Toon posts:

USB en PS/2 toetsenbord beiden niet werkend vanaf boot

Pagina: 1
Acties:
  • 176 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuw systeem aangeschaft en volledig in elkaar geschroeft. Specs:

Asus M2A-VM
AMD Athlon x2 4600+
4x 1 gig Kingston PC5300
Saphire Radeon HD3850

HD Samsung Spinpoint T166 320 gig SATA
380 Watt Antec PSU

Nu het probleem: booten geeft een startscherm van het moederbord weer waarbij je op 'del' moet drukken voor toegang bios en op ' tab ' om door te starten. Nu wordt merkbaar dat het toetsenbord niet werkt. Dit geldt zowel voor een USB als voor een (ander) PS/2 toestenbord. Duidelijk is dat er wel electriciteit naar de apparaten gaat. Lampjes knipperen even tijdens het booten.

Het punt is dus dat ik in het geheel niet verder kan richting BIOS of iets dergelijks om bijvoorbeeld te controleren of de USB controller wel op 'enabled' staat.

Zou het kunnen dat zowel PS/2 als USB input-apparated door dezelfde controller/chip gaan die niet werkt, en ik dus mijn moederbord moet omwisselen? Of hebben jullie een ander idee?

Bedankt voor de hulp!

(Piepjes tijdens boot: een korte piep.)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Heb je je USB-tobo met een converter aan de PS/2 poort aangesloten, of heb je een simpel PS/2 toetsenbordje gebruikt? En je hebt ook echt de (paarse) toetsenbord connector gebruikt, en niet die (groene) van je muis? :p

[ Voor 30% gewijzigd door frickY op 12-01-2008 16:24 ]

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Moet je ff oroberen om direct na het piepje USB toetsenbord erin te stoppen en op DEL raggen..
Of direct na het scherm waarom die info staat over je VGA kaart USB stekker erin.

Verwijderd

Topicstarter
@ fricky: USB tobo is een ander dan de PS/2 variant (een oude dus, en niet met een converter).

@ woohoo: ik heb het even geprobeerd maar geen resultaat helaas.

Update: Als ik als een idioot op del begin te rammen zodra de pc start komt er wel entering setup te staan, maar vervolgens blijft die daar hangen...

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2008 16:49 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Ik heb gelijkaardige vreemde problemen gehad met dat moederbord. Lukte bij mij door te booten met 1 latje erin, het geheugen op 533 MHz te laten draaien ipv 667, instellingen opslaan en de andere latjes er weer in te stoppen.

Yes, but no.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem uiteindelijk opgelost door 2 gig eruit te halen. Daarna startte die wel normaal op. Het lag dus niet aan de usb poorten, het systeem liep gewoon gelijk vast door het geheugen.
Pagina: 1