SQL2005 Tuning Advisor : geen advies

Pagina: 1
Acties:

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Stap1 : Ik heb een test-database aangemaakt met test-tabellen met test-data.

Stap 2 : Ik heb bij 1 van deze tabellen de primary key verwijderd.

Stap 3 : Ik heb mijn SQL Server Agent stopgezet

Stap 4 : Ik maak een trace aan via SQL Server Profiler (default) tuning.trc en run deze.

Stap 5 : Ik laad deze trace in de Tuning Advisor

Probleem 1 : ik krijg niks van 'recommendations' (terwijl hij mij toch zou moeten voorstellen om een PK te creëren)

Probleem 2 : melding "54% of consumed workload has syntax errors. Check tuning log for more information"
Tuning Log vermeld vaak : "Event references objects that are not selected to tune"

Vraag : wat doe ik fout ?

[ Voor 6% gewijzigd door jonaskellens op 12-01-2008 16:00 ]

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:34

Arethusa

Niet die server

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Ja veel meldingen die gaan over het feit dat de objects niet bestaan in mijn test-database. Ik heb bvb geen stored procedures geschreven dus is het normaal dat daar ergens een waarschuwing rond ontstaat.

Maar ik weet nog steeds niet (en ook niet uit de pagina's van microsoft online of offline) hoe ik mijn database kan tunen op primary keys...

Ook door de primary key te verwijderen en achteraf een select statement uit te voeren en deze op te slaan in een .sql-file en dit door te geven aan de tuning advisor, geeft evenals geen recommendations...
Ik heb wel geen workload syntax errors meer.

[ Voor 26% gewijzigd door jonaskellens op 12-01-2008 16:41 ]