een isoverloop zet ze daar in.

Werkt dan beste, je kan weinig verkeerd doen ivm boordcomputer e.d. want die zit ertoch niet in :)
Welke draden? Van de auto en van de radio? En dan de kleuren met elkaar verbinden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik zou ook gewoon even naar een lokale garage gaan, daar even specifiek vragen en voila het komt goed.
De fiesta ('94) van mijn vriendin heeft op die manier nu ook probleemloos een Pioneer radio erin zitten.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Halfords heeft die verloopjes weldegelijk. Ik ben er ook achter een DIN-verloopje geweest voor een Fiesta uit 1994. Gewoon even naar de winkel gaan. Daar heb je een compleet rek met verloopjes. 100% zeker dat het past :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 232191

je kunt er verloopstekkertjes voor halen.
je kunt ook gewoon beide stekkers eraf knippen en zelf de kabels verbinden.
ik heb er bij mijn 96' fiesta een pioneer radio ingezet.
had ook niet zon stekkertje, dus ik heb beide stekkers eraf geknipt en de boel netjes gesoldeerd.

zon verloopstekkertje is mischien handiger, maar kwas toch al lang bezig omdat ik ook n versterker, en subwoofer in zelfgemaakte kast aan het inbouwen was, dusja wou t ook meteen afmaken.

maar kabels horen hetzelfde te zijn, die 2 witte en 2 roze kabels zijn voor je speakers, op de kabel staat geschreven voor welke.
dan heb je nog een gele en een rode nodig.
de gele moet continue 12v hebben, en de rode aan de acc stand van t contactslot, zo zit t bij mij tenminste.
als je problemen hebt dat de acc stand niet goed werkt kun je ook de gele en rode kabel vanaf de radio aan de gele draad die uit de auto kwam solderen, dan doet ie t altijd, ook als t contact af staat. dan moet je de radio dus steeds met de hand afzetten (of frontje eraf halen natuurlijk).
dan heb je alleen de aarde nog, maar dat spreekt voor zich.

antennekabel zou moeten passen anders kan je daar ook n verloopstekkertje voor halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 232191 op 12-01-2008 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:07
Anoniem: 51014 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:16:
[...]

Welke draden? Van de auto en van de radio? En dan de kleuren met elkaar verbinden ofzo?
van de auto niet die van de radio !

Zorgen dat je auto dus ook een iso plug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Idd, verloopje halen bij de eerste de beste autoshop.

Beetje searchen, beetje googlen, vragen bij een auto / electronica winkel is the way to go.
Hier een topic openen.. neuh...

[ Voor 54% gewijzigd door teacher op 12-01-2008 20:19 ]

Wise enough to play the fool

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.