Toon posts:

Pixelgarantie dode pixels consumentenrecht

Pagina: 1
Acties:
  • 566 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort een nieuw tft beeldscherm te kopen. Heel veel winkels zoals bijv. Azerty en Salland automatisering bieden pixelgarantie aan.

Alleen ik vind die pixelgarantie nogal onzin want als je niet tevreden bent over een product (dat je op afstand hebt gekocht) heb je zeven dagen bedenktijd, dus kun je het terugsturen of terugbrengen binnen die zeven dagen als je niet tevreden bent.
Zelfs als je het al geopent hebt.
zie hier: http://www.consuwijzer.nl...ktijd_bij_koop_op_afstand

Alleen de webshops bijv. Azerty en Salland zeggen dat je het niet kan terugsturen als je het product al geopent hebt.

Klantenservice Salland automatisering

Uitzonderingen tevredenheidsgarantie

Onderstaande producten zijn uitgesloten van onze klanttevredenheidsgarantie:

Software of andere producten waarvan de verzegeling (seal) is verbroken.
Andere gepersonifieerde producten / maatwerk.
Incomplete, beschadigde en/of gebruikte producten.
Producten waarvan de originele verpakking ontbreekt.
Producten waarvoor niet binnen 7 werkdagen een RMA nummer is aangevraagd.

azerty

Tevredenheidsgarantie

We willen dat u altijd volledig tevreden bent met uw bestellingen bij Azerty Hardware. Het kan echter gebeuren dat u zich vergist heeft bij uw aankoop of dat u niet tevreden bent over de manier waarop de bestelling is verlopen. U kunt het product dan binnen 8 dagen retour sturen aan Azerty Hardware. U dient hier voor via onze website een RMA-aanvraag in te dienen.
Zodra u een RMA-nummer van ons heeft gekregen, kunt u het product terugsturen of langs brengen.

Het product dient compleet te zijn en in oorspronkelijke en onbeschadigde verpakking te zitten. Producten die beschadigd of gebruikt zijn, komen niet voor in aanmerking voor terugname. De kosten en het risico van het retour zenden zijn voor rekening van de klant.

Een aantal producten komt niet in aanmerking voor onze tevredenheidsgarantie:

Geopende / geïnstalleerde of geregistreerde Software / DVD’s / Games
Geopende verbruiksartikelen
Artikelen die beschadigd of incompleet zijn
Om duidelijkheid te geven wat voor waarde u terug kunt krijgen, is hieronder een overzicht opgesteld.

vraag

Hoe zit het nou, als ik nu een beeldscherm koop en er blijkt een dode pixel op te zitten kan ik dan van de bedenktijd/ tevredenheidsgarantie gebruikmaken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 17:02 ]

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:36
En.... wat is nu je vraag? O-)

[ Voor 3% gewijzigd door SmiGueL op 12-01-2008 17:02 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hem er nu bij staan

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-05 14:55

Croga

The Unreasonable Man

Zolang jij het product in nette verpakking en oorspronkelijke staat terug kunt sturen is er niets aan de hand.

Gebruikte producten verwijst hier vermoedelijk naar zaken als inktcartridges. Hoe netjes je die ook terug verpakt, als ze in de printer gezeten hebben kunnen ze niet meer verkocht worden.
Voor een monitor die bij uitpakken en aansluiten netjes behandelt wordt kun jij na terugkomst niet zien of hij gebruikt is of niet.

Ofwel: Zolang als je er bij het testen heel voorzichtig mee om gaat zal er geen probleem zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Croga schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:03:
Zolang jij het product in nette verpakking en oorspronkelijke staat terug kunt sturen is er niets aan de hand.

Gebruikte producten verwijst hier vermoedelijk naar zaken als inktcartridges. Hoe netjes je die ook terug verpakt, als ze in de printer gezeten hebben kunnen ze niet meer verkocht worden.
Voor een monitor die bij uitpakken en aansluiten netjes behandelt wordt kun jij na terugkomst niet zien of hij gebruikt is of niet.

Ofwel: Zolang als je er bij het testen heel voorzichtig mee om gaat zal er geen probleem zijn.
Ja dat dacht ik ook, maar het lijkt me zo vervelend als je dan een beeldscherm koopt dat er dode pixels op zitten en dat ze het dan niet meer terug willen nemen omdat het gebruikt of geopent is.

Zijn er hier nog mensen met ervaringen hiermee??

Verwijderd

Heel voorzichtig uitpakken en zo min mogelijk beschadegingen maken en vooral geen vlekken op het scherm enzo.
Als je dan dooie pixels aan treft kan je de monitor terugbrengen.
Het feit is wel dat bij deze twee de garantie beperkt is, persoonlijk vind ik die van Alternate een stuk beter, deze is een vol jaar en daar betaal je wel voor maar dan weet je zeker dat je een goed scherm hebt, mocht je 2de scherm ook dooie pixels hebben.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

In principe moeten ze het scherm terugnemen (mits via internet gekocht en binnen 7 dagen gemeld). Het probleem is alleen het verschil tussen gelijk hebben en dat ook daadwerkelijk krijgen. Zie het meer als een "geen gezeur" garantie.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier loopt al een vrij lang topic over in SG, namelijk Heb jij pixelgarantie gekocht en er evt. iets aan gehad?
Dit ei kun je dus daar kwijt. :)

Zo te zien heb je op dit moment 501 forumposts en als ik me niet vergis krijg je vanaf 50 posts toegang tot SG waar dit topic zich bevind. Voor zover ik weet draait dat script een keer per dag, dus misschien moet je even wachten voordat je er ook echt in kan.

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 12-01-2008 17:13 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.